Varför piper råttan?

Lycanthrope

Trådstartare
Min ena unga råtta (4 månader) piper när man tar på henne.
Hon är inte så mkt hanterad så kan ju vara därför.

Hon vilar lungt i min nacka nu och hon går att klappa, men ibland piper hon lite.

Vad kan det bero på?

Sv: Varför piper råttan?

Jag skulle tro att det beror på att hon är osäker på dig och skriker för ett slags skydd. Har själv en råtta som skriker pga osäkerhet, men hon är dock väldigt hanterad men hon har varit ett mobbningsoffer i buren fram tills nu. Lägg enr lite energi på att hantera henne och visa att du inte är farlig så ska du se att det nog släpper.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 227
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
676
Senast: Blyger
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka