Varför piper min dator?

Niyama

Trådstartare
Ungefär var trettionde sekund kommer två små korta pip :confused: Allt fungerar som det ska, men det bara piper?!

Sv: Varför piper min dator?

Testa att starta om datorn först.

Piper det från högtalarna eller piper det från komponenter inne i datorn (interna högtalare)?

Har startat om, och slagit av strömmen/tagit bort batteriet då. När jag kopplade bort högtalarna så piper det från själva datorn istället.

Definitivt ett hårdvaruproblem, du måste nog lämna in den för att få reda på mer om vad som är fel.. jag hade nog i första hand gissat at det är fel på ett minne men som sagt svårt att veta bara så här...

Det verkar vara pga buke. Piper endast när jag har buke uppe, testade även med min gamla dator och det var samma sak där.

Ungefär var trettionde sekund kommer två små korta pip :confused: Allt fungerar som det ska, men det bara piper?!

Ha, låter bekant och det kan vara så att batteriet till BIOS helt enkelt är slut. Sannolikheten för det beror lite på åldern på datorn men om du har manualen till moderkortet kan du hitta information där om de olika signalerna.

//ToyShot

Det berodde på buke. Var en Stadiumannons ljudet var kopplat till :crazy: nog för att annonser kan ha ljud, men ha ett pip som man inte ens förstår varifrån det kommer verkar inte jättebegåvat.

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
150
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar... 2
Svar
35
· Visningar
1 384
Senast: Mint
·
IT & mobiler Härom dagen fick jag nedanstående meddelande på min dator. Det går inte att klicka på knapparna och jag kommer inte in i datorn. När...
Svar
11
· Visningar
416
IT & mobiler Det enda jag får fram när jag googlar är att man ska trycka ALT+ 2016 men det funkar inte. Min dator (hp) går bara in på spara... 2
Svar
21
· Visningar
895
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka