Varför funkar det inte?

karamelldrottningen

Trådstartare
Jag försöker komma in på umesläp.se och då blir jag hänvisad att hämta flash och det har jag gjort, flera ggr dessutom och ändå funkar det inte. Jag kan heller inte se på youtube och jag följer deras råd om att installera, jag gör det, datorn startar om och allt. Ändå funkar inte detta.

Var 17 gör jag för fel?

Sv: Varför funkar det inte?

Hejsan!

Ville kolla om du skriver umesläp.se, eller umeslap.se i adressfältet? Du skall använda umeslap.se i adressfältet, vilket jag dock tippar är det du använde?! ;)

Använder du IExplorer som webbläsare? Om du gör det, testa att ladda ner och installera Mozilla Firefox läsaren istället och testa den. Kolla också vilka inställningar du har i din brandvägg, för de olika programmen, så att det inte är så att den inte tillåter vissa program att komma ut på nätet.

Hoppas att detta kanske hjälpte och att det ordnar sig för dig!

Lycka till!

MvH

Senast ändrad:

Tack för tipset! Gick från Internet Explorer till Firefox. Blev bättre, men sidan syns fortfarande inte, trots att jag följt inställningarna. Tror jag måste be nån som kan datorer bättre att komma hit och kolla, säkert nåt litet, nån inställningen el. nåt som jag inte ser.

Jag har fortfarande kvar IE på skrivbordet, ska jag ta bort det helt tycker du?

Nä, det behöver du inte göra med Explorer! Kan vara bra att ha som "backup", ifall det skulle hända något med Firefox (inte för att det skall vara någon större risk!). Dessutom är det bara IExplorer det fungerar att göra uppdateringar på WindowsUpdate, om man måste göra dem manuellt! :(

Hmmm! Funderade på en sak. Har du gjort alla uppdateringarna för Windows? Detta kanske eventuellt kan lösa problemet. Du kanske redan har satt din dator på att göra automatiska uppdateringar? Vilken version av Windows kör du med på datorn? XP, Vista eller 7?

Kollade du inställningarna på brandväggen? Inte för att jag tror att det är den, men det skadar ju aldrig att kolla en extra gång, eller hur? ;) Använder du Windows egen brandväggsprogram, eller kör du med t ex ZoneAlarm?

Testa också att hämta ner Flashplayerprogrammet till Firefox webbläsare! Kommer inte ihåg om man måste göra detta separat för den läsaren! Sorry!

Lycka till! Håller också koll här under dagen om du vill fråga mer om datorn och programmen! :D

avinstallera flash till att börja med, sedan starta om och installera om..

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
745
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 049
Senast: Palermo
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 167
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 614
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka