Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Perfa! :) Usch nu vart jag sjukt sugen att gå in på blocket och kolla klänningar som tidsfördriv men jag behöver sova så jag får motstå den frestelsen!

Jag vet iaf vilken ring jag ska ha! Å jag hoppas att den finns kvar om några år, annars får jag väll designa en likadan! :)

Googla brudklänning så får du upp massor av webb-butiker som man kan titta på och smycken är ofta ganska tidlösa som går att få tag på länge.

Vi hade också White Lady! :idea: Älskar den tårtan! :love: Enda missen var att de satt en massa röda marsipanrosor på tårtorna. Det var mamma som skötte det där och jag hade sagt att det skulle vara vita rosor. :crazy: Vet inte vart det blev fel.

Vi förlovade oss 080808 kl 08:08 :rofl: och gifte oss två år minus en dag senare. :p

Doris: Nej ett bröllop behöver inte kosta men hur många brukar nöja sig med att behålla sina egna namn

Nuförtiden är det väl snarare ganska ovanligt att byta namn när man gifter sig? Bland mina vänner är det nog fler som inte har bytt namn än som har gjort det.

ingen vigselring

Vi gjorde om våra förlovningsringar till vigselringar, det gick väl på 1300 tror jag, då satte jag in stenar i min, vi rodinerade om dem, och gjorde en ny inskription inuti.

och bjuda in gäster muntligt?

Fast inbjudningskorten kostar väl ändå inte särskilt mycket? Papper och porto, kan det ha gått på femhundra kronor, max? Då kan man ändå komma otroligt mycket billigare undan, vi hade handgjort papper och en professionell textare som skrev dem. Annars hade det kanske kostat ett par hundra, högst.

Det som verkligen kan kosta är väl kläder och smycken, samt maten ifall man har catering och bjuder många - men det kan man ju verkligen välja själv. Tror vårt bröllop gick på kanske 15 000 inklusive allt (nya kläder, övernattning och middag på herrgård, osv), och då hade vi verkligen vårt drömbröllop. Så det måste ju inte bli jättedyrt.

Så romantiskt med ett års förlovning, vi körde på lite drygt 3 år.

White Lady är verkligen den godaste tårtan som finns, vi hade röda och rosa rosor. Röda för att matcha buketten, rosa för att matcha lite färgtema.

Att designa egen ring blev billigare för mig iaf. Precis samma mått och diamanter och så, men den var ca 20% billigare än den ringen (Schalins Europa Exklusiv Bern-6 vitguld) guldsmeden "kopierade".

Jo jag vet att det också går, men kollar man på blocket brukar man få se bilder från folks bröllopsdag också :D
Har tittat runt väldigt mkt förut men försöker låta bli nu då jag blir så hemskt sugen!

Här är ringen jag ska ha btw.
princess.jpg

ja det är den tårtan :love: från början ville jag ha moussetårta men så fick jag äta denna och då var saken biff... eh... tårta :D

Åh, den ringen är fin och den kommer nog finnas kvar några år till eftersom den redan har funnits i några år :) eller så gör man som oregano, beställer en sån ring.

Senast ändrad:

Två år minus en dag skrev jag ju. ;)

Så var tanken med vita rosor också, att de skulle matcha de vita rosorna i buketten.

Min förlovningsring kostade lika för dom att göra som den dom kopierade (schalins Nova vitguld). Dom fick göra det själva eftersom jag ville ha gravyr på utsidan av ringen och det vägrade schalins att göra(på sina alliansringar som denna är igt) så då besällde hon en likadan ring fast utan stenar hos dom!

Jo jag är inte direkt rädd att den ska försvinna igt! Ev måste jag designa om den så att den passar ihop med min förlovningsring mera, tror att den är för tjock som den är nu :( Men det blir ett senare bekymmer! Plus att jag vill ha gravyr på denna rings utsida med så dom kanske måste göra som med min första ring.

fast nu skrev jag faktiskt om ett bröllop som inte kostar något alls.

Noll kronor kan ju vara svårt att landa på om man vill ha en fest, nya kläder och en ring. Ville mest peka på att man kan få ett drömbröllop för inte så väldigt mycket också, om man vill. 15000 är ju inte någon astronomisk summa för de flesta, åtminstone om man som de flesta här i tråden har jobb och ordnad ekonomi.

Låter som det är ett fall för en guldsmed så att du kan få ringarna gjorda i likadana skenor och sedan så får du ju lite mer fria händera för gravyr m.m..

kl
Fick ett sms fån ett anonymt telefonnummer tidigare i helgen. När jag gjorde en googelsökning så visar det sig att det e en kille som terroriserar tjejer i Sthlm. Tydligen så brukar han få telefon numren via blocket… Frågan e bara hur fn han fick ta i mitt mobilnummer. Har vi en blocket annons så använder vi alltid ett oreggat kontantkort.

Vad läskigt :( någon sån vill man ju inte ha hängandes efter sig. Undrar som sagt hur han har fått tag på ditt nummer då om ni gör så med kontantkort?

Vi förlovade oss 070808...

Vigselringen är min mormors gamla vigselring, som vi fick omgjord på ett ställe nära Michellan ;)

Min man fick ta mitt efternamn.

Vi hade bröllopet hemma i trädgården. Med lite annorlunda upplägg.
Alla var bjudna till 14.00 och då hade vi dukat upp lättare buffémat, vigseln var vid 16. Därefter åt vi tårta och senare på kvällen hade vi grillparty! Precis så avslappnat som vi ville ha det!

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 712
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Septisk artrit