Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Det är tur att vi har dig och din informationsbank så vi får svar på sånt vi undrar över men kanske aldrig tar tag i att fråga om när vi är hos tandläkaren! :)

*kl*

Tog mig ur min illamåendefas och drog på mig ridbyxorna. Hämtade min fjant till häst, på med sadel och träns och red världens bästa markarbetespass. :love: han var så duktig och svettades som en gris.

Nu mår jag som jag förtjänar. Migrän, illamående och helt slut. Perfekt avslut på en perfekt dag. ;)

När det ilar till i nerven så har man kommit åt nerven så det är inte så konstigt om den tar allra bäst då ;) :D det jag menar är att det ska inte spänna och göra ont när man lägger bedövning för då trycker man för fort. Sedan finns det de som man inte väntar tillräckligt länge på att bedövningen får verka ordentligt. Du är nog en av dem ;)

Infiltration är hur du lägger bedövningen. Jag får lägga infiltration och det menas att jag får lägga i vävnaden men inte vid nerven som man gör i underkäken.
Han väntade ett tag och försökte ytterligare en gång senare, men när jag skrek rakt ut :o fick jag mer bedövning. I vanliga fall slår det till på en gång, men just den gången måste han ha missat nerven totalt.

Vad innebär infiltration i underlivet då? Typ samma, förstår jag ;) men på återkontrollen sa bm att det bara var ytlig lokalbedövning som man läger när man ska sy. Men tanken var ju att ta ut honom med sugklocka och då borde väl bedövningen vara lite mer än så. Jag ska fråga henne igen sen. Det är väl snart dags att gå igenom önskemålen inför förlossningen. 40 dagar kvar idag! :banana:

Greys och djungelvrål och lakritsnappar, jag tror kvällen är fulländad :D
Jag som alltid föredrar choklad ;)
Underbart! :laugh: Jag käkade en påse salta bilar till bönderna. Tyvärr var mitt Ploppförråd slut... Jag äter aldrig choklad i vanliga fall, men nu är det extremt gott. :d

Jag vill också rida... :crazy: Det är ganska precis 2 år sen jag gjorde det sist och så länge har jag aldrig haft uppehåll tidigare. Jag vill förresten göra allt som man inte kan göra som gravid. Jag vill dricka drink, kramas på riktigt och börja träna till halvmaran.

Förstår dig... Jag passar på att hålla på med hästarna innan jag kommer att börja må så dåligt och fogarna börjar trassla. Ser inte fram emot en tung vinter med mockning och allt... :crazy:

Infiltrations anestesi är lokal bedövning i den vävnad du ska bedöva. Jag vet inte hur jag ska förklara det faktiskt.
Tror inte alls man behöver bedöva mer än lokalt om man tar med sugklocka för det är ju det man har att välja på eller lägga typ EDA á la kejsarsnittbedövning. Det är ju bara vävnaden som behöver vara bedövat för att det inte ska göra ont när de skyndar på förloppet genom att dra ut barnet.

Lottch förresten, jag bara älskar din blogg!! Det är så rolig läsning på något vis, kan inte förklara det riktigt, men var bara tvungen att tala om det :D

Bollen: Vad härliga muffins du gjort, de där rosa - släng gärna in recept på dem, antingen här eller i bloggen, om du vill alltså =)

Okej, jag förstår. Men då var det ju inte konstigt att jag inte kände något ont alls när han kom ut. Vill ha igen! :idea:

Kl

Greys och djungelvrål och lakritsnappar, jag tror kvällen är fulländad :D
Jag som alltid föredrar choklad ;)

Fusk! Jag är jätte godissugen som jag alltid är när sambon jobbar em och jag är fast här hemma utan något gott i skåpen :( Men det va väll lika bra det. Det fick bli te och mackor till Arga snickaren och sen njöt jag av Greys utan någonting till. :)

Skulle faktiskt tro att det beror på hur bråttom det är att få ut barnet, så där amtörmässigt funderande. Då jämför jag med att söva eller lägga EDA vid akutsnitt och sedan har jag ju faktiskt ingen aning men en tanke från mig :)

Dom va berädda med sugklocka för min del också men jag fick ingen bedövning i underlivet. Men mig gav dom värkstimulerande dropp på slutet så dom ändrade sig väll innan dom kom så långt och såg att det skulle gå bra endå. Sen gör väll alla bm olika kan jag tänka mig.

Läste papprena nu. Det va för att hans hjl gick upp igen som dom la bort sugklockan och sen efter det fick jag värkstimulerande dropp.

Ahaa, för Miltons del blev det ju sugklocka och jag kan verkligen inte minnas att jag fick någon bedövning. Men visst, nu blev det ju väldigt akut där för vår del med sugklockan etc. så det hanns nog inte med oavsett =)

kl

Alltså jag börjar tröttna på detta husets dåliga förvaringsmöjligheter, haha.. Alla redan liksom?! Men faktiskt, vi har en stor källare med ett enormt förvaringsrum, men källaren är så fuktig att vår liggdel och Miltons gamla babysitter har börjat mögla i tyget :cry: Vi fick panik när vi såg det och har tagit upp vinterjackor och Miltons gamla bebiskläder, men de ser ut att ha klarat sig bra, tack och lov!
Men var ska vi nu göra av allt? Vi har två garderober på ovanvåningen som rymmer våra hängande kläder i ena och våra vikta kläder i ena. Milton har en inbyggd på sitt rum till alla sina kläder plus sängkläder.
På nedanvåningen har vi två inbyggda vanliga garderober; en för smutstvätt och ytterkäder och den andra för skor och annat smått plock som hör ute-livet till, typ.
En städskrubb har vi också för strykbräda och centraldammsugare etc.

Sedan har vi ett stort garage/stall/verkstad etc. på 160 kvm, fantastiskt! Men till och med min stallutrustning ser halvdan ut nu och måste ses över = fuktigt utrymme där ute också :S Vad gör man med allting? Kan det vara i källaren ändå, men att vi kanske sätter in någon form av lufttorkare under sommarhalvåret? Det är då det behövs, under hösten/vintern/våren går elementen ju igång (luft-vatten-värmepump) med början i källaren. Eller ska vi kanske på något vis försöka installera något som gör så att elementen i källaren alltid är igång?
Någon som vet? För det känns ju bra nedrigt om vi inte ska kunna nyttja vår stora toppen-källare..

En avfuktare borde väll kanske kunna funka. Den ska ju ta bort fukten. Vi har ju pelletspanna och måste ha den igång året runt för varmvattnets skull så då kan vi ha elementen på lite grann i källaren också. Inte för att det har behövts. Verkar som vi har en väldigt torr källare trotts att vi har tvättstugan där nere och hänger tvätten där. Konstigt att det kan vara så olika. Ang. stallutrustningen så mår nog den bäst av att du bygger(minns inte om du hade en eller hur du skulle göra) en sadelkammare som du kan ha uppvärmd så att utrustningen kan torka ordentligt.

*kl*
Ni som har en/har en liknande Brio Spin..Tror ni att det går att klara sig med bara den? Även på vintern?
Har min Brio Happy ståendes i hallen i brist på andra ställen att ha den på.
Men har börjat tröttna på att snubbla över den jämt och att Oscar hela tiden klättrar upp i den.
Använder den när vi går på långpromenad. Vilket tyvärr sker allt för sällan.
Så jag hade planer på att kränga iväg den innan årsskiftet (blir ju en årsmodell äldre då) Men samtidigt så känns det som att jag kommer ångra mig när jag sitter fastkilad i en snödriva med minimini hjul som på spinnen :grin:

Skulle det bli syskon så blir det ju ändå en investering av en syskonvagn.

Torrboll är kanske ett billigt alternativ att prova med först? Inte för att jag vet vad en avfuktare kostar men torrbollen är billigare så mycket vet jag :D

(Efter googling så kan jag se att t.ex. Clas Ohlson's billigaste ligger på 1300kr men det beror väl på vad man behöver för kapacitet också)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Edla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 580
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
539
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka