Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Märkligt beteende.
Ungdjur? Sjuk? Eller inte varg?
LIA
Vad för vargar är uppfödda och sen utsläppta alt har "rymt"?
Det är en av dom ständigt återkommande lögnerna från varghatarna. Dessa (lögnerna) är oftast så korkade att jag inte förstår hur dom tror, att någon kan gå på dom.
pmm- Vargar är flockdjur, alldeles riktigt, men individer måste alltid lämna flocken för att söka sig en partner och bilda en ny flock. Tror du dessa individer slutar äta?
Så ska jag berätta en varghemlighet för dig. Dom struntar i om bytesdjuret är ett tamdjur eller vilt djur. Det finns där och det är mat! Alltså ska det fångas, dödas och ätas. Finns det flera bytesdjur som stannar kvar (t ex får), ska dom också fångas in och dödas. Det är ju en dag imorgon också ..., och det är inte ofta vargens bytesdjur är så dumma att dom stannar kvar för att bli attackerade. Så det gäller att passa på!
LIA
Kissen dödar/skadar för lekandes skull.
Du efterlyste osanningar som sprids av vargälskarna. Det finns sådana tex att ingen människa dödats av en varg i modern tid. Tittar man i kyrkoböckerna så finns det barn som tagits av vargen. Även i Indien och i Finland har barn blivit dödade och det har varit under en period då man inte jagat varg (i Indien tror jag de var fridlysta och i Finland tror jag det var under kriget när de flesta män var ute och krigade).
Inte alls. Med tanke på din okunskap (inte bara om varg) ser jag dig i gruppen som går på vargahatarnas lögner.Jag TROR får du till att jag är en varghatare?
Du hade alltså 2 vargar på din trapp och som inte gav sig av trots att du försökte skrämma bort dom från 5 meters håll?Men på min trapp ska dom inte vara.
Varför inte tänka lite själv?? Djur man skjuter på är döda djur. Inte rädda för människan. För att skrämma dom, måste du jaga dom- fysiskt och i ordets rätta bemärkelse. Ska man skrämma vargsläktet för människosläktet, behövs många generationer av förföljelse.Jag tycker inte alls att det är så märkligt beteende. Det finns en ganska enkel logik faktiskt.
Djur som man skjuter på är rädda för människan.
Djur som man inte skjuter på är orädda för människan.
Nä, så är det också. Den enda varg som dödat folk i Sverige på ett par hundra år, var en tam som släpptes ut och som därefter dödade ett barn.Du efterlyste osanningar som sprids av vargälskarna. Det finns sådana tex att ingen människa dödats av en varg i modern tid.
För det första är det lindrigt sagt vanskligt att jämföra med vad som händer i helt andra miljöer. För det andra kan jag bara upprepa: Tänk lite själv. Du tror att vargen tappar rädslan för människan för att finnarna var sta och sköt ryssar istället. Tänk!! Sluta eka varghatarnas lögner och överdrifter!Även i Indien och i Finland har barn blivit dödade och det har varit under en period då man inte jagat varg (i Indien tror jag de var fridlysta och i Finland tror jag det var under kriget när de flesta män var ute och krigade).
Nej det gör de inte.