Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Menar du mina minipluttföl? Jag gör nästan exakt samma som du, fast jag har inte börjat backa med dem ännu. En utav dem är jätterädd, fortfarande efter 3 månader med samma behandling, som tur är är det inte Selmas ponny ;) , så han har jag stannat på med borstning och NU kan jag lyfta hovarna utan att han får ett ångestanfall. Hur länge har du gjort såhär med din åring? :)

VA duktig du är :)

För att jag borstar honom? :D Eller ska man inte greja för mycket med dem när de är så små? Funderade på om vi skulle lastträna lite bara för att underhålla. I somras när vi åkte till kliniken och stationstup i ett gick han ju bara raka vägen in före mamman. Nu är han ju utan mamman. Ska man passa på att träna lite kravlöst eller ska han bara vara häst tills han är större? Det är ju lättare att träna nu när A sitter i vagnen och är nöjd med det. Om ett år är nog läget lite anorlunda. Plus att jag kommer jobba då = mindre tid över... Jag är rädd att jag är lite för "på" med honom bara... Han kanske blir utbränd :D;)

Du får också en :love:

Jag har inga bra bilder på Isabella, hon blundar på nästan alla bilder nuförtiden.
8 3/4 m, 8 kg, 69 cm lång, babblar helt oförstårligt, rör sig knappt en cm men nu vet hon hur hon kan snurra runt på rumpan när hon sitter ;)
Fast hon rörde sig faktiskt bakåt idag på köksgolvet! Sittandes på rumpan, påskjutningar med händerna.

Senast ändrad:

Ska försöka fixa in lite bilder imorgon. Nu ska jag gå och lägga mig och ladda upp inför tandläkarbesöket imorgon *rys*

Ja gör det!! :)
Usch å fy, jag får rysningar bara jag hör vart du skall... blää. Inte blir det bättre när man jobbar med grejjerna heller. usch för tandläkare. Är dock rädd att jag måste uppsöka en snart, för min ena tand gör ont.

Och min tandläkare ringde igår och tyckte det va dags att komma i slutet av månaden. Men då denna månaden inte blir så fet i plånboken ringde jag och sköt på det en månad till.
Är så jäklans skraj för att gå dit, dels för att det gör ont när de kör med den där grejen som gör rent tänderna och att jag är rädd för att de ska säga att jag måste göra dyra lagningar eller nåt :crazy:

Vilken snygg stil han hade på andra bilden!

Jag hoppar på! :)

Milton 6mån på fredag! 66,5cm lång och 7460g!
Kan sitta korta stunder(har börjat parera lite smått), går bra om man håller honom i händerna och han övar stenhårt på att ta sig framåt krypande/ålandes framförallt i sängen :D Får han ett leende så ler han 99.9% av gångerna tillbaka!
Han är helt galen i strumpor(hans egna) och dom ska tuggas på!
20110117-215441.jpg

20110114-231444.jpg

20110114-231733.jpg

Usch jag ska dit på torsdag och laga :( Hatar verkligen tandläkaren! Men nu faktiskt efter alla år har jag faktiskt fått en snäll tandläkare :bow: Som inte får mig att vilja hoppa från en bro när jag går därifrån utan faktiskt är snäll och stöttande!

Min tandläkare hängde sig.... så jag vet inte vad som ska sköta om mina gaddar nu.... Man får ju hoppas att det inte var jag sm gav honom tankarna iaf...

Vad? Jag hoppas du låter en människa göra det iaf :D Finns det ingen annan på samma ställe där du brukade då? Eller hade han egen mottagning? Folktandvården då annars!?

*kl*
Lite kul att vi börjar dagen att prata om bröllop går via tagel och slutligen landa på tandläkarbesök!
Ni är bra härliga! :)

*kl*
Senaste korten på snoddas 8½ mån. Tror han är omkring 77-78 cm och 11-11.5 kg. Längesen vi va på bvc nu.
Går riktigt ordentligt nu, matvägrar, sover dåligt och de ända ljud som kommer ifrån honom är skrik, tjut och gnäll.

Trött.
32052572.jpg

Glad över att ha klättrat upp i soffan själv.
32052565.jpg

Nu när man man gå och inte har nån nytta av gåvagnen, då kan man ju alltid äta upp den.
32052568.jpg

Shit! Går han helt själv alltså?! :eek: V är 9 3/4 månader och varken kryper eller kan resa sig upp mot saker. Han kan stå en stund om man ställer honom mot något, men han får spagettiben och ramlar ihop ganska snart.

Är det bara Vilgot, som är bland de äldsta i tråden, som inte kryper eller reser sig upp?? Förutom Isabella då. :D

Gud vad ni har babblat här medan jag har sovit! Eller sovit var väl att ta i. :grin: Vet inte hur många gånger jag fått stoppa in nappen och/eller dra ner honom från spjälorna. Han trycker sig uppåt och blir arg när han ligger med huvudet upptryckt...

Ang Fb är jag inte heller med i vårmammegruppen. Jag tycker det är lite pinsamt att skriva på forum :o och det är knappt någon som vet att jag gör det. Isåfall vet de inte vilket forum jag menar. Men gissa om jag förvånad när jag hittade min bror här (fast inte på föräldraforumet)?!?! :eek: ;)

Din inbox är full ;)

*kl*
Ska se om jag får tummen ur och laddar upp nån färsk bild under dagen.

Selma har också haft en sån natt. Jag är helt slut! Vägrar gå upp ur sängen innan kl är 7, så vi ligger och kollar på playhouse Disney och lyssnar på sambons snarkningar. Han ska få ta lördag morgon, då tänker jag låtsasblunda till kl 11, sen ska vi på dop. Idag känns det som om jag skulle kunna sova i en vecka. :/

Vad skönt att ha kunnat göra det från början. Mina var ju 6 och 8 mån när de kom, i stort sett aldrig hanterade. Spännande värre. ;)

Tandläkare är den yrkeskår som har flest självmord, har jag hört från flera håll. Undrar vad det är som knäcker dem? Borrljudet eller att aldrig vara omtyckta :angel:

Jag är iaf en snäll patient numera. Jag har säkert varit sjudjävlig som barn.... Min dagmamma ringde efter 2 dagar o sa att m inte jag sutade gå dit så sutade hn som dagmamma ;)
Jag är liite snällare nuförtiden ;)
Farmor fick passa mig iaf :)

Jag har inte träffat en tandläkare sedan han begick självmord men det är väl eg bara positivt. Det betyder ju att tänderna är bra :)
Nästa gång är dom nog inte det efter allt småätande

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 692
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka