Varma vinterridbyxor - ekonomilösning

kopur

Trådstartare
Har sett många trådar här med frågor om varmfodrade ridbyxor att ha när riktiga täckbyxor eller ridoverall är för varmt. Det verkar inte vara så gott om sådana... Men själv hittade jag ett par hemma i mina gömmor! Det var helt enkelt ett par gamla ridbyxor som är två storlekar för stora (gick ner rejält i vikt för ett par år sedan). De var mina favoriter så jag hade inte kunnat göra mig av med dem. Nu kom jag på att jag faktiskt rymmer ett par långkalsonger i microfleece, ett par i ullfrotte och ett par JÄTTETJOCKA långkalsonger i "raggsocksull" under dessa ridbyxor. Nu fryser jag minsann inte! :banana: Är det väldigt blåsigt har jag ett par vindbyxor utanpå.

För mig var det gratis, eftersom jag redan hade byxorna, men eftersom passformen inte blir så noga när man ska ha så mycket under måste man ju kunna köpa billigaste byxorna från H**ks/B*rjes lika gärna, bara de är minst två storlekar för stora.

Sv: Varma vinterridbyxor - ekonomilösning

Hästshopen i Ullared har billiga bommullsridbyxor med fleecefoder, dock oskodda, för 149 kr.
Sonnenreiter har ett par flotta fodrade ridbyxor med fleecefoder och nån slags vattenavstötande ytmaterial som påminner lite om neopren. De är helskodda och hellånga lite utsvängda för ridkängor.
Som märket sig bör, jättedyra.
Jag håller med, det är otroligt konstigt att inte ridbyxfabrikanterna har märkt detta behov.
Man vill inte frysa häcken av sig i ett par vanliga ridbyxor, och inte heller komma i vanliga termobyxor som en michelingubbe på ridlektion i ridhus under den kallaste tiden Dec ,Jan, Febr, Mars.
Det borde tillverkas ordentligt varmfodrade, helskodda ridbyxor med låg midja enligt min mening.
Alltså en ny generation "termobyxor" ordentligt varma, utan att vara plufsiga!

Håller fullkomligt med dig. Man undrar ju varför det inte finns fler....

Jag kör alltid med underställ på vintern, och är det ännu kallare tar jag ett par mjukisbyxor utanpå ridbyxorna, funkar kalas det med :idea:

Kronans gamla M/58-byxor i ylletyg är inte så dumma de heller, om man kan få tag på dem på överskott!

PrinceFair skrev:
Jag kör alltid med underställ på vintern, och är det ännu kallare tar jag ett par mjukisbyxor utanpå ridbyxorna, funkar kalas det med :idea:

Undrar vad min ambitiöse ridlärare i dressyr skulle säga om jag kom klädd i mjukisbyxor på ridlektionen :D

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 434
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 278
Senast: cirkus
·
Utrustning Skickade tillsist efter ridbyxor från h**ze och nu kom de, allt sitter bra upptil, perfekt i midjan och ner till arshlet, men sen är de...
Svar
6
· Visningar
3 350
Senast: Saigon
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 626
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V