Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Häftigt! och jag tror inte Ia tar illa vid- även hon vill nog ha något trevligt att tänka på :)

Vad är det med våra djur eg? Min hund börjar se riktigt bra ut :) Jätteskönt...
Men katten som fått in kattlådan i vardagsrummet har nu börjat pinka på toa.... Vad ska man göra??? Det gick ju inte bra när hon hade lådan på dass?
Någon som har tips på vad jag ska göra...
Jag har provat byta låda.

Jag beklagar verkligen. Alltid lika jobbigt att gå igenom och någon man aldrig vänjer sig vid. Kram

Idag var det vår tur att bli påkörda :/ Fast det gick bra. Bilen bak oss hann inte stanna för det var riktigt halt. Vi körde sakta båda två fram till korsningen, men hon höll väl lite högre hastighet än mig. Blev inte en skråma på min fina bil, tack och lov! Ibland bara älskar jag min bil lite mer ;) Hennes bil däremot blev ganska söndrig framtill, tyvärr..

Med mig i bilen hade jag Milton och hunden. Det blev ju ändå en ganska rejäl knuff så hunden reagerade lite. Milton sa inte ett ljud och har varit som vanligt. Jag däremot fick riktigt ont i huvudet och lite i nacken efteråt.. Har ju min nedrans wiplashskada i nacken så ont i nacken har jag ju alltid.. Är rädd att jag ryckte till med nacken vid "knuffen" och därför fick ännu ondare :cry:
Tänkte ringa försäkringsbolaget imorgon och prata med dom och anmäla skada, ska höra vad de säger om läkare och så ska titta på det för då får jag ordna med det imorgon med.. Så typiskt!

Usch typiskt att bli värre i nacken dessutom. Tur att bilen klarade sig.

Tycker du ska kolla upp nacken ut i fall att.

Gud vilket mysigt frieri!! Ser fram emot att höra planerna, och sedan när det är dags och har varit bröllop att få höra om det och se bilder. Och då kommer vi skriva "shit, det känns som igår vi fick höra om frieriet och de virkade förlovningsringarna" hahahaha :D

Jobbigt med katten... Har tyvärr inget råd att komma med.

Min lilla katt har blivit som en helt ny katt sen vi fick trädet! :bow: Det har jag nog skrivit förr, men det verkar hålla i sig också! Jag sitter iofs fortfarande och dinglar med ett metspö med mus på "kroken" när jag äter frukost (vilgot är lika intresserad som katten av musen, men han är inte lika snabb! :D) och så har jag börjat ignorera henne och gå till ett annat rum istället för att bli arg när hon får tokspel och ska klättra i mina krukväxter. Och det funkar! :idea: Vi har inte haft ett enda bråk på en hel vecka.

Inga problem, som Emelis säger så behöver jag muntras upp. Problemet med rottis är som vetten sa att de är nästintill döda innan de visar att de intew mår bra... Nu har hon det bra. Inge mer ont. Värre är det för stckaren som är kvar.

Gud mad mysigt det lät! Förstår din nervositet :D Och kan se hans reaktion framför mig :D

Zody- Än så länge behöver man bara vara orolig för att de ska göra illa sej. När de blir större blir man orolig att någon annan ska göra illa dem. Att bde ska bli mobbade. Känna sej utanför. Må psykiskt dåligt. Klara skolan.... Kan räkna upp hur mycket som helst. Men så är jag en hönsmama oxå.

Usch typiskt att bli värre i nacken dessutom. Tur att bilen klarade sig.

Tycker du ska kolla upp nacken ut i fall att.

Ja tänkte jag ska göra det imorgon. Känner mig så dum! Har sagt till andra att det är skitviktigt att alltid kolla upp sådant här, även om man inte känner något direkt, för det kan ju komma senare.. Och så gör jag inte det själv, pucko liksom!

Problemet med rottis är som vetten sa att de är nästintill döda innan de visar att de intew mår bra....

Så misstänker jag att det är med min labbe. Att han springer till han stupar ungefär.

*kl*
Ska boka tid om nån månad och röntga igenom hunden ordentligt och se hur aktiva vi kan vara hans sista år. Han blev 8 i förrgår.
Vovven äger jag tillsammans med mina föräldrar, köpte honom när jag bodde hemma. Han flyttade med mig när jag flyttade hemifrån fast mina föräldrar står för alla kostnader.
Pratade med morsan om det idag, och hon tyckte det va bortkastade pengar.
Om han verkar ha ont så avlivar vi honom :eek: Klart som f*n att jag kollar upp hundstackarn så han inte dör i "onödan"
Jäkla tant! Behöver jag skriva att jag lackade ur på henne?
Sa till henne att hon inte behöver engagera sig mer, jag betalar allt som har med min älskade hund att göra.

Sorry, ville bara skriva av mig lite. Detta har tyngt mig hela dagen att hon sa så.

Usch :cry: Min älskade råtta blir 9 i april och nog börjar det vara lånad tid.. Orkar inte riktigt tänka på den dagen hon måste försvinna, min fina underbara, men det är svårt att inte göra det.

Kopierar oregano rakt av:
Åh, vad mysigt!! :love: Jag sitter här med ett stort leende på läpparna! Grattis igen!

Ja usch, det var fruktansvärt när hon försvann! Hon var en katthemskatt som var så rädd ute och vi var sååå nära att få tag på henne en natt, men hon blev skrämd och sprang iväg. Vi sov ute på balkongen för att höra om hon ropade på oss, var nere och tittade varannan timme på nätterna, lånade en kattfälla, satte upp lappar överallt och folk ringde! Men, det var aldrig rätt katt, förutom en gång tror jag när en tant ringde mig på jobbet. Då hade Tussen kommit fram till hennes katt när de var ute och hon hade inte tagit upp henne. Jag slängde mig i full fart hem, men när jag kom hem var de här och klippte gräset, jag tror att det skrämde henne totalt så sen dess har vi inte sett henne :cry:. Jag hoppas så innerligt att någon hittade henne och tog hand om henne. Vad var ditt gamla nick? Om du inte vill säga det här kanske du kan pm:a om du vill?

Ia, Åh jag beklagar sorgen, det är så jobbigt när en fin vän lämnar!
Kram!

Än så länge behöver man bara vara orolig för att de ska göra illa sej. När de blir större blir man orolig att någon annan ska göra illa dem. Att bde ska bli mobbade. Känna sej utanför. Må psykiskt dåligt. Klara skolan.... Kan räkna upp hur mycket som helst. Men så är jag en hönsmama oxå.

I såna fall är jag också en hönsmamma, för när jag tänker på att S någon gång kommer bli sårad, få hjärtat krossat, känna sig ensam osv så värker det i hela kroppen. :cry: Man vill ju så gärna skydda dom från allt ont, men å andra sidan så hör det ju till livet...Det är ju alla de erfarenheterna, både de bra och dåliga, som gjort oss till dom vi är.

*kl*
Efter en lite knölig natt med en liten som nog haft lite ont i munnen så verkar allt som vanligt nu på morgonen igen. Hoppas på att det värsta är över, man har ju rätt bra läkkött i munnen så vi hoppas på det. :banana:

Kl

Idag har jag bättring i nacken :( jäkla skit.. Fick en läkartid i eftermiddag som jag givetvis måste ta. Inte för att de kan göra så mycket, men det kommer iaf in i min journal och det är ju viktigt iaf. Synd att sambon verkligen var tvungen att jobba idag, hade behövt honom hemma att bära runt på Milton etc. Kör väl till Miltons farmor vid lunch så får hon ta Milton i eftermiddag åt mig..

Ja idag blev det visst lite gnäll, förlåt!

Just ja, nu minns jag varför jag blev så väldigt berörd av just din historia. Min älskade Siri var ju också katthemskatt och tanken på att hon har varit hemlös så gjorde det ont i hela själen av tanken på att hon (och vilken annan katt som helst) skulle bli hemlös igen... Jag minns att kollade din tråd det första jag gjorde varje morgon för att förhoppningsvis läsa att ni hittat henne. Blev också imponerad över ert engagemang att hitta henne. Tyvärr finns det många kattägare som rycker på axlarna och säger "det finns fler katter" :mad:

Jag hoppas också att någon hittade henne så att hon har ett bra liv nu. :)

Ringer det någon klocka? Annars ska jag pm:a mitt gamla nick.

usch, jaa, kolla upp din nacke..Jäklar att folk inte kan köra som jag, ala kärringbilköring..så skulle ingen köra in i nån annan..

och andra sidan skulle väl folk aldrig komma fram i tid heller:p
Nämen skämt och sidor, det värsta med trafiken är andra som inte kan hålla koll på sig själv ens..Jag får riktiga panikångestattacker när jag har Nelly i bilen och kör på motorvägar, med mkt lastbilar...så det undviker jag nu..:crazy:
Vi blev klämda mellan två lastbilar i Tyskland när jag var liten, i hög hastighet.allså, tre filigt och lastbilar på varsin sida, och blåst på det..Dom kom från ingenstans och helt plötsligt var vi i mitten...som tur var hände det inget, vi klarade oss från krock, men det var på millimetern..så det bottnar väl därifrån..

Jag fortsätter gnället här också:p

Jag är MEGA förkyld..helt däckad..Nelly har hostat och sovit dåligt hon med inatt, så jag har varit uppe var/ varanna timme för nappinstopp eller bara trösta lite...och natten innan sov jag inget, men dey var inte pga Nely, utan för jag sov ensam(sambo på kurs) och kunde nog inte slappna av I guess..Så idag är jag ett vandrande lik...isch..Ikväll när sambon kommer hem ska jag minsann gå o lägga mej en timme..(som om jag kommer göra det)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 639
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 285

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka