Variationer inom sadelmärke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _NMBA_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 591
N

_NMBA_

Hur stor är egentligen skillnaden på en hopp- och en dressyrmodell utav samma sadelmärke? Låt oss säga att hästen har en Prestige hoppsadel... Hur sannolikt är det då att en prestige dressyrmodell i samma stl. passar hästen? Någon som har erfarenhet?

Sv: Variationer inom sadelmärke?

Väldigt sannolikt! :) Men, det kan variera lite från sadel till sadel, jag hade en Top Dressage i 34 och har nu en Venus D i 34 och den är vidare i bommen.

Sv: Variationer inom sadelmärke?

Precis vad jag ville höra;)

Hittade efter ett års intensivt letande, och ett 30-tal ratade modeller, en hoppsadel som sitter som ett smäck:) Har ridit i den i ett halvår och :love: den. Och nu är det dags att byta ut dressyrsadeln, visserligen passar den jag har, men jag är inte så överförtjust i syntetsadlar:smirk:

Nu är det bara att vänta på skatteåterbäringen:bump:

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 263
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka