Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Yes, han knallar fram till soffan och klättrar upp.
Han har blivit en riktig terrorist sen han började gå. Upp i/på/över alllt.
Nu sitter han på fönsterbrädet och tittar ut :grin:

Vi har en uj och vi är jättenöjda. Den är lätt, går fram överallt här på landet och går den inte fram kan jag i princip bära den tills det går igen. Jag har aldrig upplöevt något problem med att Selma sitter framåtvänd och hon har inte gnällt heller. Det är ett litet fönster i skärmen så att jag kan ha koll på henne. :)

Är inte Urban jungle och mountain buggy samma sak förresten? Vi har en uj och modellen heter något med mountain? :crazy:

Senast ändrad:

Håller på att förbereda min "friar"kväll. :) nybäddad säng, cheesecake i frysen (gjorde i mimosornas så att de hinner frysa), ska precis virka ringen och efter det blir det pajskalsgöra och rengöring av badkar. Har ställt in rosa champagne i kylen också! :D

Iih, det är så spännande!
Wiii! Vad spännande! :love: Älskar sånt här!!! :love: Är det ikväll det ska ske?

HÄFTIGT HÄFTIGT!!!
Låter som om ni får en bra myskväll så här mitt i veckan :)

Ang vagn så menar jag mer rena sittvagnar... Brio Spin, Bugaboo Bee, Emmaljunga Spider typen...
Jag vill nog ha suflett därför går nog Emmaljungan bort... Synd eg. För Emmaljunga har jag en här hemma i stallet som är typ 10 år gammal och bara lite solblekt i tyget ;) Den har varit byggvagn till syrrans barn...

Jag har ju en rejäl vagn att ha här hemma. Den ska bara inte ta plats i bilen- och så vill jag ha rejälare än en paraplysulky...

Senast ändrad:

Ååååhh, det finns alltså fler som gillar att gå till tandläkaren, inte var dag man hör det :D Jag formligen älskar det, men sen så har jag aldrig haft hål eller gjort något speciellt mer än tagit bort tandsten, så jag har väl bara positiva bilder av det ;)

Kl

det där med vilka burkar som åker ner i varuvagnen så varierar det mycket här, dock är mormors kalops en rätt som alltid fungerar. Har dock inte hittat någon burk som Milton inte gillar *peppar, peppar*, vilket är skönt!

Tja jag sköter markservicen åt tandläkaren :idea: kallar patienter, tar hand om patienten, tar hand om behandlingsrummet, sköter beställningar, tar hand om all disk och den är det massor av, sköter telefonen, tidsbokningar, tar rtg.bilder, assisterar tandläkaren under behandling så ja allt det som inte tandläkaren gör = gröper folk i munnen ;) Finns miljoner saker att göra som tsk :)

Lottch
Imorgon, om posten är snabb, kommer det prima svart irish cob svans åt dig ;)
Lycka till i kväll med frieriet:banana: :bump:

Vi har ju en framåtvänd vagn en P&T som både vi och M älskar. Jag var oxå skeptisk innan men M både sitter bra och trivs i den, har man ett barn som är väldigt känsligt för intryck eller så är det kanske inte den bästa idén men man känner ju sitt barn, M gillar att vara med och kolla mycket :)

Jag letar ju sittvagn där jag kan ha Milton vänd både mot mig och från mig, just för det du skriver. Tycker han är väldigt känslig för intryck, nya och mycket etc. Och han är jättenöjd med att sitta vänd mot mig och myser ner sig och njuter. Är inte så vidare intresserad av att titta så mycket på allt annat.

Vi letar efter en Teutonia Spirit, helst begagnad. Vi vill ha en med tre stora hjul och nu finns den ju med lufthjul med!!

Vi har inga planer på att köpa en ren sittvagn, till en början får fröken använda sin edge. Skulle jag köpa en sittvagn skulle jag troligen köpa en EL Ozone, sagt det förr, inte jätte snygg men vändbar sits och sedan har den svängbara hjul. Just svängbara hjul fram vill jag ha på nästa vagn för smidigare stadsbesök. För övrigt älskar jag min bordeaux-färgade vagn.

EL har soltak till sin Spider men jag vet inte hur den ser ut.

Men min Tetutonia Cosmo är ju mindre än Emmaljunga Ozone så det blir ju inget bra byte....
Bugaboo Cameleon hade nog fårr plats men hur kul är det att bygga lego med vagnen varje gång man ska ta ur den ur bilen? Fäll upp, klicka i, sätt på bygel.... Nääää. Det går säkert lika fort som det gjort med babyskyddet iofs . Och det har ju varit grymt skönt att använda vagnen då...

Du är ju en ängel. :love:

Och tack alla för lycka till:en, eller vad man ska säga. Tonight is the night. :D :eek:

Ååååhh, det finns alltså fler som gillar att gå till tandläkaren, inte var dag man hör det :D Jag formligen älskar det, men sen så har jag aldrig haft hål eller gjort något speciellt mer än tagit bort tandsten, så jag har väl bara positiva bilder av det ;)

Coolt! :D Fast jag har gjort det mesta, så jag är härdad vid det här laget. Har rotfyllt två tänder (med det är enbart pga en idiottandläkares fel :devil:), dragit ut tre visdomständer, lagat några hål och fått en krona pga att den ena rotfyllda tanden sprack mitt itu.

Fast jag ska erkänna att jag var rätt spak efter att den andra v-tanden dragits ut. Tandläkaren höll på i över en timme och drog och efteråt hade jag så fruktansvärt ont att jag råkade äta för många Ipren, som gjorde att jag fick värsta reaktionen och nu kan jag aldrig mer äta Ipren... :mad: Dessutom kom det ut tand/benflisor genom tandköttet med jämna mellanrum i över ett år efteråt. :eek:

Så spännande! Och så sugen jag blir på allt gott ni ska äta, hungrig som jag är och godisfri dag dessutom..

Fast nu var det ju om jag skulle byta ;) jag har ingen koll i vagnsvärlden så jag kan tyvärr inte komma med några förslag till dig :(

Oj!! Efter en sådan tandläkarhistoria så hade jag aldrig varit så cool som du vid tandläkarbesök hädanefter, imponerad :bow:

Man brukar ju skicka in hästbajs för att kolla masken, det måste ju vara värre:crazy:
Och jag brukar dessutom skicka in en kolla masken för hundarnas räkning, MYCKET värre :D

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 676
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka