Vårföräldrar 2020

Nu har jag skickat in ansökan för graviditetspenning. Känner mig lite mer osäker denna gången då jag tyckte arbetsgivaren inte skrev lika utförligt och jag är rädd att försäkringskassan uppfattar det som att det finns uppgifter jag kan göra vilket det inte gör. Men håller tummarna att de godkänner den och att det inte tar allt för lång tid.

Hur går det för dig @Hellst? Har du fått iväg din ansökan?

Nu har jag skickat in ansökan för graviditetspenning. Känner mig lite mer osäker denna gången då jag tyckte arbetsgivaren inte skrev lika utförligt och jag är rädd att försäkringskassan uppfattar det som att det finns uppgifter jag kan göra vilket det inte gör. Men håller tummarna att de godkänner den och att det inte tar allt för lång tid.

Hur går det för dig @Hellst? Har du fått iväg din ansökan?

Min chef fyllde i igår så jag ska skicka iväg den nu i helgen tänkte jag! Är också rädd för att bli nekad av samma anledning som dig. Kan man skicka med en egen bilaga där man beskriver mer utförligt?
Hoppas att du får din godkänd :)

Min chef fyllde i igår så jag ska skicka iväg den nu i helgen tänkte jag! Är också rädd för att bli nekad av samma anledning som dig. Kan man skicka med en egen bilaga där man beskriver mer utförligt?
Ja, man får fylla i själv när man gör ansökan. Vad man har för arbetsuppgifter och varför man inte kan utföra dom. Så där försökte jag verkligen vara tydlig men man är ju alltid orolig ändå. Förra gången ringde de upp mig på telefon, antar att det kan vara lite svårt att förstå vad vi sysslar med på vårt jobb :angel:

Hehe jag lyckades läsa att din chef fyllde år igår och fick verkligen inte ihop det 😅

Hoppas att det går igenom :)

Var o simmade idag, första gången på åratal! Jag vågade mig bara på 600m så det var inget maraton direkt, men jag kände mig nöjd! Superskönt att basta efter också och bara vara själv en stund. Fick en del ont i fiffifogen dessvärre... men det gick över under dagen så nästa helg hoppas jag på att köra igen! Måste dock införskaffa en baddräkt, min bikini ramlar snart av för att tuttarna inte får plats 🙈😅

Var o simmade idag, första gången på åratal! Jag vågade mig bara på 600m så det var inget maraton direkt, men jag kände mig nöjd! Superskönt att basta efter också och bara vara själv en stund. Fick en del ont i fiffifogen dessvärre... men det gick över under dagen så nästa helg hoppas jag på att köra igen! Måste dock införskaffa en baddräkt, min bikini ramlar snart av för att tuttarna inte får plats 🙈😅

Härligt att simma en sväng. Har funderat på det jag oxå men inte varit iväg än. Borde göra det nästa helg mest bara för att det är skönt att göra något istället för att bara jobba och sitta hemma och plugga.
Tar jag mig i kragen och åker iväg borde jag testa min bikini innan med tanke på dina funderingar 😅

Härligt att simma en sväng. Har funderat på det jag oxå men inte varit iväg än. Borde göra det nästa helg mest bara för att det är skönt att göra något istället för att bara jobba och sitta hemma och plugga.
Tar jag mig i kragen och åker iväg borde jag testa min bikini innan med tanke på dina funderingar 😅

Haha ja, säkrast så ;)

Idag har bebbe sparkat uppåt revbenen så att det tidvis har gjort ganska ont. Efteråt har jag lite värk i området.. o tänker att jag är ju bara i v28... Helt klart en nackdel att vara kort alltså 😅

Dryga veckan kvar till nästa besök på mvc, hoppas att nya bm är bra och att jag får tillfälle att diskutera min oro kring förlossningen. Känns som att det är dags att åtminstone påbörja diskussionen nu. Hur har det gått för er andra med att ventilera oro/tankar kring förlossningen med era bm?

Idag har bebbe sparkat uppåt revbenen så att det tidvis har gjort ganska ont. Efteråt har jag lite värk i området.. o tänker att jag är ju bara i v28... Helt klart en nackdel att vara kort alltså 😅
Samma här fast här sparkas det ner på blåsan! :angel: Satt på ett möte idag på jobbet och kände flera gånger att jag skulle behövt springa och kissa när han får till en rejäl spark på blåsan. Tyckte dessa veckorna var värst sist också, senare blir det mer knökande och bökande och inte samma karatesparkar som de får plats att göra nu:)

Imorgon går jag in i vecka 38. Mår väldigt bra, förutom tung o otymplig, så känner mig inte direkt redo för bebis. Tre veckor kvar till beräknat datum. Hoppas jag hinner tröttna lite mer på tillståndet till dess ;)

Imorgon går jag in i vecka 38. Mår väldigt bra, förutom tung o otymplig, så känner mig inte direkt redo för bebis. Tre veckor kvar till beräknat datum. Hoppas jag hinner tröttna lite mer på tillståndet till dess ;)
Helt galet att det inte är så långt kvar för dig. Skulle ju egentligen kunna komma en bebis i tråden när som helst nu :)
Men hoppas bebis väntar lite till så du hinner känna dig mer redo!

Har precis varit iväg på ett vändningsförsök som verkar ha lyckats. Dock bland det värsta jag varit med om. Så är nöjd att det är över

Har precis varit iväg på ett vändningsförsök som verkar ha lyckats. Dock bland det värsta jag varit med om. Så är nöjd att det är över
Usch låter inte roligt, man har ju hört att många tycker det gör ont/är obehagligt. Men skönt att det gick vägen :up: Hur funkar det med förlossningen när man gjort vändningsförsök? Vill man ha igång den någon viss tid för att barnet inte ska vända igen? Eller räknar man kallt med att barnet ska ligga kvar? :p

Usch låter inte roligt, man har ju hört att många tycker det gör ont/är obehagligt. Men skönt att det gick vägen :up: Hur funkar det med förlossningen när man gjort vändningsförsök? Vill man ha igång den någon viss tid för att barnet inte ska vända igen? Eller räknar man kallt med att barnet ska ligga kvar? :p
Det var sjukt obehagligt under tiden och gjorde lite ont. Sen efteråt fick jag frossa och kräktes som blev bättre. Dock tog det kanske 30 min så började jag kallsvettas och så tuppade jag av och krampade i armarna i typ 10 sek. Sen bra igen.
De sa ingenting om att sätta igång igen innan men när jag ska till barnmorskan ska hon kolla så hon ligger rätt. Men de trodde hon skulle ligga kvar.

Det var sjukt obehagligt under tiden och gjorde lite ont. Sen efteråt fick jag frossa och kräktes som blev bättre. Dock tog det kanske 30 min så började jag kallsvettas och så tuppade jag av och krampade i armarna i typ 10 sek. Sen bra igen.
De sa ingenting om att sätta igång igen innan men när jag ska till barnmorskan ska hon kolla så hon ligger rätt. Men de trodde hon skulle ligga kvar.
Hoppas hon ligger kvar som hon ska på nästa barnmorskebesök :up: Hoppas innerligt att vår kille lägger sig rätt av sig själv för det lät ju verkligen inte kul med ett vändningsförsök. Hoppas du mår bra nu i alla fall :)

Hoppas hon ligger kvar som hon ska på nästa barnmorskebesök :up: Hoppas innerligt att vår kille lägger sig rätt av sig själv för det lät ju verkligen inte kul med ett vändningsförsök. Hoppas du mår bra nu i alla fall :)
Hon har inga val än att ligga kvar om jag får bestämma. De flesta lägger sig väl rätt själva så jag hoppas din pojke gör det.
Jag mår bra nu. Har varit lite mentalt trött efteråt men det börjar släppa

Igår var jag på andra tillväxtultraljudet, allt såg bra ut och allt tyder på att bebisen följer sin egna kurva :) Hon sa inget om vikt men hon sa att sist gång låg den -19% och denna gången -17%. Hade en annan läkare denna gång och det känns ju bra att två olika fått så lika mått, då får jag känslan att det stämmer. Jag behövde inte gå på några extra kontroller där utan tycker min bm att magen växer på mina vanliga besök framöver så räcker det. Fick kommentaren ”det verkar bara som om du inte är gjord för att få 5kg bebisar” och det tackar man ju för :D

Bestämde med chefen igår oxå att jag börjar min FL 23/3, vill gärna ha hemma storebror från förskolan någon vecka innan beräknat då det går mycket olika sjukdomar där just nu. Mycket kommer nog hinna lätta på en månad men vill minimera risken att vi blir sjuka precis runt bebisens nedkomst. Känns bra att ha ett spikat datum och helt plötsligt blev det så snart :nailbiting: Känner lite samma som Mois vet inte om jag är redo!!!

Åh fy vilken upplevelse :( håller alla tummar o tår nu för att lillan håller sig åt rätt håll nu! Bra kämpat!

Åh fy vilken upplevelse :( håller alla tummar o tår nu för att lillan håller sig åt rätt håll nu! Bra kämpat!
Tack.
Är nog det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Men nu är det över tack och lov och i Östergötland gör de bara ett försök så vänder hon tillbaka så görs inget mer försök men än så länge ligger hon fortfarande rätt.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 132
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 812
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka