Varför klassas inte incels som terrorister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var inte lika utbrett som det har blivit idag. Jag tror det är rätt många ungdomar som använder Tinder idag.
jo men det var du som nämnde nätdejtingens intåg. och intåget var för drygt 20 år sedan. Sedan tycker jag det är lite sjukt att säga att det handlar om nätdejting. Det är ju sjuka individer, som lika gärna kan ha skyllt på att de blir avvisade i skolan.
Sen är väl det i såna fall nätet som gör att de lättare kan bli inspirerade av varandra.
 
Jag har väldigt svårt att tro att någon som inte får match på Tinder börjar döda kvinnor. :meh:
Var är alla kvinnor som inte får några matcher? Nä, visst ja, kvinnor har det ju såååå lätt. :cautious:

Du måste se i det stora perspektivet. Det är ju flera steg som måste klatscha för att man ska börja döda kvinnor.... Tinder kan vara en utlösningsfaktor till depression->incel forum reddit->En skruv lös i huvudet->kvinnohat->mörda kvinnor.
 
Vad har TRÅDEN med nätdejting att göra?!?

/mod
Jag tror vi har ett missförstånd här:
Men det förstår väl du också att det inte är något som gäller statiskt med 80/20 utan det är någon sorts förvrängning av att 20% av killarna får 80% av matches eller av nya sexuella relationer eller liknande är en annan sak. Det är ju inte något som sedan gäller för förhållanden men visst finns det vissa killar som får ligga väldigt mycket mer än normalen och som har det väldigt mycket "lättare" men det är ju definitivt inte någon sorts fördelning av att 20% av männen får förhållanden och resten inte. Du har ju själv haft förhållande och legat, tillhör du då 20%?
För oss andra är det ett påpekande om orimligheten i incels "20% Chads" (att den påstådda gruppen ens finns) och att de "skapat" den genom förvrängning av siffror som handlar om annat än att få relationer.

@Hero tar det som att de 20% är en relevant diskussion utifrån det andra sammanhanget de hämtats ifrån.
Och har utan att vi andra fattat det börjat diskutera gruppen som får flest initiala matchningar vid nätdejtning.
 
Senast ändrad:
jo men det var du som nämnde nätdejtingens intåg. och intåget var för drygt 20 år sedan. Sedan tycker jag det är lite sjukt att säga att det handlar om nätdejting. Det är ju sjuka individer, som lika gärna kan ha skyllt på att de blir avvisade i skolan.
Sen är väl det i såna fall nätet som gör att de lättare kan bli inspirerade av varandra.

Absolut, det kan vara problem i uppväxten. Genetiska fel osv...
Så hatet har kunnat varit nåt annat än kvinnor lika gärna...
 
Det finns en grupp som har det mkt lättare. Om man nu vill kalla den 20%-gruppen.
Flera av dessa kanske befinner sig i en relation. Men så fort de blir singlar kommer dessa inte ha problem att finna en ny partner ganska omgående eller kanske flera åt gången för sexuella relationer.
Befinner du dig utanför 20% gruppen är singel eller precis separerad tex. Så kommer du att ha det mkt svårare än 20%-gruppen.
Men de sifforna var det väl någon tomte på Flashback som hittat på?
Och du tar det som en sanning?
 
Du måste se i det stora perspektivet. Det är ju flera steg som måste klatscha för att man ska börja döda kvinnor.... Tinder kan vara en utlösningsfaktor till depression->incel forum reddit->En skruv lös i huvudet->kvinnohat->mörda kvinnor.
Vad du än tror så finns det nog inte en enda incel som anger Tinder som skäl, kontaktannonser som fenomen är väl ett par tusen år gamla.
 
Själv så tycker jag snarare att män borde ju tycka att dagens läge är fantastiskt! Dvs idag behöver inte kvinnor män för sin försörjning utan många kvinnor väljer ändå att vara med män för att de vill ha andra saker än rent materiella.
Det måste ju kännas bra som man!
Hur kan man föredra att veta att kvinnor bara är med män för att de inte har något val att klara sig själva? Ingen vettig människa föredrar det!
 

Fy fan vilken vidrig artikel rent ut sagt! Gräsligt!
Att utifrån utseende ranka folk.

"It was determined that the bottom 80% of men (in terms of attractiveness) are competing for the bottom 22% of women and the top 78% of women are competing for the top 20% of men"

Sen är det väldigt märkligt eftersom det är meningslös med statistik om att män drar höger på fler kvinnor. Därför folk har olika metoder dvs du har tidigare berättat att du drar höger på alla och rensar sen. Jag drar höger på färre men bara på de jag gillar.

@Hero för din egen skull så sluta läs sånt skräp. Det får ju dig bara att må dåligt...
 
Fy fan vilken vidrig artikel rent ut sagt! Gräsligt!
Att utifrån utseende ranka folk.

"It was determined that the bottom 80% of men (in terms of attractiveness) are competing for the bottom 22% of women and the top 78% of women are competing for the top 20% of men"

Sen är det väldigt märkligt eftersom det är meningslös om män drar höger på fler kvinnor. Därför folk har olika metoder dvs du har tidigare berättat att du drar höger på alla och rensar sen. Jag drar höger på färre men bara på de jag gillar.

@Hero för din egen skull så sluta läs sånt skräp. Det får ju dig bara att må dåligt...

Tinder går ju mest på utseende. Det är ju inte presentationen du ser först ? Det är bilderna ...

Jag "ALDRIG" sagt att jag swipar höger på alla. Däremot när vi hade diskussionen i dejtingtråden var det ingen kvinna som swipade höger lika ofta som mig. Skulle jag vara lika selektiv som medelkvinnan skulle jag få väldigt få matches.
 
Det
Jag tror vi har ett missförstånd här:

För oss andra är det ett påpekande om orimligheten i incels "20% Chads" (att den påstådda gruppen ens finns) och att de "skapat" den genom förvrängning av siffror som handlar om annat än att få relationer.

@Hero tar det som att de 20% är en relevant diskussion utifrån det andra sammanhanget de hämtats ifrån.
Och har utan att vi andra fattat det börjat diskutera gruppen som får flest initiala matchningar vid nätdejtning.
Alltså, kunde min då medelålders pappa som verkligen inte var en "chad" få napp på nätdejting redan För tjugo år sedan så är det verkligen inte onlinedejtings fel...
 
Tinder går ju mest på utseende. Det är ju inte presentationen du ser först ? Det är bilderna ...

Jag "ALDRIG" sagt att jag swipar höger på alla. Däremot när vi hade diskussionen i dejtingtråden var det ingen kvinna som swipade höger lika ofta som mig. Skulle jag vara lika selektiv som medelkvinnan skulle jag få väldigt få matches.
Nu är detta inte dejtingtråden.. men jo.. du skrev att du drog höger på alla och valde sen. Vi hade den diskussionen. Du ville göra så för att veta vilka som dragit höger på dig så du inte missade några. Det minns jag.
Jag ser visst presentationen först. Jag läser innan jag kollar bilderna.
Sen nej- utseende är inte alls allt på tinder Det beror helt på hur man väljer att göra. Jag drog nästan aldrig höger på de utan presentation. Någon enstaka gång gjorde jag det. Men för mig var presentationen viktigare än bilderna. Så tro inte att alla gör som du.
 
Trots flertalet påminnelser om att den här tråden inte handlar om nätdejting eller en enskild användare så verkar det vara omöjligt att hålla sig till ämnet. Vill ni fortsätta diskutera tinder, statistik och hur män vs kvinnor har det så rekommenderar jag en egen tråd för detta, eftersom den här tråden kommer låsas tills vidare /mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp