Sv: Varför sover jag så mycket?
Du är 23 år. Det är mycket fel med att en vuxen människa i den åldern blir försörjd av sina föräldrar.
Istället ser du mig hellre bo på gatan? Utan hem, utan rena kläder och utan mat?
Hade jag varit din morsa hade jag hellre rest och hittat på roliga grejer i stället för att vakta på och bränna alla mina pengar på en bortskämd, "vuxen" unge.
Mamma reser och gör massor med roliga saker, också! Jag är inte direkt ett hinder..
Det finns inget som helst avundsvärt i att vara 23 år och inte ens fixa basala grejer, bli försörjd av sina föräldrar o.s.v.
Det var inte riktigt det jag syftade på..
Eller tror du på fullaste allvar att det är vad alla vuxna människor vill - egentligen? Menar du på fullaste allvar att ditt liv är att betrakta som någon drömtillvaro? Är andras djur mindre bra och mindre fina än dina? Är prylar det enda som räknas?
All leva som mig vill väl ingen. Inte ens jag. Det är rätt logiskt. Vem vill det liksom? Finns det folk som VILL leva på andra? Finns det folk som VILL leva på bidrag osv?
Vad menar du egentligen, för det finns inget som helst avundsvärt i att vara lat, bekväm, bortskämd, egocentrisk och utnyttja människor och pissa på dem.
Du kallar mig alltså allt detta? Det är så du ser mig? Tragiskt. Väldigt väldigt tragiskt.
För det är därför dina trådar ballar ur: För att du beter dig ganska otrevligt. Du startar tråd på tråd på tråd och får massor av råd som du aldrig tar eftersom du inte bryr dig egentligen.
Du har ju redan bestämt dig för att det är så, så då antar jag att det egentligen kvittar vad jag säger.
Där. Jag sade det. Du är lat. Det här är din typ 50:e tråd på Buke om i princip samma sak.
Jag har hört det. Och du är inte ett dugg vänlig som bestämmer vad jag är när du inte ens känner mig liksom.
I flera ÅR har människor försökt hjälpa dig - och du bara pissar på dem!
Det gör jag inte alls
Människor har gett dig massor, massor, massor av goda råd och delat med sig av sina egna erfarenheter och du är bara arg, grinig, otrevlig och skyller ifrån dig.
Och jag tackar så mycket jag kan och är jätte glad (!!!!) för att folk är vänliga och delar med sig av egna erfarenheter och det värmer att det finns folk som vill hjälpa andra.
Jag blir arg när jag inte får fram det jag vill och när folk inte vill ta till sig det JAG skriver. Jag blir också arg när folk påstår sig ha rätt gällande mig när dom inte ens känner mig eller egentligen vet vem jag är.
När du blir emotsagd åker offerkoftan på och alla är dumma i huvudet och avundsjuka. Det är alla andras fel att du inte klarar något, det är diagnosernas fel hit och dit - hört talas om att växa upp? Ta lite ansvar?
Offerkofta - sååååååå typiskt buke
Men är det så, så är det. Det har du bestämt och jag kan tyvärr inte göra något åt det för vad jag än säger så är det en bortförklaring. Jag får helt enkelt inte ha rätt gällande mig själv. Det får ju verkligen mitt självförtroende att växa

att inte ens få tro på sig själv.
Och det där med att växa upp och ta lite ansvar, ja herregud. Vad finns det att säga om det?
Och nej, ingen behöver "acceptera" något du säger. Jag tror det är ett av dina större problem: Alla i din omgivning bara accepterar allt du säger. Ingen protesterar, ingen ställer några krav, alla bara låter dig köra ditt race och diktera villkoren för dem. Medberoende kallas det för.
Blanda inte in min familj i det här för det har varken du eller någon annan med att göra!
Att ge upp något nytt efter (max!) en vecka är inte att försöka. Att ge upp efter en vecka är att vara lat och bekväm. Och kom inte dragandes med att "jag inte förstår" - för jag fattar betydligt mer än vad du har en aning om, vilket blev uppenbart i den senaste diskussionen vi hade.
Kan du inte komma med något nytt? Eller inte komma med något alls
Ta det från någon som VET vad hon snackar om: Det enda som hjälper är att jobba med sig själv. Det kommer inte att landa några stekta sparvar i munnen på dig, en diagnos kommer inte per automatik att fixa något alls och man kommer aldrig någonsin någonstans om man är totalt ovillig att lyfta så mycket som ett finger.
JAG VET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!