varför går det inte lika bra?!

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare timme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 790

timme

Trådstartare
hej
är så att jag har en dressyrsadel som jag älskar och rider jämt i den och sitter jättebra och stadigt i den men sen när jag ska andvända allroundsadeln så har jag ingen balans,jättevinglig och det blir helt hekonbacon!!:p
hur kommer det sig?och vad ska jag göra åt det?

Sv: varför går det inte lika bra?!

Passar allroundsadeln hästen?
Passar allroundsadeln dig?

Troligtvis är svaret "nej" på minst en av frågorna, och då är lösningen "enkel": Byt sadel!

okej:)
det funkade alldelles utmärkt att rida i den för några veckor sedan men sen har jag ridit i dressyrsadeln varje dag och nu igår provade jag allroundsadeln och då va det helt katastrof:pmen ska ta ut en sadelprovare nån dag

Samma här, iaf om jag rider i hoppsadel (som jag typ aldrig rider i) i stället för dressyr sadel, men det brukar släppa efter ett tag. Man sitter ju lite på ett annat sätt och är man ovan blir det ju lite "annorlunda":p

ja dte va min tanke oxå att jag är nog så van vid dressyrsadeln att det känns konstigt för det:p

Liknande trådar

Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
555
Senast: Edla
·
Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 309
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 605
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 542
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka