Varför dolt nummer när man ringer på annons?

Sv: Varför dolt nummer när man ringer på annons?

* knapplån

Ringer jag på en annons hemifrån, vilket oftast är bekvämast pga. problem med täckningen på mobil här i skogen, blir det skyddat nummer. Detta pga ett ex som i 10 års tid försökt få grepp om var jag finns. Har även bott på skyddad adress pga honom. Ringer jag från mobilen är den skriven på en annan person, av samma anledning, dvs att min adress inte ska komma fram. Däremot presenterar jag mig alltid med för- och efternamn, samt uppger båda mina telefonnummer, även när jag mailar på någon "vara". Har vi annons ute är det mobilnumret vi sätter ut.

Jag tror knappast att man väljer dolt nummer bara i samband med att man ringer på en annons : ) då är det väl snarare så att man HAR dolt nummer rent generellt, och knappast tänker på att "avregga" dolda numret just när man ringer.
förstår faktiskt inte problemet. Är säljaren intresserad av den som ringer så får man väl numret av denne vid själva samtalet.

KL. Faktum är att jag inte ens tänkt på att jag HAR dolt nummer på min jobbtelefon (som är den mobiltelefon jag alltid använder). Tråkigt om personer jag ringer tror att jag är SKUM (?). Hemma har jag ingen nummerpresentatör och för mig har detta inte varit ngt problem öht (jag har faktiskt aldrig tänkt på det.........).

Att man presenterar sig när man ringer är en annan sak - SÄRSKILT om det gäller att köpa ngt så speciellt som en häst! Jag skulle inte berätta om en häst jag säljer för någon jag inte vet vem det är. Men det är ju liksom en annan sak det.

Men just därför använder vi mobilerna när vi ringer på annonser osv. Jag tycker att det är trevligast att man gör så. Mest av rent artighetsskäl faktiskt, den man tar kontakt med har rätt att veta ens nummer enligt min synpunkt :p

Alla har inte nummerpresentatör (eller skvallerbytta som det benämns i mina vänkretsar ;)), så de har alltså ingen aning om ifall den i andra änden är artig eller inte.

Begriper egentligen inte varför folk hakar upp sig så mkt på ifall nummret man ringer ifrån syns eller inte, kan ju även vara så att den som ringer lånar någon annans telefon, och då har man inget att gå på iaf....

Däremot, som sagt, så hör det till hyffs och ton att alltid presentera sig när man ringer, och självklart uppge sina telefonnr ifall man är fortsatt intresserad efter pratstunden.

jag har hemligt nummer och det är jag säkert inte ensam om. tror inte det är så många som ringer från dolt nummer för att dölja sin identitet.

själv föredrar jag dock mailkontakt initialt. då kan man få svar på sina frågor utan att säljaren pratar bort en så man glömmer vad man skulle säga.. ger heller aldrig ut mitt nummer i annonser.

Generellt är väl att man har haft det sedan länge och är man hemma så kanske man inte tänker på det.

Det som jag blir irriterad på är när folk ringer på annons och man inte kan svara, så kan man inte ringa upp pga dolt nummer. Hade en häst till salu och det var ngn med dolt nummer som hade ringt 6 ggr, då kanske det är dax att prata in på tlfsvar tillslut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 982
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 535
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 432
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka