Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Då behöver du säkert inte oroa dig. Han skickar nog mängder av såna sms till slumpvis utvalda tjejer och går vidare med de som svarar.

Apropå att ignorera, så mailflirtade (under ca 3 månader) jag med en kille för 11 år sen. Vi träffades en gång, men jag insåg snabbt att han inte var något för mig. Vi rörde aldrig varandra mer än en snabb kram när vi skildes åt. Kort efter träffade jag min förra sambo och det tålde inte han. Så jag tackade för mig och skrev att jag inte ville ha någon kontakt med honom om han var otrevlig. Därefter har jag ignorerat precis alla kontaktförsök han har gjort. Med jämna mellanrum skickade han sms, han har skickat vänförfrågan Fb och skickat grattishälsningar när jag fyllt år. Sist var ett sms för ca 2 år sen där han skrev "tack för senast, saknar dig" eller nåt i den stilen. :grin: Helt sjukt!! :eek: Är inte det minsta rädd för honom, men det är så sjukt att man efter några månades mailkontakt kan hålla på i ca 10 år och försöka få kontakt igen!

Appropå bröllop så gifte sig min bror i somras ala budgetvariant men ändå dyrt som ni säger.

75 gäster kördes med buss till kyrka, sen med ångbåt till vår sommarstuga (fick båtresan gratis) buss hem till herrgården där de bor (hyr hus) och så var de i ett hus på gården. Paketpris av kompis på bussresan.

Bruden köpte klänning, bror hyrde kläder.

Min mamma lagade all mat med lite hjälp av brudens familj. Skaldjursbakelse till förrätt, grillat till varmrätt (föräldrars kompis som skötte grillen), pannacotta till dessert och köpetårta.

Killen som körde bussen har ett band så de spelade några timmar innan det blev disco.

Mina föräldrar höll på att jobba ihjäl sig och de var i princip utbrände innan bröllopet var klart. De har lite mer koll på vad ett sånt här kalas kräver vilket innebar att de fick ta det mesta.

Men - det blev otroligt lyckat. Enda minuset var att det var årets varmaste dag med 35 grader och vi satt i en litet timmerhus från 1700-talet så folk höll på att dö. Men det kan man ju inte göra ngt åt. Tror prislappen landade på ca 60 000 kr.

Okej, då vet jag vad du menar iaf ;) vi valde bort fotograf, mina föräldrar propsade på fotograf så de fick betala för den också. Bilden jag lade upp igår är tagen av min pappa så jag förstår inte vad vi skulle ha fotografen till?
Körde buffémat för jag älskar buffé och brudskålen blev i mousserat vin efter att vi hade provat igenom hela sortimentet av vad som var godast, dessutom ville jag hade den rosa så det blev rosé.
Gjorde alla trycksaker själv, hade säkert varit billigare att köpa färdiga och lade ner mycket tid på detaljer istället för att ha allt exklusivt även på dukningen. Detaljerna var mycket uppskattade.
Våra stora kostnader lade vi på oss själva, kläder, ringar m.m..

Vilken tur! *orolig att du skulle missa* ;)

Vi missade så klart, mannen var ute och sprang då och jag nattade hästarna. Tur att man kan se det på nätet :bow:

Är det bara vi som har matbekymmer med vår tös.
Hon äter oftare på nätterna nu, än vad hon gjorde när hon var nyfödd. Detta givetvis för att hon inte får i sig det hon ska på dagarna. Men hur fn ska vi få i henne mat. Mata e tvärstopp. Så vi försöker få henne att äta själv. Men det går inge bra det heller. I stort sett all mat hamnar på golvet. Vi erbjuder henne all sköns varierade smaker och konsistenser. Vi sitter med henne och äter själva samtidigt. Hon får mat från våra tallrikar. Hon har fått mata oss. Vi har försökt att ”svälta” henne…

Det enda som stadigt går ner är välling och amning.

De största kostnaderna för oss var också oss själva. Eller iallafall ca hälften. Det blev nog 30 000 kr för kläder, ring, fotograf osv. Men ringen räknar jag inte med i bröllopskostnaden, den har jag ju kvar och använder varje dag. Kläderna var ändå inte särskilt dyra, jag (mamma :p) köpte min klänning för 3900 kr och maken hyrde sina kläder för samma kostnad. Håruppsättning 2500 kr, naglar 500 kr, fotograf 2800 kr, bukett inkl hårblommor 1500 kr, så det drar snabbt iväg. Pga vår obefintliga planering blev maten mycket dyrare än vi tänkt från början. Kuvertpriset var 600 kr exkl dryck och tårta :crazy: Jag skyller på att det var taskig tajming, det hade nog varit betydligt roligare och enklare att planera bröllop utan att ha en 0-4 mån bebis att ta hand om.

Matproblem har vi inga som tur är, bara sömnproblem...

Jag vet ingenting om matvägrande barn och jag själv skulle ha svårt att genomföra det, men orkar ni ta en natt utan att mata så mycket så kanske hon till sist äter på dagen? Eller är det kanske det ni provat?

Jobbigt för dig att amma och mata så mycket nattetid!

Ska jag säga som också ammar mer på nätterna nu än på länge, men Ture verkar vara inne i en känslig mammig period och ammar mer även på dagarna. Från att inte ammat alls på dagarna till att amma både innan och efter han somnar två eller tre gånger/dag plus när han somnar, två gånger på natten och en gång när han vaknar. Men vändningen kom ju för att jag var ifrån honom och "lämnade honom" när jag låg på sjukhus.

Nu sover han ändå så oroligt (mardrömmar och tänder, mycket ledsen i sömnen) så jag kan lika gärna amma lite då och då!

Exkl. dryck men ink. tårta så låg maten på ~ 140 kr/pers, drycken vet jag inte? Vi köpte från systembolaget och ica, fick många flaskor vin över som jag skulle ha och mysdricka under sommaren/hösten men blev gravid fortare än räknat.
Jag vet inte vad slutsumman hamnade på för vårt bröllop :o men båda våra föräldrar var med och betalade en lite summa, men vår del var klart dyrast.

Jag tjatar om min tejpning men svärmor har brutet revben efter fall på iseb och hon är tejpad och tycker det blev MYCKET bättre. Hon ska tom börja jobba nu...

Mmm vi tog huvudrätten som buffé för det är roligare för folk att få röra lite på sig.

Trycksaker gjorde vi själva, eller snarare köpte papper, handtryckte mönster jag hade skurit ut ur tryckmatta men körde texten genom en skrivare.

Ang bröllop så är jag för snål för att gifta mej. Ser inte poängen med att vara gift alls. Lägger hellre de pengarna på huset eller något annat kul. Att skaffa barn med någon är ett mycket större steg för mej än att gifta mej. Men det är bara jag det ;)

Att skaffa barn med någon är ett mycket större steg för mej än att gifta mej. Men det är bara jag det ;)

Det håller jag med om, förstår inte folk som skaffar barn men som inte kan gifta sig för att det är så stort steg? :confused: Giftemål är ju bara ett papper som kan bli upphävt om man inte vill vara med varandra. Ett barn "binder dig samman" med en person i stort sett resten av livet oavsett om man vill det eller inte.

Precis min åsikt. Gifter mej säkert en dag när jag tycker jag har pengar över till det. Typ när vi är 50 ;) och gården färdigrenoverad. I min hjärna så är vi redan så gifta som vi kan bli. :D

Jag började spara -06 till bröllopet :D när bröllopet var över så började jag spara för saker till en bebis (barnvagn, spjälsäng o.s.v.) och nu sparar jag till vår kökrenovering i sommar ;)

Jag tjatar om min tejpning men svärmor har brutet revben efter fall på iseb och hon är tejpad och tycker det blev MYCKET bättre. Hon ska tom börja jobba nu...

Vem har tejpat henne och hur? Frågade lite om det sist du nämnde det men fick inga direkta gensvar, men minsta lilla som kan hjälpa vore ju bra! :)

Ang bröllop så är jag för snål för att gifta mej. Ser inte poängen med att vara gift alls. Lägger hellre de pengarna på huset eller något annat kul. Att skaffa barn med någon är ett mycket större steg för mej än att gifta mej. Men det är bara jag det ;)

Men det är ju så det är för mig typ.. Det är större att skaffa barn ihop än att gifta sig.. Å jag är för snål för det.. Många här visar ju att det kostar 50-75000 kr.. Å även ett budget för 15000 är för mycket för mig. Nä, jag är helt enkelt för snål. :o

Det är sjukgymnaster som tejpar. Du kan själv kontakta sjukgymnaster och se om de har ”tejp kompetens”. Ofast är det sjukgymnaster som även kan OMT.

+Ia*
”För snål” är ju en dålig undanflykt ;). Det e ju för att ni prompt ser en fest framför er. 10 min i rådhuset kostar inte mer än bussbiljetten. Bara för att få det juridiska på plats. Där håller jag nämligen med Mårten Schultz. Gifemålet är juridik. Romantiken får man sköta på annat sätt. I övrigt håller jag med. Det är MYCKET större att skaffa barn ihop än att gifta sig.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 705
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka