Bebis är punktlig och kom på BF

En liten tjej på 2810g, vi hade räknat med ca 2900g, så tillväxtultraljuden har stämt väldigt bra! Hade gått ner 0,5kg på senaste bm besöket så hade inte väntat mig någon megatillväxt sedan senaste ultraljudet.
15.00 igår började jag känna att det var på gång, värkarna började då komma med 10min mellanrum och höll i sig så under natten, tilltog i styrka timme för timme. Typ halv 2 började de komma lite tätare så jag väckte mannen vid 2 och sa att det var dags att ringa hem barnvakt. Reste mig ur sängen, duschade och då satte värkarna fart med knappt något mellanrum alls

då var jag glad att förlossningen ligger 2min bort, hann ändå få två värkar i bilen. In på undersökningsrum där jag var öppen 10cm, kom in på rummet ca 03.40, tog några värkar stående och försökte få till andning med lustgas, la mig i sängen 03.50, 04.00 var hon ute
Jag var sjukt rädd under krystvärkarna (hann väl få 5st innan bebis kom ut) för var inte beredd på att det skulle gå så fort. Med storebror hade jag krystvärkar i flera timmar som jag var tvungen att hålla emot så fattade först inte att jag fick krysta. Stackars gubben hade grymt adrenalinpåslag pga mina läten under de 5 värkarna

En blandning mellan smärta och rädsla, hade lustgasen på lägsta flöde så det var ju inte supermycket lindring men hanns inte med att tänka på att höja. Så fort huvudet var ute och kroppen gled ut mässade jag ”åh gud va skönt, åh gud va skönt” högt och tydligt, all smärta var bortblåst!
Är sjukt imponerad över min prestation, det var ingen som trodde att jag var så långt fram i förlossningsarbetet när jag kom dit för det räckte med att jag lutade mig mot nåt och tänkte på andningen så var det inga problem att ta sig igenom värken utan någon smärtlindring. Sjukt ändå med 10 min (förjävlig) smärta så är bebis där

Hon är såklart helt förlåten att hon kom 1 april när hon ger sin mor en sån häftig förlossning!!