Saeta
Trådstartare
Sv: Varför sover jag så mycket?
Innan jag söker jobb vill jag vara säker på att jag kan komma iväg. Men när jag är det ska jag inte tveka en sekund på att söka jobb. Fast, iofs, jag har redan jobb garanterat när jag fått min utbildning
Så det löser sig så vilket är asbra.
Då är det ju "bara" att ägna dagarna åt att söka jobb dåVilket kommer ge dig extremt mycket bättre rutiner också.
Det ÄR jobbigt med förändring. Det är lätt att skylla på andra. Till slut hamnar man i en sits där det är lättare att ge upp och fortsätta må dåligt än att kämpa. Man kan vara rädd för förändring, rädd för att börja må bättre.
Men det är så fruktansvärt mycket värt det när man väl börjar må bättre. Bli piggare, våga mer, ha mindre ångest.
Dels får man kämpa för att vända på dygnet. Dels leder mer aktivitet till trötthet i början (och på sikt till bättre ork). Och förändringar i allmänhet är jobbigt.
Innan jag söker jobb vill jag vara säker på att jag kan komma iväg. Men när jag är det ska jag inte tveka en sekund på att söka jobb. Fast, iofs, jag har redan jobb garanterat när jag fått min utbildning