Varför ingen stil och hyfs?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kavalleri
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 4 728
Sv: Varför ingen stil och hyfs?

Och tänk vad mycket bekvämare min häst och jag hade förra sommarn, än uppklädda dressyrryttaren i läderstövlar, vita ridbyxor, långärmad fintröja och ridväst, när jag kom suddandes barbacka, på sidepull, jag i basketshorts och urtvättad t-shirt. Ska jag nämna att det var 25 grader ute? Bekvämt ska det vara, eleganta är vi sällan men det skiter jag och min töntiga häst i. Vi njuter av livet i stället.

haha, ska vi skapa JL o D&G med hästar också? nejj, det där var att överdriva i ditt inlägg, hallå, man har det som är bekvämt, jag tävlar upp till SM nivå - jag rider i jeans och mjukisbyxor vissa dagar när ja känner för det, och det du vad TRO´T ELLER EJ min häst grät inte! :eek:

Tölva: du verkar vara en intressant kvinna!

Jag, som mycket gammal man, kan inte ha några synpunkter på om kvinnor har (ja, det här skrev jag inte själv!) hår i kalsongerna!

Däremot har ingen svarat på frågan varför man måste vara sluskig hos hästen men inte på baren???

Många hästkvinnor är synnerligen attaktiva - varför gömmer de dessa egenskaper under smuts och snusk och snusk? För att komma ifrån maken?...

Kavalleri skrev:
Däremot har ingen svarat på frågan varför man måste vara sluskig hos hästen men inte på baren???

Du missade visst mitt inlägg... :angel:

Nä, "Sweety", det gjorde jag inte!

Är du en ridningens Claudia Schiffer eller bara en vanlig prydlig tjej (vilket jag, gamle man, föredrar)? Är en dusch och en tvål helt fel?

Kavalleri skrev:
Tölva: du verkar vara en intressant kvinna!

Jag, som mycket gammal man, kan inte ha några synpunkter på om kvinnor har (ja, det här skrev jag inte själv!) hår i kalsongerna!

Men det var ju hennes son som sade det till henne!! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :D

haha jag tar inte inlägget på så stort allvar, men ändå, lite intressant tycker jag det är. :p för jag håller med, många ser verkligen ut som skrot i stallet. visst, man ska jobba fysiskt och bli smutsig, men ändå? tar man på sig det trasigaste och mest illasittande man har när man ska till gymmet? jag försöker se välvårdad och välklädd ut i stallet, även om jag är diskretare och mer praktiskt klädd än jag brukar. eftersom jag tycker det är viktigt att mina hästar, mitt stall och utrustning ser välvårdat ut vill jag inte skutta runt i clownfärgad galonjacka, trasiga mjukisbyxor osv.

Hej Kavalleri!

Maken? Makarna? Jag måste blygsamt erkänna att jag faktiskt är otrogen.(HU ....bistra fakta...)

Min älskare är en ljuvlig, maskulin, muskulös, attraktiv,glänsande, högbent fux, med enorm utstrålning och vackra ögon!)
(Jag har fullt upp med att hålla borta alla övriga feminina intressenter..)

Och i detta bigaminstförhållande, nödgas jag vara till lags för båda dessa älskvärda herrar...
Herren i stallet föredrar mig vildhårig, rödkindad, vindblåst, med en morot dinglande i varje armhåla, som sig en riktig deoderant bör, enligt hans smak.

Min tvåbenta make knotar inte nämnvärt, när jag tvagat min späda lekamen, är jag i hans ögon..också ljuvligt rosendoftande.

Lyckosamt nog...helt osvenskt...accepterar båda detta inte så i hästvärlden ovanliga förhållande!
Tack båda! :love:

Det smusslas och tisslas och tassas omkring detta fenomen i numera så hästtäta Sverige. Detta känsliga ämne kanske kan vara något att diskutera kring i "Uppdrag granskning" förslagsvis, så vi som bigamistminoritet slutligen kan bli accepterade i samhället!

Eftersom kampen för jämnlikhet och demokrati i detta ämne, behöver drivas framåt, borde det kanske starta "Bigamistpartiet" nu inför riksdagsvalet?!

I framtiden kommer kanske mina medsystrar även kommer att kunna sitta med i kommunfullmäktige, samt varför inte som riksdagsledamöter?

Fortsättningsvis tycker jag inte att vi ska tåla påhopp, trakasserier, nedlåtande attityder från vår omgivning!
Samhället måste erkänna att vi finns!

Dags att "KOMMA UT" medsystrar! (jag vet att det även förekommer "BRÖDER", företrädesvis inom Western-sporten)

Ropen ska skalla, acceptera oss alla!!!

Med värme- Tölva

Jag förstår faktiskt inte vart du vill komma med dina inlägg, var på denna planet bor du egentligen?? Jag har nog aldrig träffat någon hästmänniska som inte duschar eller borstar håret.

Kavalleri skrev:
Genom detta visar man inte det ädla kreaturet - hästen - den respekt den förtjänar!

Fram för fler synpunkter!

"Kavalleri"

gärna mer argument och forskningsresultat på att hästar som har ägare med "icke rena och korrekta ridkläder" mår sämre än dom som har utseendefixerade ägare..

skulle jag välja mellan att jag skulle hålla mig själv 100% kliniskt ren hela tiden eller att kunna pyssla och ta hand om hästen ordentligt.. ja, jag tar hellre hand om hästen.. det finns faktiskt både duschar och tvättmaskiner..

Hästdrägelstinna ridbyxor.....mmmm vad mysigt! :d

Lånar

Jag har inga finkläder i stallet. Jag har skitiga ridbyxor, jeans med slitna hål över båda knäna, eller mjukisbyxor. Till detta (nu när jag inte rider min häst) ett par gamla, trasiga gymnastikskor. En tjocktröja och ridjacka. Det går UTMÄRKT att mocka, slita med hösilagebalar, klättra upp på loftet, sopa stallgången, skotta gödselstacken och allt annat med de kläderna!
Visst, jag förstår vad du menar. Ett par tvättade, hela ridbyxor vore snyggt, men nej tack säger jag, det är fruktansvärt obekvämt med nytättade, stela ridbyxor! :D :angel:
Dessutom har vi en gård där det finns en hel del grejer att göra så det vore rätt opraktiskt och jobbigt att gå med rena kläder hela tiden. de skulle vara skitiga efter en ahlv dag.

Åhhhhhhh Ett nytt TROLL här på buke :smirk: Så skoj
dev26.gif

jag tror att jag o många andra vill ha bekväma kläder o utrustning i stallet, själv har jag ofta gamla utslitna tröjor i stallet just för att hästen ska kunna dregla på mig utan att jag blir sur jag vill lägga mina pengar på andra grejor än snygga ridkläder,hellre köper jag då något bekvämt till hästen

Håller med dig! Lite stil måste man ju ha! Åh vad jag stör mig på att alla säger "En ny D & G kanske?" Herregud bara för man har klass behöver det inte betyda att man är samma person som en helt annan individ!

Därför att man klarar inte av att hålla sig ren en hel dag i stallet.
Jag, som arbetar med hästar på heltid, går omkring i blåa arbetsbyxor och en collegetröja till det om dagarna. Inte för att byxorna är snygga - utan för att de är praktiska.

Däremot byter jag om när jag rider till ridbyxor, som oftast är rena, eftersom man inte smutsar ner dom byxorna lika lätt. Stövlarna putsar jag efter varje ridpass.

Ah, popcornspåse-märke!?
NU blev jag avundsjuk!
Var kom den ifrån? Jag håller med, det här var verkligen underhållande! Ha Ha :D

Kära nån!! Jag bergiper ju knappt vad du skriver :angel:
Detta är banne mig för "fin" svenska för mig :rofl:

Nåja, jag kan då utan att tveka säga att jag ser hemsk ut i mina stallkläder...
Varför? Jo enkelt! Dom är skitiga :D
Det är spåndamm, lera, lerdamm och hästslem :love:
Och allt detta har kommit dit eftersom jag har varit i ett stall!
Den som lyckas mocka, hämta hästen i en lerig hage, borsta den leriga hästen och gosa med den nyätna f.d. leriga hästen utan att se ut som jag gör får GÄRNA PM:a mig ;)
Personligen ser jag inget fel i att se ut som jag gör I STALLET!!!
Ska jag på stan så klär jag mig för det, ska jag till stallet så klär jag mig för det...
Och tvättar mig gör jag (i alla fall till högtider :rofl: )

Tycker du borde vara mer orolig för hur kavalleriet har utvecklats här i sverige än att folk väljer att klä sig i vad dom tycker är bekvämt när dom håller på med hästar :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka