Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Åh, fin bild!! Vilken vacker klänning sen :love:

Tack tack

Ååh, vilken fin bild! Och vilken fin klänning! :love: tror jag ska få tummen ur och fria till sambon i veckan.

Tackar. Bröllopsdagen var nog den roligaste dagen i mitt liv men att planera bröllopet var ännu roligare ;) Hade det funnits marknad för att jobba som "weddingplaner" i Sverige hade jag skolat om mig direkt.

Jag tänker iaf ha hjälp av en om vi ska ha ett stort bröllop med 200+ personer. :) så ge inte upp omskolningen till wedding planner ännu ;)

*kl*
Gnäll-inlägg, ett kort sådant.

Jag blir tokig, tokig, TOKIG på allt just nu. Gnäll, skrik, gråt och ett allmänt pestigt humör gör min tillvaro till en mardröm. Sambon har åkt på innebandyträning och jag sitter här med en bebis som vrålar för full hals om saker inte blir precis som hon vill.
Jag skäms när jag säger det här - men hade jag kunnat hade jag lämnat henne i spjälsängen och gått ut. :o Nu gör jag ju inte det, men tanken har varit lockande ett par gånger...
Nu leker hon iaf självständigt på golvet, men det är nog lika bra att jag sätter mig där och ger henne min fulla uppmärksamhet innan ett tredje världskrig bryer ut...

Tur jag ska på gympa 19.30, får jag avreagera mig lite och får lite egentid. (även om den egentid jag helst vill ha innefattar ett varmt bad, ett glas vin och tystnad. Vinet är nog det enda jag kan få i det här huset, för vi äger inte ens ett badkar :D)

Michellan - var bor du? I vilken del av Sverige?

Jag tror inte att det fungerar med ett sånt jobb här heller... Men kanske en inredningsaffär med extra bröllopssaker och planering att köpa om man vill ha det kanske kan funka?
JAg tycker det är tråkigt att det inte finns... Det finns ju massor med bröllpssidor på nätet men ingenstans man kan klämma o känna på exvis små presentpaketer och klockor med hjärtan på...
Nu har jag ju sett en del när jag jobbar med att servera på bröllop men det är ju inte samma sak.

Kolbäck, Hallstahammars kommun, Västmanland, Sverige :D

Skulle vara jätte roligt med butik men det är för mycket jobb och kostar för mycket pengar. Tar för mycket tid dessutom nu när man har en liten familj som vill ha uppmärksamhet.

Bröllopsdagen var nog den roligaste dagen i mitt liv men att planera bröllopet var ännu roligare ;) Hade det funnits marknad för att jobba som "weddingplaner" i Sverige hade jag skolat om mig direkt.
Jag gillade inte planeringen... Typ första och enda gången vi varit osams var just ang planeringen. Har ju skrivit förr att han inte är så bra på att planera, han fattade verkligen inte varför vi skulle göra det. "vi vet ju när vi ska gifta oss, vad vi ska ha på oss och vart vi ska äta, vad mer ska vi planera??" Då var det drygt en månad kvar och verkligen inget annat än just kläder, tid och plats var spikat... :grin:

Jag visste ju att det skulle bli så och att våra föräldrar inte heller skulle engagera sig särskilt mycket, därför ville jag helst gifta mig i all enkelhet på en strand nånstans. Han ville däremot absolut vara i kyrkan och ha familjen med. Jaja, gifta blev vi och vi hade en alldeles underbar dag om man bortser från bajsolyckan precis när vi skulle in. Det blir något att ta med i talet den dagen Vilgot gifter sig! :angel:

Åh, jag började köpa bröllopstidningar -06 och sedan gifte vi oss -09. Jag bara älskar bröllopstidningar och det är med lite sorg jag brukar titta på framsidan de tidningarna i affären.
På tv-kanalen TLC visar de serien say yes to the dress som jag brukar titta på bara för att få frossa i brudklänningar :angel:

Min man var inte heller så mycket för att planera men han satt med och nickade snällt när jag drog i gång ;) fick bromsa mig ibland men överlag så blev det väl inte som jag exakt ville ha det pga plånboken men bra blev det :)

(Sedan så har jag hittat chokladbruna britter på nätet jag har förälskat mig i)

Jag var så sur för att det var jag som fick tvinga honom till planering när det var han som ville ha "riktigt" bröllop. Jag försökte förklara för honom att bjuder man gäster med inbjudningskort och lägger närmare 15000 kr på kläder, hår, bukett osv så måste även resten vara uppstyrt och planerat. För "riktiga" kläder var mitt krav om vi skulle ha kyrkbröllop.

Åååhh!!! Undra om man kan byta in en Devon? :angel: Britter är de underbaraste katter som finns, tyvärr hårar de något så fruktansvärt mycket och så är de faktiskt ganska osociala. Min älskling ligger mest och myser för sig själv och just nu ligger hon, hör och häpna, på översta hyllan i katträdet! :eek: Hon har aldrig visat något som helst intresse för höga höjder innan, men det här trädet var visst kul. :rofl:

tror jag ska få tummen ur och fria till sambon i veckan.

oj oj oj då. :) Lycka till i så fall, håll oss underrättade :p

Jag och sambon har varit tillsammans i 13 år nu, och de första 11 åren så ville jag gifta mig, men han vägrade. Sen vände det.. Nu vill han gifta sig, men inte jag. Eller alltså, jag vill gifta mig - men jag vill inte betala för det. Vi har inga pengar till det idag. Å kom inte också säg att det inte behöver kosta så mycket, för det kostar. Jag vill ju ha det på mitt sätt om jag väl ska gifta mig, det skall man ju bara göra en gång i livet (typ :cool:). Så nu är jag lite rädd att han skall fria så att jag endera måste säga nej eller gå med på att gifta mig snabbt och enkelt inne på rådhuset typ :crazy:

Fast jag har en halv plan för hur man skulle kunna göra.. Får se om jag ber er här inne om råd och input sen. :D

*kl*
Äntligen är det kväll och Milton sover, förstunden iaf! Orkade tillslut ut med hund och barnvagn en sväng så han kunde sova 1h! Dessutom gick jag förbi stan och köpte en pizza till mig, tyckte att jag va värd den :p Så va han lite gladare nu på kvällen iaf! Han somnade strax efter 7 men sen som vanligt så fort jag ska kolla på något så kl 20.00 när solsidan började så vaknade han :cool: Men fick se sista kvarten iaf!
Nu hoppas jag att han sover för natten, funderar på om jag också ska krypa till sängs och sova eller vänta på sambon, men tror att jag kommer somna i soffan om jag inte går och lägger mig nu.

Ang. bröllop! Jag vill och SKA gifta mig och det är sambon införstådd med :p Han har inget val, hehe!
Mitt krav är att jag ska ha en UNDERBAR klänning och sambon ska också givetvis ha snygga kläder! Först tänkte jag på en strand men kommer inte kunna få med mig dom som jag vill ha med mig då, så blir nog hemma i sverige iaf! Michellan95 du skulle gärna få planera mitt bröllop för jag kommer bli knäpp och kommer glömma hälften! Men har nog inte råd att anställa dig :(
Ang frieriet så har sambon överlåtit det till mig och jag har en plan! :D

Bild på katträdet? Jag har två som hårar och det är väl inte jätte kul men nästa katt som kommer hem till oss ska vara en raskatt och inte vilken huskatt som helst. Inte för att det är fel på huskatter, mina är underbara men jag vill ha något lite mer förutsägbart. Raskatter brukar ju vara inom en ram, huskatter kan bli hur som.

Doris: Nej ett bröllop behöver inte kosta men hur många brukar nöja sig med att behålla sina egna namn (nej det kostar inte att byta namn men nytt körkort gör), ingen vigselring och bjuda in gäster muntligt?
Min kusin skulle ha ett billigt, enkelt bröllop och det drog i väg för dem också ;) Så det där att det inte behöver kosta så mycket, nej det är sant men det är inte ovanligt att det blir mer pengar ändå i slutändan.

Vi gifte oss 080808 och hade 5 tårtor i OS-ringarnas färger eftersom det var OS-invigning....

Häftigt!! :laugh: Vi hade en klassisk vit tårta på ställning. Fast istället för prinsesstårta hade vi White Lady :idea:

Vet inte ens om det var det... Hon ät inte sin havre i morse och det lät som f*n från magen. När jag gick lite med henne så fes hon. Sen har hon varit helt ok. Men jag är jättenojig hela tiden. Hon har aldrig haft kolil i någon form förut. Hon är betäckt med Tornesch igen och ska föla 5 juni tror jag. Funderar på att sätta ut annons på hingstungen men jag vet inte hur marknaden ser ut just nu. Veterinären som var och vaccinerade honom i veckan tyckte han var jättesnygg... Hur mycket man nu kan se på ett föl. Förlåt, ettåring... Tiden går ju faktiskt ;) Och jag har hört av flera att han ska vara det. Jag kan inte sånt alls...

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 712
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• Septisk artrit