Varför klassas inte incels som terrorister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och sen har vi ju dom som lever själva men som inte vill det ökar ju i samma takt.
Jag vet inte om jag fått "incel" begreppet om bakfoten. Men alla dessa som är ensamma men som inte vill det klassas väl som Incel ?
Nej de klassas väl som singlar, kvinnor och män. Och så kan man väl vara singel och leta eller vara singel och vara nöjd.

För att vara Incel ska du ju skylla ditt singelskap på kvinnans natur. Det verkar också ligga ett antagande att kvinnor har det plättlätt att hitta män och har en fördel där.

(Varning för total anekdotisk irritation.

Vilket helt ärligt, rätt och slätt, rakt av. Är så himla nedrans elakt! Så självupptaget. Fatta hur många kvinnliga vänner jag har som varit ofrivilliga singlar! Alla kvinnor är faktiskt inte 170 långa och blonda med 23 i BMI. Och om det är någonting jag vet om "snälla killar" är att de ser inte åt någon som är 160 lång, har mörkt kort hår, BMI 26, är blyg och tillbakadragen. Jocks däremot ;) brukar vara snälla mot alla.

Jag får alltid en spontan känsla av att folk som säger att tjejer får jättemånga träffar på tjänst X eller Y, eller blir raggade på krogen inte tänker sig en liten överviktig mörkhårig tjej som sjunker in i en vägg och inte vågar prata som inte pussmunnar.

Slut irrelevant tirad.)
 
Sen apropå att "lyssna till mäns perspektiv" i fallet incels, vad tror ni att dom kommer att säga? "Jag har en rutten kvinnosyn nedärvd av en livstid av att befinna mig i en omgivning som objektifierar kvinnor och därför ser jag inte kvinnor som människor nu utan som utsmyckning i min egen tillvaro och som har skyldighet att tillfredsställa mina sexuella behov". Eller kommer dom säga typ "Uuuugh ugh kvinnor DUMMA!"

Det är väl helt irrelevant vad en kvinnohatare har för egen uppfattning om sitt icke-befintliga kvinnohat. Ungefär lika relevant som att lyssna till en rasist babbla om "Jag är inte rasist MEN..."

Jag har inte sagt att det vore bra om vi fyllde forumet med incels. Utan det enda jag sa att det hade varit en mer jämställd debatt om det var mer 50/50

Är inte hat något som uppstår när två människor inte förstår varandra ?
 
Jag har inte sagt att det vore bra om vi fyllde forumet med incels. Utan det enda jag sa att det hade varit en mer jämställd debatt om det var mer 50/50

Är inte hat något som uppstår när två människor inte förstår varandra ?
Nej det är inte. Det går alldeles utmärkt att låta bli att hata någon även fast man inte förstår den. Hat kommer ur något annat.
 
Jag har inte sagt att det vore bra om vi fyllde forumet med incels. Utan det enda jag sa att det hade varit en mer jämställd debatt om det var mer 50/50

Är inte hat något som uppstår när två människor inte förstår varandra ?

Inte i denna diskussion, då är det helt irrelevant med uppdelningen eftersom de flesta män inte fattar ett jota av hur incels tänker ändå.

Nej? Två människor med extremt liten världsbild och extremt mycket inneboende ilska kanske.
 
Inte i denna diskussion, då är det helt irrelevant med uppdelningen eftersom de flesta män inte fattar ett jota av hur incels tänker ändå.

Nej? Två människor med extremt liten världsbild och extremt mycket inneboende ilska kanske.

Jag pratade om varför så många missuppfattar @durachiny. Men vi kan lämna det spåret...

Ja, det också...
 
Jag har i alla inlägg där jag inte specifikt angett annat använt definitionen av incel som involuntary celibate inte som anhängare av någon incel-rörelse.
 
Jag har i alla inlägg där jag inte specifikt angett annat använt definitionen av incel som involuntary celibate inte som anhängare av någon incel-rörelse.

Men.. det är ju incelrörelsen vi diskuterar här. Den som jag länkade till @Hero alldeles nyss. Det är ju vad incel betyder. Om du pratar allmänt om personer som har svårt att hitta partner, i den här tråden, och använder begreppet incel som är just en kvinnohatande rörelse så är det ju inte konstigt att vi inte fattar.
 
Men.. det är ju incelrörelsen vi diskuterar här. Den som jag länkade till @Hero alldeles nyss. Det är ju vad incel betyder. Om du pratar allmänt om personer som har svårt att hitta partner, i den här tråden, och använder begreppet incel som är just en kvinnohatande rörelse så är det ju inte konstigt att vi inte fattar.
Inlägg #5 specificerade jag vad jag menade med incel utan protest.
 
Jag har inte sagt att det vore bra om vi fyllde forumet med incels. Utan det enda jag sa att det hade varit en mer jämställd debatt om det var mer 50/50

Är inte hat något som uppstår när två människor inte förstår varandra ?

Vill fortsätta mitt ovanstående om singlar och förståelse.

Jag känner/är bekant med kvinnliga singlar och manliga singlar. -känner ungefär lika många av varje sort. Jag kanske kan se eller gissa varför vissa av männen är singlar, andra inte, då kanske man gissar att det är frivilligt eller att de inte mött rätt person.

Helt ärligt, rätt och slätt, rakt av. När det gäller de kvinnliga kan jag inte ens i min vildaste fantasi förstå varför de inte hittat rätt. Alltså av dem som letar efter någon. Härliga, roliga, fantastiska osv.

Men det kanske är någonting som en man kan se, vad vet jag. Tänk om det är så för dig men tvärtom. När du ser den där tjejen som är en elak ragatafeminist som hatar män, då förstår du ju varför hon inte hittat någon. Men du kan inte se varför din jättesöte och snälle polare inte har någon.

Det är ju inte att förstå, men att gissa att det finns något där man inte ser.

Att man avfärdar inviter från personer man inte vill ha, som om de inte skett.
 
Inlägg #5 specificerade jag vad jag menade med incel utan protest.

Faktum kvarstår att tråden handlar om incelrörelsen och det är den som vi andra pratat om. Du måste tyckt att det är jättekonstigt att vi pratar om kvinnohat när du pratar om ofrivilligt ensamma? För att undvika framtida missförstånd föreslår jag att de som vill diskutera ofrivilligt celibat/ensamhet kan starta en egen tråd om det. Annars blir ju diskussionen jättekonstig.
 
Jag har i alla inlägg där jag inte specifikt angett annat använt definitionen av incel som involuntary celibate inte som anhängare av någon incel-rörelse.
Men av trådstarten och rubriken "Varför klassas inte incels som terrorister?" så borde det vara uppenbart att det som ämnet var avsett att handla om är Incels =folk i rörelsen och inte alla ofrivilliga singlar.
 
Detta är alltså incelrörelsen, som jag har uppfattat det som att diskussionen och tråden handlar om. Kanske blir det tydligare för en del i tråden nu varför vi pratar om kvinnohat och sexism.

https://en.wikipedia.org/wiki/Incel
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=incel
http://www.politism.se/story/alla-pratar-om-incels-men-vilka-ar-de/#post-58621
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eo94aG/besatta-av-utseende-etnicitet-och-sex

Att bara inte hitta en partner är ju en helt annan sak.
 
Involuntary celibate är inte ens om att hitta partner utan rent krasst om att inte hitta sex. Ett ofrivilligt celibat. Dvs man vill ha sex men "kan" inte.
 
Har man inte förstått att själva Incel-rörelsen handlar om något helt annat än enbart ofrivilligt celibat, så bör man läsa på om vad en Incel faktiskt är och deras generella värderingar. Det finns t.ex. anledningar till att de inte ens får behålla sina subreddits på reddit. r/Incels blev bannat på grund av "This subreddit was banned due to a violation of our [content policy] (https://www.reddit.com/help/contentpolicy/), specifically, our sitewide rules regarding violent content."

Är man intresserad så kan man kika på "IncelTears" för att se vad dessa individer tycker och tänker. "IncelTears is a part-mocking, part-watchdog subreddit for posting screenshots of hateful, misogynist, racist, violent, and often bizarre content created by "incels" (hateful involuntary celibates). We do not condone blanket hatred of virgins or the romantically unsuccessful, only those who self-identify as "incel". Incels blame women, their genes, attractive men, and society at large for their inability to get dates or sex. Occasional meta/discussion and advice-seeking posts are also welcome."
 
Fortfarande en helt annan diskussion än denna tråd, men det är också ett intressant ämne så starta gärna en helt egen tråd om det.
Nej jag har inget intresse av att diskutera såna ämnen längre eftersom andra anser sig ha rätten att definiera vad jag tycker tänker och menar och upprepat lägger ord i min mun.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp