Varm och kallblods ägare

Sir Toby

Trådstartare
Varm och kallblods ägare vad har era hästar för skavanker/skador som ”ingått” i köpet och har ni kunnat använda hästen som ni tänkt?

Min kallblodstravare var oren i ena frambenet i snabb trav efter en gammal muskelskada, inget som jag har märkt av alls, men han fungerade inte till travet pga det. Haft honom i elva år nu och han är lika fräsch som han alltid varit hos mig.
Skulle inte köpt en häst med skavanker som påverkar normal användning.

Varm och kallblods ägare vad har era hästar för skavanker/skador som ”ingått” i köpet och har ni kunnat använda hästen som ni tänkt?

Jag har 2 varmblod varav den ena har en mindre struppipning och ett annat mindre problem i halsen som ska opereras framöver och den andra har haft en hovbensfraktur för x antal år sedan. Båda två både rids och körs utan problem.

Verkar som att du menar travare? Ingen av hästarna jag köpt till ridning har haft några skador, inklusive varmblodstravaren. Har kunnat använda de hyfsat som jag tänkt.

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 560
Senast: Kajsalisa
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 306
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka