Sv: Varför sover jag så mycket?
Har aldrig haft fem veckor och har
svårt att förstå mina kollegor som bränner hela semesterkontot i ett svep. Jag gillar ju att ha dagar kvar, det är en trygghet.
Återvände till jobbet efter tio månaders tjänstledighet (med lite jobb vid sidan om då och då) - fy helvete vad jobbigt! Det är det jag menar med att jag fixar avsteg: P.g.a. fungerande rutiner kan jag autopilota mig till jobbet (vissa dagar går jag på ren autopilot från det jag vaknar tills jag dricker första koppen kaffe, det kan vara fyra timmar däremellan).Jag är också försiktig med för lång sammanhängande ledighet, har rätt till semester nu men kommer bara att ta ut enstaka dagar i taget i sommar. Det är inte värt att riskera att falla ur rutinerna med att ta mig iväg till jobbet, då kommer det krävas en massa jobb för att återupprätta dem igen.
Har aldrig haft fem veckor och har
Precis. Man får koncentrationen. Bara. Allt annat får man fortfarande göra själv. T.ex. föreläsningarna: Jag kan fokusera på min föreläsare, men jag måste fortfarande lyfta på häcken och ta mig dit.Jag är ju en av de med ADHD som fungerar väldigt bra på medicin - Concerta förbättrar verkligen min förmåga att koncentrera mig. Däremot hjälper den inte med svårigheten att ta itu med jobbiga saker. Där är det helt upp till mig själv att planera, strukturera och ibland piska mig själv lite.