• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare spooky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 397
S

spooky

Nu e det såhär. Min kanin på 9 veckor bara ligger i ett hörn och rycker. Han kan få det i bland men vet nån varför han gör så? Det e varmt ute men dom har vatten och kallt gräs.:confused:

Sv: Varför?

Hur ser det ut när den gör det? Är kaninen vaken när det händer?

Hur ser det ut när den gör det? Är kaninen vaken när det händer?
ja den e vaken. Den typ, du vet när nån skrämmer dig tex. Då hoppar du ju till.Ungefär så gör min kanin. Den heter grey pearl Om ni ville veta.

Okej. Min kanin för alltid ryckningar precis innan hon somnar, men det är dock små ryckningar så det kan nog inte vara samma sak. Men är det många ryckningar på en gång? Och hur ofta händer det?

Okej. Min kanin för alltid ryckningar precis innan hon somnar, men det är dock små ryckningar så det kan nog inte vara samma sak. Men är det många ryckningar på en gång? Och hur ofta händer det?

Den sover nu. Det akn ju va det i sånnafall. nej det e en och sen 3 sekunder och en tre sekunder och en. Men deet e ju inte precis så den hoppar eller nåt.

Senast ändrad av en moderator:

Okej, men kontakta en veterinär eller liknande så bör du få ett bra svar. Det kanske kan vara hicka eller nått liknande? :p Nej, jag vet inte om kaniner kan få det, men hundar kan ju få det :D

Jomenvisst kan väl kaniner få hicka? Min ena har i alla fall haft det ett par gånger. Eller så är det nåt annat... men det ser verkligen ut som det, verkar inte störa henne nämnvärt och går över efter en liten stund. :)

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
466
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: Bison
·
Övr. Djur Har en avlivning bokad imorgon för min kaninhona som är sju år. Han har en snabbväxande böld i ena kinden och vet vill inte operera pga...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: DarkInNight
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 082
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur