Varför så stort..?

Emmmmma

Trådstartare
Har ett problem!

När jag kopplar in datorn till tvn så blir bilden på datorn större, liksom widescreenformat. När jag sen tar ur sladden blir bilden normal igen.

Eller ja, den brukar bli det, men nu har den fastnat i detta widesreenutseendet, och jag vet inte hur jag ska få tillbax det!

Jag har varit inne på bildskärminställningar och ändrat på allt jag kan hitta, men inget hjälper. Jag har provat koppla in den till tvn igen och dra ur, men nepp...

Startat om den = inget resultat.

Idé någon?

Sv: Varför så stort..?

bildskärmsupplösning är problemet.. i vissa fall så väljer datorn (Beroende på inställning) att klona bilderna och således, då många tv-apparater har lägre upplösning än en ´normal' bildskärm.

beroende på vilket operativsystem så hittar du bildskärmsupplösning, men högerklick på skrivbord och bildskärmsinställningar, alternativt bildskärmsupplösning (win7)

Jag har provat att ändra upplösningen, som jag såg så fanns det tre olika upplösningar att välja på, och ingen blev rätt.. Bilden får liksom inte plats i datorn..

Jag har Windows vista

är du säker på att du tänker på rätt? så att du inte är ute o snurrar och försöker justera "font size" istället? om du väljer Control Panel\Personalization sedan display settings så ska du kunna justera upplösningen.. jag förutsätter att du kopplat ur tvn..

annars får du lov att proa en systemåterställning till senaste datumet då det var "normalt".. svårt att se exakt vad som är fel när man inte ser det live..

jag antog bara att du pluggat ut tvn (enbart har en skärm kopplad) och att du har kalibrerat skärmen så pass att bilden inte sticker utanför bildytan.

Nu förstår jag ingenting...
Jag trodde jag hade testat allt, provat ändra bildupplösningen, men så provade jag igen att högerklicka på skrivbordet igen, och då var inte upplösningen "i bott". Ändrade det och allt blev bra igen! :laugh:

Nästan lite pinsamt hur enkelt det var....:o

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 767
Senast: Happimess
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 162
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 871
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka