R
Raderad medlem 6459
Sv: Varför sover jag så mycket?
+1
tiotiotiot
+1
tiotiotiot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker många i denna tråd har påpekat att du sover för mycket, borde inte det vara en liten klocka som ringer hos dig
... Och jag somnar när jag kör röjmotorsågLite värre än att somna på bussen
Jag har dock förmodligen något fysiskt problem, för detta har kommit de senaste månaderna och är TOTALT olikt mig. Så vi har förmodligen inte samma problem. Har förstått att du även har dålig grundkondition? Det hade inte jag när detta började, nu vet jag inte hur konditionen är för tröttheten har tagit över allting. En timmes aktivitet och jag är sopslut. Får provsvar som förhoppningsvis visar något på måndag![]()
Jag kan en vanlig dag gå och lägga mig kl 00 för att somna snabbt där på. Ligger och slökollar TV lite innan kanske för att sen somna med TV på. Kommer mest till ro så därför har jag TVn på (men med timer så den stängs av).
Sen vaknar jag runt 10 och går ut med hunden, gör frukost och kollar ett avsnitt serie eller liknande. Eller pluggar. När jag har gjort det är jag så trött att jag somnar mitt i en mening.
Plocka bort TVn ur sovrummet.
Jag förstår inte hur du hinner med ditt liv när du sover så mycket!
Hunden lär du ju vara ute med säkert två timmar med/dag. Hästen och stallet tar väl kanske 2-3 timmar om du är snabb. Pluggar du heltid ryker ju 8 timmar där, halvfart kanske 4-5? Resten av tiden måste ju gå till det vardagliga som att laga mat, tvätta, städa, umgås med vänner osv.
Hur sjutton hinner du när du sover så mycket? Jag tycker mitt dygn är för kort och jag har ändå rutiner mellan 7-22.30!
Det är jätteskönt att somna och sova framför TV:n, verkligen, men det blir ingen bra sömn. Vi behöver sömnen för att bearbeta dagens intryck men om hjärnan även under sömnen bombarderas av intryck utifrån så blir det för mycket - med stress och trötthet som följd.
Läsning är bättre om man behöver något för att varva ned, eftersom det är betydligt mindre intensivt och påträngande än TV.