Varg och häst

Bukefalos 30 år!

aglaonema

Trådstartare
Vågar ni ha era hästar ute på nätterna nu när det börjar bli mörkt? Har mina ute med el-trä stängsel med ganska låga trådar men nån hade sett en varg här i närheten i natt. Har 1 stor häst och 2 shettisar.

Våra går fortfarande ute dygnet runt, är inte orolig för varg. Enstaka har blivit sedda i närområdet men inget revir finns.

Ja. Jag har både små och stora hästar och det har passerat strö vargar ibland men vi har ingen direkt skog och det finns rätt mycket hus häromkring.

Vågar ni ha era hästar ute på nätterna nu när det börjar bli mörkt? Har mina ute med el-trä stängsel med ganska låga trådar men nån hade sett en varg här i närheten i natt. Har 1 stor häst och 2 shettisar.
Vi har lösdrift så alltid ute dygnet runt. Även shettisar. Inga extra trådar eller trästaket. Varg observeras lite då å då runtomkring. Mer orolig för stallkatten.

Jag tar in hästarna och ponnyn nu när det blir mörkt. Bor i vargrevir. Hästarna har varit ute på bete hela sommaren, men det har också funnits gott om unga hjortar. Jag är inte speciellt orolig för hästarna, men gamla lilla ponnyn.

Nu finns det väl inte längre några vargar där min häst bor, men när hon och andra syskon var föl fanns det. Jag var inte särskilt orolig och inget hände med några av hästarna.

Med nuvarande 2hästar där ena går in för att döda hundar som kommer in i hagen och dom enstaka strö vargar som varit här. Inte det minsta orolig under dessa förutsättningar att låta hästatna gå ute på natten.

Vi har hästarna på bete ute dygnet runt, allt från shettisar till halvblod. Finns flera vargar som rör sig runt bergen där vi bor, men vi har varit förskonade från angrepp. Dae går på lösdrift på vintern så egentligen inte mycket vi kan göra mer än att hålla dem instängslade. Stallägaren har peppar peppar bara varit med om en jakthundsattack under alla år hen har fött upp hästar på gården som kostade en ponny livet.

Kanske man inte behöver vara så orolig då hästarna kommer att vara ute max till november på natten och det har observerats 1 varg här i närheten bara.

Jag är mer rädd för den halvblinde jägarn som arrenderar jaktmarken runt mina hagar. Som matar grisen som sen har sönder mitt staket så hästarna kan gå ut. Som släpper sina hundar så dom springer in i mina hagar och driver så mina hundhatande hästar jagar dom genom staketet.

Liknande trådar

• Beslut
  • Ett hästköp som inte blev som tänkt.
  • R
    Foderstrupsförstoppning om och om igen??
  • stark på uteritt med andra hästar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka