Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Du får skaffa en såndär plastkant till spjälsängen så hon slipper tugga sönder den alldeles!
Misstänker att Milton också kommer bli bäver sen!

Bra att du nämnde order spjälsäng, då påminde du mig om att jag ska komma ihåg att sänka den idag! Innan han lyckas dra sig upp ståendes!

Tänkte mig på att göra DENNA tårtan och då med hallon- och dumlefluff mellan tårtbottnarna som fyllning, verkar ju inte så svårt med marshmallowfondant heller. Vad säger ni, verkar den god?

.

Blev så galet inspirerad av det där så på lördag ska jag baka en sån tårta, men vem vet kanske gör den med after eightfluff och päronmousse oxå :d :o

Och jag har precis ringt städfirma. Sambon och jag bestämde att vi inte skulle köpa dyra julklappar utan istället lägga de pengarna på städning nu när vi har barn. Sen nu när jag varit invalido har ju alla möjliga hjälpt till att "städa och plocka" så det är inte alls som jag vill ha det. Nu är jag inte jättepetig i vanliga fall men kök och badrum ska vara kliniskt.

Så nästa vecka kommer de och gör en grovstädning (bakom kyl o frys osv) och sen får vi se om det blir varannan vecka. Vi bor ju inte jättestort så jag tror inte det blir så dyrt.

Jag hade besök igår av en tjej från en städfirma. Det verkar väldigt seriöst och bra allting och imorgon ska första städningen ske!! :banana: det känns verkligen som att en sten fallit från hjärtat och äntligen slipper jag ständigt vara stressad pga städningen! :bow: Det bästa av allt är att hon beräknade att det skulle ta lite drygt 2 h att städa vårt hus, så det betyder att vi har råd att låta dom komma varannan vecka istället för var fjärde. Vi har ju nytt hus, inte så mycket möbler och saker, fria ytor och det är ju knappast ingrott :angel: Jag går runt och svävar på små moln och är jättelycklig! Hoppas bara att det blir så bra som jag hoppas att det blir! :idea:

Åh kanin var också sånt som jag ville ha som liten! Vi har kommit överens om att när Isabella är 5 år och vill ha kanin ska hon få det. Hon får säkert innan dess om hon vill men det är vår grundplan.
Vi hade ju en kanin 2007-09 som jag saknar jätte mycket, min fina lilla Julle.
Jag tjatade som sagt dygnet runt i flera år. Jag skickade brev på posten till mamma :rofl: lade lappar i tvättkorgen, taptserade väggarna med lappar osv om att jag ville ha en kanin. Julen -89 (jag var 12 år då) fick jag äntligen min älskade Snuffe och jag blev så lycklig att jag grät. :love: Vi var bästa kompisar i nästan 8 år. En dag när jag inte var hemma skulle min pappa (för första gången och av nån outgrundlig anledning) lyfta upp honom. Han sprattlade till så pappa tappade honom i golvet så han blev förlamad i bakbenen. :cry: Även fast jag hunnit bli 20 år då var jag totalt knäck. Har nog aldrig varit så ledsen i hela mitt liv...

Du var mig ihärdig du! Min mamma hade alltid en massa bra argument så jag glömde ofta bort att tjata efter ett tag. Det är nog bara den egna hästen jag har tjatat hål i huvudet på henne under alla år :angel:

Stackars kaninen :cry: Julle blev bara 4 år, han blev sjuk och dog hastigt.

Annat tips på barnsäkerhet - om ni som jag har ett barn som klättrar, så skaffa sele/bälte till matstolen om det inte redan finns!

*kl*
Stella säger mamma nu! :love: Inte jollret ma-ma-ma utan ett kort och koncist "mamma" när hon vill mig något. Älsk! :love:;

Undrar om Isabella är tidig med tal? Hon har sagt mamma länge men hon är mer eller mindre helt fast motoriskt. Nu håller vi på att öva på tack tack och det fungerar hyfsat, hon försöker :idea: ta-ta låter det :)

Känns långt borta att Isabella ska ta sig någonstans, hon kan sitta på rumpan och snurra runt på den för att komma åt det hon vill ha. Hon vet att hon kan komma bakåt och gör det medvetet men inte för att nå saker hon vill ha.

Isabella är en äkta trögboll som min sida av släkten, sen med allt inte ens tänder har hon fått. Maken och hans släkt har varit tidiga med allt. Tycker det är jätte häftigt att se hur olika alla utvecklas.

+ Zody

Vad mysigt att de säger mamma!! :love: Jag längtar! Här sägs inget annat än ba-ba-ba och det blåses och pruttar med munnen. Vilgot verkar vara sen med det mesta, men snaaart kan han resa sig upp. Det var så himla nära att lyckade idag, men han gav upp. Och han kan näääästan krypa, han gör det några steg om han måste. Men ingen kan förstås studsa på rumpan så fort och bra som han! :idea: :banana:

Nä inte är han sen med det mesta? Han förflyttar ju sig, alla barn kryper ju inte utan studsar på rumpan för att sedan börja gå :idea: han är snart på väg att resa sig så näää, jag håller inte med om att han är sen ;)

Åh kanin var också sånt som jag ville ha som liten! Vi har kommit överens om att när Isabella är 5 år och vill ha kanin ska hon få det. Hon får säkert innan dess om hon vill men det är vår grundplan.
Vi hade ju en kanin 2007-09 som jag saknar jätte mycket, min fina lilla Julle.

Kaniner är mysiga djur, har 4 st :o själv. Fick min första när jag var 9 år tror jag och sen dess har jag inte vart utan mer än några månader! Dock kan jag ha lite dåligt samvete över att jag inte är ute å hoppar och skuttar så mkt med dem men de ha stora burar så de är nog rätt nöjda! Hade bara mamma å pappa kanin från början med dom blev fler...Har lite svårt att göra mig av med mina djur :angel:

Senast ändrad:

Vi ska skaffa höns sen så a kan få en egen höna om hon vill ;)

Ååh, det vill jag med ha:love:
Vi hade dvärghöns när jag växte upp..deras ägg:d
Och dessutom var dom tama..Underbara var dom.

Dom hittade vi , huvudena seperarde från kroppen, i hönshsuet en morgon..iller:cry:

MIn lilla hassel..gul höna med brunt runt halsen..så fin såå.

Jag känner inte att jag har tid nu, annars hade jag velat skaffa..Får ångest också varje gång jag ska handla ägg..dessa stackars instängda..sittpinne pssst:mad:
Mkt just därför jag vill ha, slippa köpa utan få från lyckliga frigående i trädgården höns :)

massa stavfel o särskrivninga..bebis som är snabb o tar alt, så jag hasfar mest igenom ett inlägg

Ursprungligen postat av Armani__ Visa inlägg
Tänkte mig på att göra DENNA tårtan och då med hallon- och dumlefluff mellan tårtbottnarna som fyllning, verkar ju inte så svårt med marshmallowfondant heller. Vad säger ni, verkar den god?
Blev så galet inspirerad av det där så på lördag ska jag baka en sån tårta, men vem vet kanske gör den med after eightfluff och päronmousse oxå :d :o

Ja, nu vet jag inte vad jag har gett mig in på.. Men min variant/försök av dumlefluff står i kylen och väntar på mig :) Mellanlager 2 är också i kylen, och mmf som skall vara på toppen är jag precis på g att starta tillverkningen av. Måste bara vänta tills båda knottarna har slumrat in ordentligt :p Snacka om att det luktade gott av dumlekoket.. :o mumma!!!

Vi ska skaffa höns sen så a kan få en egen höna om hon vill ;)

Här blir det ju häst som första djur ;) Vill ju att barnen skall kunna ta hand om dem själva innan de får ett djur. Hästarna ser jag ju till så det är liksom inget merjobb. Kanin blir det säkert även här.

Och som Juzzen säger: Jag vill verkligen ha höns jag med. Jag har ju stooor gård så visst fasen skall vi ha höns :D Vi hade höns när jag var liten, å fasiken vad mysigt det var. Att kunna gå ut och plocka sina egna ägg, från höns som mådde bra. Och vilka gulor de äggen hade sen!

Stella säger mamma nu! :love: Inte jollret ma-ma-ma utan ett kort och koncist "mamma" när hon vill mig något. Älsk! :love:;

Åh!! Visst är det underbart :love:
Min skrutt lärde ju sig mamma för ett litet tag sedan, och det är så roligt nu när han verkligen kan påverka lite med vad han säger.. När jag kommer in i rummet säger han "Hej mamma" och vinkar sen skrattar han så att han kiknar. Gosisen

Å ibland är han i ett annat rum å så ropar han "mamma", "mamma", "mamma" då vet jag att han vill att jag skall komma :)

Vi har pratat om det där med djur, och kommit fram till att det inte blir några egna djur, utan de djur vi har är familjens. Sen har vi katt, så av den anledningen går det inte att ha små gnagare eller fåglar hemma. Akvarium har vi redan, och hund funkar inte eftersom bägge vuxna jobbar dagtid utanför hemmet. Så det finns väl egentligen inte så många fler sorters djur vi kan ha heller.

Vi hade bara Julle, han stod i tv-rummet och hade öppen bur men han ville helst vara där inne, ibland fick han kattbesök inne i buren och ibland hoppade han ut för att hälsa på katten. På sommaren bodde han ute på gräsmattan och fick rejsa runt i hästboxen när man hade tid att låta honom vara där. Tänk vad jag saknar lilla Julle...

Vi har pratat om det där med djur, och kommit fram till att det inte blir några egna djur, utan de djur vi har är familjens. Sen har vi katt, så av den anledningen går det inte att ha små gnagare eller fåglar hemma. Akvarium har vi redan, och hund funkar inte eftersom bägge vuxna jobbar dagtid utanför hemmet. Så det finns väl egentligen inte så många fler sorters djur vi kan ha heller.

Fast vi har alltid haft både katter och gnagare, och även fåglar. Har alltid funkat utmärkt:D
Tror det är en vanesak för katterna. Mina katter lärde sig väldigt snabbt att man fick akta sig för råttornas vassa tänder:p

Jag hade ju två katter och två små ökenråttor samtidigt och det gick bra! :idea: Dom små hade en bur med plastöverdel istället för galler så katterna kunde ju inte komma åt dom. Men det var iofs mina två lugna snälla älsklingskatter jag hade då. Den här lilla busen jag har nu skulle nog inte klara av att bo med en gerbil. ;)

(Observera ordvalet buse. Vi har blivit kompisar nu! :love:)

Tillägg:
Vi hade även två kaniner samtidigt, men dom var katterna rädda för!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 422
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
522
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
9 991
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka