Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Ja tänk vad katterna var rädda för kaninen innan de vande sig med honom!

Samma hos oss! Där var det min kanin som bestämde:D
Hon bara körde fram tassarna o fräste om katten kom för nära..och katten ifråga var en padda med mkt temprament, men ja, kaninen gav hon sig aldrig på..Hon var bossen:love: Min lilla snutta, saknad är hon. Vilken cool dam hon var:laugh:

Kaninen älskade katterna, han studsade efter dem som en liten hund de gånger han var utanför buren.
Åååh... undrar om Isabella ska få kanin i 1-års present :angel: tänk vad jag saknar den lilla pälsbollen.

Ja tänk vad katterna var rädda för kaninen innan de vande sig med honom!

Och kaninen skuttade på och fattade ingenting! :love:

Älskade mina kaniner! En av dom gillade att skutta runt mig när jag låg på mage på golvet. Hon hoppade över min rygg och skuttade runt framför mig. Vissa varv stannade hon och slickade mig på näsan och i pannan! :love: :love:

*kl*

har nu gjort marshmallowfluff... och måste bara varna er andra för kladdet :D Det var kladdigt värre minsann. hi hi

Och kaninen skuttade på och fattade ingenting! :love:

Älskade mina kaniner! En av dom gillade att skutta runt mig när jag låg på mage på golvet. Hon hoppade över min rygg och skuttade runt framför mig. Vissa varv stannade hon och slickade mig på näsan och i pannan! :love: :love:

åååh, jaa det var så mysiiigt..Känner igen det:love::love::love:

Kaninen älskade katterna, han studsade efter dem som en liten hund de gånger han var utanför buren.
Åååh... undrar om Isabella ska få kanin i 1-års present :angel: tänk vad jag saknar den lilla pälsbollen.

Synd att ni bor så långt bort annars hade jag kunnat överlåta en av mina små hjärtan till er! Lillasyrran började prata om kaninungar nu ikväll när vi städade hos ninisarna :o Dom är verkligen söta och man vet aldrig hur dom ser ut eftersom det är blandisar :love: men man kan inte ha hur många som helst.

Alla mina kaniner har busat med katterna, ena kaninen jag hade en gång var katterna rent rädd för :D

gott?? Ja, det är väl det minsta man kan säga. hihihihi socker socker socker :D
I morgon skall jag bygga tårtan..

Blir dumlefluff och vitchoklad/hallonmousse å sen mmf på det då, *dreggel* :d

Tänk om mammas barndomshem i Brännland fanns kvar i familjen, kunde vi ha tagit en tripp dit för att hämta en kanin :angel: vad blandar du för raser då?

Fast vi har alltid haft både katter och gnagare, och även fåglar. Har alltid funkat utmärkt:D
Tror det är en vanesak för katterna. Mina katter lärde sig väldigt snabbt att man fick akta sig för råttornas vassa tänder:p

Våra katter jagar bägge två, så det finns inte en chans att det skulle gå. De skulle sitta vid buren hela tiden och vänta på att fågeln/gnagaren en dag kom tillräckligt nära gallret. Och förr eller senare gör de ju det. Det går inte att lära en jaktvan katt att den inte får jaga, det sitter så djupt rotat.

Kanin skulle kanske gå eftersom de är större, men de är jag allergisk mot.

:love: ja det är en dvärgvädur jag vill ha sen. Var en vädur jag tjatade om som liten. Mamma jag vill ha en kanin med hängande öron lät det och det håller i sig :D

Våra katter jagar bägge två, så det finns inte en chans att det skulle gå. De skulle sitta vid buren hela tiden och vänta på att fågeln/gnagaren en dag kom tillräckligt nära gallret. Och förr eller senare gör de ju det. Det går inte att lära en jaktvan katt att den inte får jaga, det sitter så djupt rotat.

Kanin skulle kanske gå eftersom de är större, men de är jag allergisk mot.

Det funkade faktiskt med våra två utekatter, och råttorna. Dom förstod att dom kunde bitas om dom försökte något med tassen, sen märkte de nog att råttorna tillhörde familjen, för det var inga problem. och vår lilla katt är en jägare utan dess like..Tar hem byten varje dag, urrrk.

Men hade råttorna kommit lösa, då hade det kanske varit en annan sak:crazy::grin:
Men i buren var det helt okej:laugh:

*kl*
Nåt helt annat än kaniner, råttor, fåglar och katter. :D

Har precis ägnat den senaste timmen åt att inspirationssurfa barnrum. HERREGUUUUUD vad vissa människor är kreativa och gör det fint! :love: Har fått en hel del idéer både vad gäller möbler och möblering, belysning, dekorationer osv. På lördag har vi en Ikea-tripp inplanerad så då ska vi inhandla en del och påbörja projektet. Ska bli så roligt! :love: :banana: :love:

Ja, och i ren självbevarelsedrift var jag tvungen att stänga ner efter en timme. :angel: Nu kliar det i hela kroppen efter att få börja med Stellas rum, jäkla skit att hon sover där inne! :D

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 422
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
522
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
9 991
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka