Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Grattis Armani till huset!!! Det låter ju som ett toppenhus. Inga bilder?

Jag tror att mitt dräktiga sto kan ha haft en släng av gaskolik i morse :( Hoppas för guds skull inte det är något fel på henne eller fölisen i magen :cry: Åt inte ens sin havre först. Men när jag hade gått lite med henne så åt hon.
Och igår åkte tvååringen. Det är alltid lite tråkigt när en häst åker, men jag tror hon kommer få det bra, de verkade trevliga och lugna.

Idag skulle vi ha åkt på kalas men jag vågar inte åka hemifrån nu när hästen var så där... Så det blir hemmapul och det kan behövas det oxå.

A somnar i sin säng vid niotiden på kvällen. Inte tidigare iaf. Sover sedan till mellan 7 och 8.30. Då sover jag oxå. Annars skulle jag varaa helt död på dagarna och förmodligen en väldigt elak och sur människa. Det kanske är åldern ;)

Alla är ju inte bortskämda med att kunna göra om ett 160 kvm garage med platta till stall. hi hi

Så här såg mitt stall ut, folk tyckte vi var galna:

p1020142_128695019.jpg

p1020146_128695477.jpg

pict0099_128695879.jpg

bild-157_128696915.jpg

bild-160_128698202.jpg

Ja, nyare bilder har jag inte. Det har målats, byggts sadelkammare o.s.v.

Min fluffo-utekatt valde jag inte färg själv på utan han fick vi bara så där, han är gul/röd/orange tigrerad. Sedan har jag min svarta sköldpadda.

Hihi, folk som inte brukar/vill/kan bygga brukar tycka att man är galen när man drar igång något sådant projekt ;)
Har ni isolerat något?
Var det så där från början eller har ni tagit bort golvet från grunden så att säga?

Jag har ju världens I-landsproblem.. Skall jag riva det fina innertaket i stallet som har höloft ovanför, med jättefin kanal och hötork. Eller skall jag försöka sänka golvet? Ett tredje alternativ är att gjuta nytt golv på logen och smälla upp 6 boxar där, högt till tak, luftigt och bra, men dyrare?? Å vad göra i stallet sedan? Garage? hi hi

Fanns inget golv så min man har skyfflat in X antal ton grus för hand med skottkärra, sedan kom betongbilen. Han lade ner all sin lediga tid på stallet till mig :love:
Vi har valt bort isolering i stallet pga att Michelle mår bättre av det och slipper hosta (gammal ridskolehäst) så det enda som är isolerat är sadelkammaren.

Jag hade gjutit ny platta och byggt i logen för att få behålla höloftet.

så sött :) ger orden hip hop´are en ny innebörd,hahaha

Är det väggorden som jag skymtar i bakrunden vid bordet? De med ert ställe i centrum? Fick för mig att det var du som snackade om unikdekor tidigare.. Snyggt var det vilket som :)
Jag skall precis till att beställa Wallies till stora sonens rum därifrån nu. Vi är snart klara med hans säng nämligen, så då är det inte mycket kvar..
Haha! Ibland snubblar han och dyker framåt, men som tur är tar han alltid emot sig med händerna.

Ja, precis! Det är mina väggord. Tyckte de gjorde sig riktigt bra på den svarta väggen. Har länge velat ha något där, men har inte tyckt att tavla passat riktigt.

Egentligen ville jag ha en blå padda och det fanns en blå i kullen men vi fastnade för vår svarta skönhet.

Jag med har världens snällaste sambo.... Han och min systers sambo har byggt mitt stall :) Iofs tillsammans med kompisar men ändå :)
Lillebror har också hjälpt till :)

Usch vad jobbigt med stoet.. Man blir ju så orolig när det är bebis i magen också. Hoppas att hon är bra nu och att det bara var tillfälligt. Brukar hon få gaskolik? (vem var hon förresten betäckt med? Å när skall hon föla?)

Å vilken snäll sambo du har!! :) Ja, EmelieR också :)

Det lutar ju åt att gjuta på logen, för att få den bästa miljön för hästarna också. Det är ju inte bara hosthästar som mår bra av frisk luft. Det stora ekonomiska blir väl uppvärmda kar med vatten...

*kl*
ghaaaaaa! Mår apa och vill bara sova och har visst ett barn som inte förstår det här med att vara snäll när mamma mår dåligt! Det gnälls och skriker och grinas! Vägrar sova! Somnar han sover han bara en halvtimme fast han behöver sova så mkt mer! Vet att det skulle ordna sig om jag gick ut med vagnen MEN jag orkar inte! Jag vill flytta :( dessutom jobbar sambon em! Kommer bli en lång em och kväll!

Blä, så jobbigt det låter... :crazy: Det är hemskt att må dåligt och ha en gnällig bebis att ta hand om. De märker ju också att man inte är sig själv och då blir de ännu gnälligare. Hoppas du mår bättre snart!

Fy vad jobbigt! Stackare :( Vet hur det är, jag hade ju hög feber och migrän när jag var ensam med Selma en vecka och det var verkligen pyton. Som tur var hade Selma precis börjat tycka att tv var kul, så det blev lite utav en räddning.

Armani: Grattis!! Gud vad kul!! Vill förstås se bilder! ;) ska komma ihåg att ta före/efter bilder på vårt hus och stall, det har inte blivit av, för det har varit småtjafs kvar att fixa, men ni får blunda för det. Är så roligt att se bilder på hur ni andra har det! :)

*kl*

Jag och sambon rök ihop över en liten grej, blev sur när han åkte runt med Selma och bilen och frågade stup i kvarten när jag var klar med stallet. Surnade till efter 5 e gången och tyckte att han kunde komma och hjälpa till istället... Och så skrek vi på varandra i sisådär 2 h, men vi blev faktiskt sams och nu har vi kommit överens om att strunta i alla dessa småsaker som är så onödiga att tjaffsa om. Sen åkte vi iväg och åt lunch med sambons brors familj, mysigt att träffa sambons bror och fru.

Nu sover selma och jag har stått och fnissat åt sambon som var gullig :love: och tog in hästarna. Han plogade upp en väg åt mig på åkern, då grusvägen ner till hagen är så hal att mina oskodda hästar bara glider runt. Min sambo är lite lat så han tog de stora hästarna i grimma och lät fölen springa efter, vilket resulterade i två ystra föl på var sin sida om åkern. :D som tur var kom vår granne förbi i samma ögonblick och hjälpte honom, muttrandes: olydiga småhästar... :D

Nu vaknade prinsessan, så nu är det dags för blöjbyte och mellis. :)

Ååh, vilken fin bild! Och vilken fin klänning! :love: tror jag ska få tummen ur och fria till sambon i veckan.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 719
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 317

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka