Jag var hos BM för första ggn sedan inskrivningen i veckan. Var precis 25 veckor gången. De lyssnade på hjärtljud och mätte magen och allting såg bra ut. BM tyckte att jag hade gått upp för mycket i vikt (7 kg), och det kan jag bli lite trött på. Jag gjorde en stor viktresa innan jag blev gravid och gick då ned 22 kg. Det är inte så att jag släpper efter hur mycket som helst nu när jag är gravid utan försöker följa mina rutiner. Jag har redan ångest över att jag går upp i vikt igen (även om vikten till största del verkar hamna på magen fortfarande), så det känns lite onödigt av vården att späda på det. Jag sa att jag inte ville fokusera alltför mycket på min vikt så länge allt ser bra ut. Jag hoppas att hon förstod. Blodtrycket och blodsockret såg bra ut så hon var inte jätteorolig sa hon i alla fall.
Kan dock tillägga att julen är min sämsta (bästa) mathögtid. Älskar det mesta som har med julen att göra, inkluderat mat, lussebullar, pepparkaksdeg osv. Därmed kan jag nog också erkänna att jag säkert fått ett eller två extrakilon under december

. Nästa besök skulle ske i vecka 28, men jag fick ingen ny tid pga nytt bokningssystem. Jag hoppas den dyker upp inom kort.