Vårföräldrar 2015 #7

Jösses, här har vi fortfarande skostorlek 23-24 och stl 92 i kläder, en del i 104. L börjar förskolan på måndag, och hon är tyvärr väldigt bestämd på att hon inte vill :down:. Försöker att inte lägga nån press på situationen utan vi går bara dit och kollar läget. Förhoppningsvis tycker hon det är kul när vi väl är där för hon behöver verkligen få leka med andra barn osv. Det blir hennes pappa som tar huvudansvar för inskolningen.
 
Jösses, här har vi fortfarande skostorlek 23-24 och stl 92 i kläder, en del i 104. L börjar förskolan på måndag, och hon är tyvärr väldigt bestämd på att hon inte vill :down:. Försöker att inte lägga nån press på situationen utan vi går bara dit och kollar läget. Förhoppningsvis tycker hon det är kul när vi väl är där för hon behöver verkligen få leka med andra barn osv. Det blir hennes pappa som tar huvudansvar för inskolningen.

Det kommer nog bli jättebra när hon kommer in i det :)
 
Jösses, här har vi fortfarande skostorlek 23-24 och stl 92 i kläder, en del i 104. L börjar förskolan på måndag, och hon är tyvärr väldigt bestämd på att hon inte vill :down:. Försöker att inte lägga nån press på situationen utan vi går bara dit och kollar läget. Förhoppningsvis tycker hon det är kul när vi väl är där för hon behöver verkligen få leka med andra barn osv. Det blir hennes pappa som tar huvudansvar för inskolningen.

Blir ju en omställning för henne och hon kanske inte riktigt förstår vad det innebär så det är därför hon säger att hon inte vill? :) Men som @Imogen säger så blir det säkert jättebra när hon kommit in det.
 
Jösses, här har vi fortfarande skostorlek 23-24 och stl 92 i kläder, en del i 104. L börjar förskolan på måndag, och hon är tyvärr väldigt bestämd på att hon inte vill :down:. Försöker att inte lägga nån press på situationen utan vi går bara dit och kollar läget. Förhoppningsvis tycker hon det är kul när vi väl är där för hon behöver verkligen få leka med andra barn osv. Det blir hennes pappa som tar huvudansvar för inskolningen.
Vi har precis bytt avdelning på förskolan och dottern säger också att hon inte vill vara där, att hon vill vara på den gamla osv. men det har gått jättebra när hon väl är där. Vi har berättat för pedagogerna att hon är orolig för ny avdelning, liten förskola så hon känner alla pedagoger sen innan, och de är väldigt förstående. Det är körigt nu men hon verkar komma in i det mer och mer.

Håller tummarna att det blir kul på måndag! Om inte annat kanske förskolan har några roliga leksaker som inte finns hemma som kan locka en stund i alla fall :)
 
Våra pojkar verkligen längtade till förskolan!

Men äldsta är ganska mammig och klängig för tillfället. Men det har faktiskt gått bra ändå!

I kläder kan de ofta ha samma kläder (😳) och äldsta har minst 104, långa ben så mindre går inte. Yngsta går visst in på 92+ nu! Så fort det går!
 
Ja jag hoppas innerligt att ni har rätt och att det blir bra för henne. Vi är hemma med lillebror så det är bara tre timmar på förmiddagarna som gäller än. Det har varit lite omtumlande att bli storasyster så jag hoppas verkligen det blir positiv att få börja på förskola.
 
Ja jag hoppas innerligt att ni har rätt och att det blir bra för henne. Vi är hemma med lillebror så det är bara tre timmar på förmiddagarna som gäller än. Det har varit lite omtumlande att bli storasyster så jag hoppas verkligen det blir positiv att få börja på förskola.

Håller tummarna för att det kommer gå smidigt :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Ja jag hoppas innerligt att ni har rätt och att det blir bra för henne. Vi är hemma med lillebror så det är bara tre timmar på förmiddagarna som gäller än. Det har varit lite omtumlande att bli storasyster så jag hoppas verkligen det blir positiv att få börja på förskola.

Det blir det nog! Och även om det kanske blir en tröskel och en omställning blir det nog bra att komma iväg några timmar på något ”eget” :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Jag och S är i badrummet och jag försöker tvätta av honom men han är allt annat än stilla:

- Snälla S kan du inte stå stilla?
- Men mamma, barn kan inte stå stilla! Bara pappor kan stå stilla.
- Jaså! Vad kan barn göra då?
- Barn kan bara leka och äta!

:D:D

@Lo_ hur var första dagen?
 
Jag och S är i badrummet och jag försöker tvätta av honom men han är allt annat än stilla:

- Snälla S kan du inte stå stilla?
- Men mamma, barn kan inte stå stilla! Bara pappor kan stå stilla.
- Jaså! Vad kan barn göra då?
- Barn kan bara leka och äta!

:D:D

@Lo_ hur var första dagen?
Haha :D, även här sägs det mycket underfundigheter.

Första dagen gick bra och lite som förväntat: lite blyg L som teaterviskade saker som hon ville att jag skulle framföra till pedagogen ;), men hon ville inte gå hem och tyckte cyklarna på gården var en riktig hit :up:. I skrivande stund är hon och pappa på väg till dag två, väldigt entusiastiska.

Hennes inställning till förskolan ändrades radikalt i söndags efter ett samtal med sin moster. Lillkusinen på 1,5 år började också på förskolan men förra veckan och det blev hon väldigt inspirerad av :).
 
Haha :D, även här sägs det mycket underfundigheter.

Första dagen gick bra och lite som förväntat: lite blyg L som teaterviskade saker som hon ville att jag skulle framföra till pedagogen ;), men hon ville inte gå hem och tyckte cyklarna på gården var en riktig hit :up:. I skrivande stund är hon och pappa på väg till dag två, väldigt entusiastiska.

Hennes inställning till förskolan ändrades radikalt i söndags efter ett samtal med sin moster. Lillkusinen på 1,5 år började också på förskolan men förra veckan och det blev hon väldigt inspirerad av :).

Så roligt att läsa att det verkar gå bra! :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Haha :D, även här sägs det mycket underfundigheter.

Första dagen gick bra och lite som förväntat: lite blyg L som teaterviskade saker som hon ville att jag skulle framföra till pedagogen ;), men hon ville inte gå hem och tyckte cyklarna på gården var en riktig hit :up:. I skrivande stund är hon och pappa på väg till dag två, väldigt entusiastiska.

Hennes inställning till förskolan ändrades radikalt i söndags efter ett samtal med sin moster. Lillkusinen på 1,5 år började också på förskolan men förra veckan och det blev hon väldigt inspirerad av :).
Det där med att ha någon annan, gärna yngre, som klarar samma sak gör verkligen underverk för viljan att försöka :D
 
Det där med att ha någon annan, gärna yngre, som klarar samma sak gör verkligen underverk för viljan att försöka :D
Haha verkligen! Han gjorde sin första ensamma dag i fredags så L skulle prompt gå själv igår:D. Vi fick förhandla oss till att följa med ;).
 
Haha verkligen! Han gjorde sin första ensamma dag i fredags så L skulle prompt gå själv igår:D. Vi fick förhandla oss till att följa med ;).
Heja!
Vi har slutat med napp för en månad sen och det har varit stundtals ganska traumatiskt och jobbigt men det har väl överlag gått bra och det går bättre och bättre. I helgen träffade vi en tjej som visserligen bara är 5 månader yngre men som hade slutat med napp och dottern sa "men om HON som är så LITEN klarar det så kan ju JAG klara mig jättebra!"
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Heja!
Vi har slutat med napp för en månad sen och det har varit stundtals ganska traumatiskt och jobbigt men det har väl överlag gått bra och det går bättre och bättre. I helgen träffade vi en tjej som visserligen bara är 5 månader yngre men som hade slutat med napp och dottern sa "men om HON som är så LITEN klarar det så kan ju JAG klara mig jättebra!"
Ja fem månader yngre är ju en pluttis :D, funkar helt klart som inspiration!
 
Apropå roliga saker de små säger, häromdagen sa Lo;

”jag kan sova lite i bilen, men det betyder inte att jag är trött!” Tydligen mycket viktig detalj :D.

Eller när hon tittade ner i lillebrors bajsblöja och utbrast ”shit my god!” :laugh:.

Man borde verkligen skriva ner sånt kul så man inte glömmer.
 
Haha :D, även här sägs det mycket underfundigheter.

Första dagen gick bra och lite som förväntat: lite blyg L som teaterviskade saker som hon ville att jag skulle framföra till pedagogen ;), men hon ville inte gå hem och tyckte cyklarna på gården var en riktig hit :up:. I skrivande stund är hon och pappa på väg till dag två, väldigt entusiastiska.

Hennes inställning till förskolan ändrades radikalt i söndags efter ett samtal med sin moster. Lillkusinen på 1,5 år började också på förskolan men förra veckan och det blev hon väldigt inspirerad av :).

Vad skönt att det blev en bra första dag! Hoppas det fortsätter så!

Här var det första dagen på förskolan efter 9 veckor långt sommarlov. Det var en blyg kille som visserligen var glad att vara där men som inte ville att jag skulle gå därifrån. Men det kommer nog gå finfint när han kommer igång och leker. Bästa kompisarna var väldigt glada när han kom!
 
  • Gilla
Reactions: Lo_

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp