Varför kan man inte klicka bort reklam på Bukefalos?

Bukefalos 30 år!

Silver Girl

Trådstartare
Senaste månaderna har det varit väldigt konstig reklam på denna sidan. Rubriker som är totala faktafel, äckliga bilder, klickbaits m m. Nu verkar det vara något som liknar bedrägeri. Jag lägger bild i nästa inlägg så det inte ska bli mer reklam genom att den hamnar som huvudbild för tråden.

Varför kan man inte klicka bort eller anmäla reklam på Bukefalos?
På i stort sett alla andra sidor jag besöker brukar det gå. Även om jag där sällan gör det eftersom det är mer vanlig reklam.

Om det fortsätter så här undrar jag om någon har andra tips för att slippa detta? Hur funkar s k adblockers?

1000018361.webp

Om det fortsätter så här undrar jag om någon har andra tips för att slippa detta? Hur funkar s k adblockers?

Dom funkar kanon, faktiskt. Jag rekommenderar uBlock Origin, den har jag använt i många år nu och vill aldrig vara utan en adblocker. Det är ett tillägg du installerar i webbläsaren, kostar noll och ingenting och blockar det allra mesta utan extra fix. Gör det inte det så finns det nedladdningsbara tillägg i inställningarna för att komplettera.

Nackdelen är såklart att reklamen delvis finansierar forumet, som jag har förstått det. Det är en avvägning var och en får göra ifall det är värt att stå ut med (ursäkta franskan) skiten av den anledningen. Jag gör det inte, hela internet är så översulat med reklam överallt nuförtiden att det i mina ögon är olidligt att köra oskyddat. :cool:

Nackdelen är såklart att reklamen delvis finansierar forumet, som jag har förstått det. Det är en avvägning var och en får göra ifall det är värt att stå ut med (ursäkta franskan) skiten av den anledningen. Jag gör det inte, hela internet är så översulat med reklam överallt nuförtiden att det i mina ögon är olidligt att köra oskyddat. :cool:
Det är därför jag inte funderat på det förut, jag vet att det är en viktig inkomstkälla. Men om det inte blir bättre, dvs reklam för mer vanliga saker, måste jag göra något

"Vanlig" reklam för t ex kläder, försäkringar, bilar, mataffärer m m har jag inget problem med.
Men det som är nu på buke är det hemskt. Och bara på denna sidan. T ex DN eller min lokaltidning som jag också besöker ofta har jag inte sett denna konstiga reklam. Och där går det att klicka bort.

Senast ändrad:
Nästa exempel på extremt irriterande och konstig reklam:
1000018362.webp

Självklart kan neuropati bero på B-tolvbrist även om det även finns flera andra orsaker. Så faktamässigt felaktigt rubrik.

Dom funkar kanon, faktiskt. Jag rekommenderar uBlock Origin, den har jag .
Är det en app eller ett program? Det är på telefonen jag vill ha den.

Jag kommer vara nästan utan internet några veckor snart. Ger det den tiden och ser om det blir bättre, annars får jag ta tag i adblocker.

Är det en app eller ett program? Det är på telefonen jag vill ha den.

Jag kommer vara nästan utan internet några veckor snart. Ger det den tiden och ser om det blir bättre, annars får jag ta tag i adblocker.

Det är ett tillägg till Firefox, så du skaffar den webbläsaren på mobilen, öppnar den och klickar på dom tre punkterna längst upp i höger hörn. På menyn som kommer fram där väljer du "tillägg", och så ska uBlock Origin finnas på listan. Klicka på plustecknet och godkänn installationen. Klart!

Obs att detta gäller Android, jag är osäker på om det funkar likadant för andra mobiler. Jag tycker det borde göra det så länge Firefox är tillgängligt, men jag törs inte lova nåt.

Det är ett tillägg till Firefox, så du skaffar den webbläsaren på mobilen, öppnar den och klickar på dom tre punkterna längst upp i höger hörn. På menyn som kommer fram där väljer du "tillägg", och så ska uBlock Origin finnas på listan. Klicka på plustecknet och godkänn installationen. Klart!

Obs att detta gäller Android, jag är osäker på om det funkar likadant för andra mobiler. Jag tycker det borde göra det så länge Firefox är tillgängligt, men jag törs inte lova nåt.
Har Android men inte Firefox. Kan ju byta om det behövs men vill gärna slippa fixa med alla bokmärken.
Någon som har förslag för Chrome?

Har Android men inte Firefox. Kan ju byta om det behövs men vill gärna slippa fixa med alla bokmärken.
Någon som har förslag för Chrome?

Du kan importera dina bokmärken från andra webbläsare till Firefox. :) Dom har verkligen lagt ner jobb på att det ska vara smidigt att byta upp sig. :D Chrome är tyvärr ökänt grinigt med tillägg, Google vill tydligen inte ha dom.

Reklamen styrs ju av algoritmer oftast. Jag har lite kompaktlastare och sådant som reklam här på buke. :D

Jag gjorde ett försök att blocka fotreklamen igår, förhoppningsvis är den borta nu, tills någon liknande dyker upp igen.

Som jag väl skrivit många gånger tidigare, det är väldigt få annons-banners på sidorna, någon enstaka upp till vad jag vet max tre stycken per sida, just för att man skall stå ut och inte välja att blockera annonser med olika program.

Om ni ändå gör det på andra sidor går det oftast att undanta sidor som Bukefalos, vilket jag i så fall gärna önskar att ni gör.

Vilka annonser som kommer in beror på vilka google levererar, jag har ställt in det så att vi skall slippa få in vissa tråkiga typer, men ibland smiter de förbi, troligen genom att de påstår att de handlar om något annat än de faktiskt gör.

Somliga, som de jag blockerat senast är det väl egentligen inte något större fel med, men om de kommer så ofta som de brukar göra förstår jag att det kan bli lätt störande. Själv klarar jag nog ganska bra av att bara inte se dem.

Jag hade helt klart önskat bättre annonsörer och fler då annonsinkomsterna dalat mer och mer. Nuvarande banners hjälper dock till att betala för serverplats och lite annat än så länge.

Jag har tidigare funderat på möjligheter för de som vill donera en slant att de ska kunna få göra det.
Kanske även en annan variant där man betalar några hundralappar per år för att helt slippa annonsbanners?

Vill ni bidra redan nu skulle jag vilja be er tipsa en eller flera av era vänner och bekanta om Bukefalos, roligt om vi kunde bli ännu fler här inne!

Nu verkar det vara något som liknar bedrägeri. Jag lägger bild i nästa inlägg så det inte ska bli mer reklam genom att den hamnar som huvudbild för tråden.
Det där är inte bedrägeri, det är en investeringsrådgivningsfirma (puh!).
Sen om man vill låta någon annan förvalta ens kapital är väl en sak men de är inte oseriösa. :)

• Gilla
Reactions: fio
Jag gjorde ett försök att blocka fotreklamen igår, förhoppningsvis är den borta nu, tills någon liknande dyker upp igen.

Som jag väl skrivit många gånger tidigare, det är väldigt få annons-banners på sidorna, någon enstaka upp till vad jag vet max tre stycken per sida, just för att man skall stå ut och inte välja att blockera annonser med olika program.

Om ni ändå gör det på andra sidor går det oftast att undanta sidor som Bukefalos, vilket jag i så fall gärna önskar att ni gör.

Vilka annonser som kommer in beror på vilka google levererar, jag har ställt in det så att vi skall slippa få in vissa tråkiga typer, men ibland smiter de förbi, troligen genom att de påstår att de handlar om något annat än de faktiskt gör.

Somliga, som de jag blockerat senast är det väl egentligen inte något större fel med, men om de kommer så ofta som de brukar göra förstår jag att det kan bli lätt störande. Själv klarar jag nog ganska bra av att bara inte se dem.

Jag hade helt klart önskat bättre annonsörer och fler då annonsinkomsterna dalat mer och mer. Nuvarande banners hjälper dock till att betala för serverplats och lite annat än så länge.

Jag har tidigare funderat på möjligheter för de som vill donera en slant att de ska kunna få göra det.
Kanske även en annan variant där man betalar några hundralappar per år för att helt slippa annonsbanners?

Vill ni bidra redan nu skulle jag vilja be er tipsa en eller flera av era vänner och bekanta om Bukefalos, roligt om vi kunde bli ännu fler här inne!

Ja man glömmer lätt bort att det faktiskt kostar pengar att driva ett forum. Inte som en grupp på facebook direkt.

Jag hade hellre donerat en slant. Bukes konstiga och ofta obehagliga annonser är 100% anledningen till att jag tog tag i att skaffa adblocker 🙃

Jag har aldrig stört mig på reklamen här förut och har full förståelse för att det är en viktig inkomstkälla (men även jag skulle nog hellre betala en slant direkt till Buke), men de senaste veckorna har det varit ovanlig låg kvalitet på den och ovanligt opassande. Jag upplever det framförallt när jag surfar från mobilen, på datorn är reklamen av en annan karaktär och inte lika störande/stötande. Vet inte om det finns någon logik i det?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka