Varför luktar den bränt???

bettysmatte

Trådstartare
Har en relativt ny (skulle tro cirka ett år gammal) Philips elvisp. De senaste gångerna när jag använt den har den luktat REJÄLT bränt :crazy:, såpass att jag nästan varit rädd för att forsätta vispa. Men det händer inget mer, dvs den blir inte varm, det ryker inte om den eller något annat otrevligt. Men frågan är varför den luktar så hemskt som den gör - något fel borde det ju vara?

Sv: Varför luktar den bränt???

Kan vara som MissFideli skriver att det är damm i den. Nya komponenter kan också lukta upptäckte jag när jag packat upp och börjat använda nya digitalboxen. Tänkte att den var nog kass. Men efter ett par dagar luktade den inte mer och har aldrig luktat under de cirka tre månader jag använt den.

Den används väl sådär ofta... Skulle uppskatta minst ett par gånger per månad, ibland mer flitigt när jag är i bakartagen :). Kanske ska kolla om det finns några skruvar och öppna upp försiktigt och kolla inuti?

Hur hårt får den jobba när det börjar lukta? Det brukar vara ett tecken på att motorn inte orkar med belastningen, typ om man försöker knåda deg med en alltför effektsvag elvisp eller liknande.

Det har hänt med ALLT jag har vispat de senaste 3-4 gångerna och då har det varit grädde, sockerkakssmet och liknande. Inte särskilt tungt alls alltså!

Okej, då skulle jag undvika att använda den. Har du kvitto på den? Jag skulle ha försökt använda mig av garantin i första hand, inte försökt meka med den själv. Det ska verkligen inte lukta bränt i de fall du beskriver och trasig elektronik är inte att leka med.

Liknande trådar

Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 203
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka