Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Jag tyckte också att det lät kul. Jag spyr på mitt jobb. :eek: Skulle vilja ha ett jobb som går lite mer av sig självt så att säga. Det är ingen som talar om för mig vad jag ska göra, utan det är helt upp till mig själv vad jag ska göra och om jag ska jobba ihjäl mig eller inte göra nånting typ. Chefen har ju noll koll. Otroligt stressande faktiskt. Han har fortfarande inte svarat på mitt mail som jag skickade för ca 4 veckor sen. Så typiskt honom, vet inte hur han lyckas, men hans mail "försvinner" :cool:

Precis så jag hade det också..och jag hatade det! Vill också ha ett jobb där jag vet vad jag ska göra, rutiner och ett håll igång..Kontakt med människor samtidigt som det är annat att göra också...

Så jag vet hur du känner..exakt..så glad att jag slipper det, även om det är surt att vara utan jobb i Juni. Men jag ser dte som en utmaning, en nystart!:)

aha:idea:
Trevligt iaf, alltid underbart och höra folk som gillar sitt jobb :) Hoppas jag ska hitta rätt någon dag jag med..

Ja här har du en som hoppas detsamma....!
Jag har dock hittat en ky-utbildning på två år som jag vill gå till hösten och jag hoppas så att jag kommer in!
Har planerat så väl, även om jag vet att man inte kan planera barn, men man kan väl önska :angel: Såhär ser planen ut:
Går klart utbildningen och då är Milton precis fyllda 3 år. Lagom när jag då går klart så vill jag vara ganska höggravid och få syskon till Milton där på sommaren. Vara hemma ett år och sedan vara ganska färdig med att jobba :bump: :bump:

ååh, så spännande med en plan :) Här är syskontankarna mest skrämmande, hihi! Får man fråga vad det är du vill läsa? Respekterar om du inte vill avslöja såklart:)

ååh, så spännande med en plan :) Här är syskontankarna mest skrämmande, hihi! Får man fråga vad det är du vill läsa? Respekterar om du inte vill avslöja såklart:)

Jodå det kan jag avslöja här inne. Jag vill gå en KY-utbildning i Osby, marknadsförare/internationell säljare. Jag vill ju jobba med marknadsföring och denna kändes helt okej, både utbildningsmässigt, hur lång utbildningen är och avståndsmässigt.

har du några planer alls på vad du vill göra?
Just det där med syskon skrämmer ju mig med. Lite rädd är jag att jag inte ska må så bra som jag gjorde hela tiden med Milton, hade aldrig räknat med att må så bra! Och så skrämmer ju givetvis förlossningen mig jättemycket fortfarande. Men jag ska ha igenom ett kejsarsnitt.

*kl*
Nu har jag kikat på vagnar frånotill hela dagen...
En som skulle passa i bilen är Bugaboo Bee. Men tror ni att den går att köra på något annat än slät mark?

aha, men då verkar det ju perfekt!:idea:

Ja, jag har ju lite funderingar..Men jag har ju så många olika visioner och ideer hela tiden, emn inget händer ;)

Just nu blir jag ju hästmassör, och jag vill jobba med hästar på något vis..samtidigt som jag vill jobba med människor..Dock vill jag inte jobba som "stalldräng" utan mer specifikt i sådant fall..

En dröm jag haft ett par år är att bli sjukgymnast eller arbetsterapeut och arbeta med hästen som "hjälpmedel"
Jag älskar att hjälpa människor, har väldigt lätt att få kontakt med folk (skryt lät det som men dte är faktiskt en av mina starka sidor:o )
När jag jobbade inom äldrevården fick jag ofta bra kontakt med dom "svåra" därför att jag "ser" människor och bryr mig väldigt mkt, speciellt om folk som har lite problem av något slag, kanske för jag själv har haft en del problem...

Så det är en dröm, att få jobba med rehab av människor, och även hästar i viss mån..Någon form av kombination...Men jaa, det och en massa annat. ungefär:p

Det hade väl varit trevligt :) Men nu när jag kllar in den lite extra så tror jag inte att det är rätt vagn heller... Det ser inte bekvämt att ha benen i vädret när de blir lite större....
Frog är nästa offer att spana in ;) Så därför slutar den tillverkas 2010

nope- ingen frog- den är ju lika mkt lego som cameleon.... jag vill kunna fälla ihop den o sänga den i bilen färdig. Den får inte vara hög och jag vill ha en suflett... Hur svårt kan det vara?

Det där lät som en ändå genomförbar dröm? Det är väl ganska mycket på tapeten det här med rehab/vård och djur, speciellt då hästar, eller är jag fel på det? Är själv intresserad av friskvård och har funderat lite i dom banorna med. Men har själv en ganska skadad kropp så just massör är nog för tungt för mig.

Tycker inte alls du skröt! Alla är vi ju bra på olika saker, jag är nog också lite som du. Lätt för att skapa kontakter och knyta an. Älskar att jobba med människor, även om jag inte alltid vill jobba inom just barn- eller äldreomsorg i framtiden. Finns mycket annat jag älskar också så därför ska jag nu testa detta med marknadsföring som jag verkligen tror att jag gillar och kommer älska i framtiden.

Hoppas så innerligt att jag kommer in bara.. Jag har ju behörigheten och ganska så bra betyg (nu är det min tur att låta skrytig..), så det är inga problem. Dock står det att erfarenhet inom området meriteras (heter det så?), vilket jag inte har..

Vet inte om du såg att jag skrev till dig på facebook igen, men jag såg på familjeliv att någon hade gjort någon tråd (dock tråd från -09) om outleten vi pratade om. Och det såldes iaf vagnar där då, någon hade köpt en Brio sitty för 500 kr etc. Låter ju lovande!

Det lät ju väldans trevligt :) Då kan vi ju ta en tur dit efter den 8 feb :)
Innan dess lär jag ändå inte behöva någon...

Nä- nu e de dags att ta tag i det jag inte gjrde igår... haha

Precis så jag hade det också..och jag hatade det! Vill också ha ett jobb där jag vet vad jag ska göra, rutiner och ett håll igång..Kontakt med människor samtidigt som det är annat att göra också...

Så jag vet hur du känner..exakt..så glad att jag slipper det, även om det är surt att vara utan jobb i Juni. Men jag ser dte som en utmaning, en nystart!:)
Vad skönt att du känner så! :idea: Det känns som att jag sitter fast... Har en 10 år gammal högskoleingenjörsexamen i ett halvflummigt ämne som jag aldrig jobbat med och ångrar så mycket att jag inte blev civilingenjör i maskin eller teknisk fysik eller nåt. Jag vill nämligen konstruera. :D Tänk att sitta och rita ritningar i cad! Det är mitt drömjobb! :love: Men det är nog något jag får göra i mitt nästa liv. Har varken lust eller råd att börja plugga igen...

Jag tycker mitt jobb är jätte roligt, visste det är samma sysslor varje dag men ingen dag är densamma lik just för att det är olika människor och nya fall varje dag.
Får se vad jag gör i framtiden men just nu känns det som jag har hittat rätt, har ju jobbat sedan -05 så...

Jag är generellt väldigt dålig på att se människor men av någon anledning verkar de flesta dras till mig. Det är inte ovanligt att folk börjar prata med mig i affären och ibland kan man få höra människors hela livshistorier.

kl

Idag ska jag lägga undan Isabellas liggdel till vagnen. Känns konstigt att man har en så stor tjej som inte ska ha den längre. Den passar fortfarande och hon sover väldigt bra i den men den börjar bli trång nu. Ska försöka lägga i lammskinnet i sittdelen så att den blir lite mer lik liggdelen så sover hon nog lika bra i sittdelen :)

Ja man kanske skulle försöka satsa på den 8:e :D Sambon är ju dessutom ledig, så han kanske kan få vara med och bestämma ;)

Haha! En annan har inte ens använt sin liggdel. Den står numera på en hylla i Ebbas rum o tar plats... Liksom babyskyddet och dess bas...
Fast babyskyddet o basen är välanvänt ;)

Jag har också funderat på om man skulle göra något annat i livet... Nu är man ju lite van vid att ha mindre pengar att röra sig med än vanligt så eg borde man ju passa på nu...
Min syster är snart färdig miljöskyddsinspektör och man ser ju vad de tjänar i igångslön jämfört med en annan... Hon har ju dessutom kunnat bo hemma i m&p källare så hon har inte en krona i lån heller... Duktigt :)
(ändå är det hon som shoppar mest till Ebba nuförtiden ;) )

Fast miljöskydd är iofs inte min grej.... På torsdag nära vecka ska jag åka o hälsa på chefen på mitt förra vikariat för att sondera terrängen lite ;)

Haha! På tal om gunghästar så hittade jag en i byn som sålde en beg på blocket igår för 150:-. Det tål ju att provas på om hundarna tuggar upp den eller ej...

Vad får en miljöskyddsinspektör i ingångslön nuförtiden (i verkligheten)? De kan väl ändå inte vara så mycket? Sen vet jag inte om vårt företag betalar extremt dåligt, men när man läser om t.ex Si:s rekommenderade ingångslöner stämmer det tyvärr dåligt med verkligheten. :crazy:

Och jag kommer ALDRIG byta jobb. Har världens roligaste jobb. Ska jobba imorgon. Längtar!! Och i september åker jag till Mallis på kurs tor-tis ;)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 671
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka