Saeta
Trådstartare
Sv: Varför sover jag så mycket?
Jaha.
Gör jag inte?
Du kanske inte ens har någon aning om vad Hikikomori är för något eftersom du säger som du gör. Jag är inte skeptisk till Hikikomori, inte ett dugg. Jag ser fram emot att få gå där och utvecklas. Det är ju tillsammans med personer som är i liknande situation som mig.
Såklart jag är nervös inför okända människor och jag är rädd att jag inte kommer iväg. Men det är ju just precis den biten dom jobbar med.
http://www.projektifinsamuppsala.se/hikikomori/?ID=30
Fast handlingen behöver du inte kommentera då jag vet vad du tycker om min blogg. Låt mig skriva om vad tusan jag vill. Du har liksom inget med det att göra. Tycker du att den inte handlar om något så får du tycka det men håll det för dig själv. Mina läsare som faktiskt går in och läser på min blogg varje dag verkar ju tydligen gilla den så det är ju liksom individuellt.
Vad spelar det för roll om min blogg handlar om lite shopping osvosvosv? Jag MÅR BRA av det jag skriver och jag MÅR BRA av att skriva av mig. Och att då dessutom få prata med folk i liknande situationer, dela tankar osv, det är väldigt intressant och givande för mig.
Så behöver det väl inte vara? Om du får uppmärksamhet för att du är duktig i något av dina intressen, är du då mindre benägen att göra annat? Som jag förstått dig så är det inte så. Så varför envisas du med att det är så för mig?
Men vadå bloggspill? Vad vill du egentligen med allt det här snacket om min blogg? Du har liksom ingenting med den att göra och dina åsikter om vad JAG skriver om på MIN blogg är totalt ointressant. Diskutera det med någon annan som delar dina åsikter, för det gör inte jag.
Det har väl inte du med att göra. Åter igen, lägg dig inte i mitt skrivande.
Stör du dig på mig, lägg då inte ner din energi på att fortsätta.

Jo, lägger man åtta timmar på att göra något vadsomhelst så är det en tredjedel av dygnets timmar. Det säger sig självt att det kräver energi att syssla med något i den omfattningen.
Jaha.
Är det? Du gör ju å andra sidan inte så mycket för att göra något annat än att pilla med bloggen. Hikikomori-aktiviteter är du skeptisk till p.g.a. "okända människor" och du "kommer inte iväg" - och pillar därför med bloggen i stället o.s.v.
Gör jag inte?
Du kanske inte ens har någon aning om vad Hikikomori är för något eftersom du säger som du gör. Jag är inte skeptisk till Hikikomori, inte ett dugg. Jag ser fram emot att få gå där och utvecklas. Det är ju tillsammans med personer som är i liknande situation som mig.
Såklart jag är nervös inför okända människor och jag är rädd att jag inte kommer iväg. Men det är ju just precis den biten dom jobbar med.
http://www.projektifinsamuppsala.se/hikikomori/?ID=30
Hikikomori är japanska och betyder "den som stänger sig inne". Projekt Hikikomori finns till för unga vuxna 18 - 25 år, som av rädsla isolerat sig i hemmet. Vi vill hjälpa våra deltagare att bryta isoleringen och känna sig mer delaktiga i samhället.
Som handlar om att du gör ingenting. Det är lite shopping och lite restauranger och sedan är det uggla vid datorn för att pojkvännen tittar på fotboll eller uggla vid datorn för att du inte har något bättre för dig.
Fast handlingen behöver du inte kommentera då jag vet vad du tycker om min blogg. Låt mig skriva om vad tusan jag vill. Du har liksom inget med det att göra. Tycker du att den inte handlar om något så får du tycka det men håll det för dig själv. Mina läsare som faktiskt går in och läser på min blogg varje dag verkar ju tydligen gilla den så det är ju liksom individuellt.
Vad spelar det för roll om min blogg handlar om lite shopping osvosvosv? Jag MÅR BRA av det jag skriver och jag MÅR BRA av att skriva av mig. Och att då dessutom få prata med folk i liknande situationer, dela tankar osv, det är väldigt intressant och givande för mig.
Eftersom du får uppmärksamhet på bloggen är du uppenbarligen mindre benägen att söka dig utanför den - annars hade du inte ägnat den så mycket tid i en sådan omfattning att det blir passiviserande.
Så behöver det väl inte vara? Om du får uppmärksamhet för att du är duktig i något av dina intressen, är du då mindre benägen att göra annat? Som jag förstått dig så är det inte så. Så varför envisas du med att det är så för mig?
Bloggpill i åtta timmar om dagen = passiviserade men ger uppmärksamhet = positiv respons = ännu mer bloggpill = ännu mer passiviserad o.s.v. 2000 besökare = mer penägen att pilla blog = fler besökare = pilla blogg o.s.v.
Men vadå bloggspill? Vad vill du egentligen med allt det här snacket om min blogg? Du har liksom ingenting med den att göra och dina åsikter om vad JAG skriver om på MIN blogg är totalt ointressant. Diskutera det med någon annan som delar dina åsikter, för det gör inte jag.
Varför?
Det har väl inte du med att göra. Åter igen, lägg dig inte i mitt skrivande.
Stör du dig på mig, lägg då inte ner din energi på att fortsätta.
Amen lägg ner offerkoftan.
Så sluta. För nu funderar du på att du funderar för mycket. Lägg ner bara.