Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Jag tor faktiskt att du är lite överpedantisk- slappna av o gilla läget lite.
Sen behöver det ju inte rasa ihop och bli en soptipp heller..

Men prova o se om du gillar städhjälpen- antagligen kommer du hitta fel på den också ;) JAg säger inte det för att vara taskig alltså :)

Svartfot- det är ju lätt att sitta här o vara stursk men jag hade nog inte orkat behandlingen om den gav mycket biverkningar. Jag har i 10 dagar nu gett min hund extra mycket kortioson och trots att jag skurat toagolvet 20ggr nu så luktar det Zooaffär... :( Numer har jag ett lager tidningspapper på halva toan....
Jag ska kolla hur det blir när vi trappar ner- men fortsätter hon mås så här dåligt så fungerar det inte :(

Rackarunge!

Min man är trädkramare, så vi skippar stora utbyggnaden och satsar på ett rum på övervåningen bara! Han blev upprörd bara över att jag hade tänkt tanken:angel:

Annars har vi ju en hel del träd att ta av.... bara hm, räknar... 10 äppelträd! Till och med hästarna är trötta på äpplen på hösten :D

Det är möjligt att jag är pedantisk, men det är inte så att jag går och städar hela tiden och har bacillskräck. Oftast är det stökigare och smutsigare än jag vill ha det, och jag kan omöjligt vänja mig vid det. :crazy: Har ju haft det så i över ett år nu eftersom jag inte orkade på slutet av graviditeten heller. Jag blir helt enkelt stressad av att se allt jag borde göra...

Sen tycker jag att det blir svårare och svårare att hinna med eftersom Vilgot kräver punktbevakning hela tiden plus att han sover mycket mindre än förr. Den lilla stund han sover måste jag ha för mig själv.

Medan jag dammsög nu så funderade jag en hel del. När de kommer hem från simningen ska jag ta ett ordentligt snack med maken och säga att jag vill att vi provar det här med städhjälp redan från och med nu. Det räcker ju med en gång i månaden så länge någon av oss är f-lediga och då behöver det inte bli så dyrt heller. Då har jag också möjlighet att "bevaka" det hela innan personen i fråga får fulla ansvaret och komma och gå när ingen är hemma. :angel:

Hehe, vi har 5 äppelträd (och två vildapel eller likn.) som ger frukt och ett päronträd. Vi kommer utöka våra äppelträd med ett just sånt träd så fort vi har kommit överens var det ska stå :D i min värld är det den bästa sorten :love:

ja, då har dina hästar också äpplen så det räcker...
Jag gillar att vi har äppelträd som ger frukt från augusti in i november. Transperant blanch är supergott. Fast alla våra träd har en egen äppelsmak och alla är supergoda!

Vi har oranie som också är underbart god, åkerö och sedan tre som är obestämda men de är röda sorter iaf :angel:

För delen med att bo på landet och ha äppelträd är att vi har aldrig plockat fallfrukt. Vi har trastar, starar, rådjur och grävlingar som sköter det ;)

Jag är lite som du, har dessutom jobbat som städerska på hotell så jag är nog lite "skadad" också. Vi har faktiskt skaffat städhjälp sen Selma kom.

Jag mådde så dåligt över att jag inte hann med att hålla huset rent, vi har ju två stora hundar som är ganska bra på att skita ned, så vi dammsuger i princip varannan dag, utöver all den vanliga städningen. Det fungerade inte och blev ett stressmoment för både mig och sambon.

Jag är uppfödd med städhjälp hemma, både min mamma och pappa har jobbat mer än fulltid hela vår uppväxt, så vi har haft städhjälp så att vi har kunnat haft kvalitetstid ist för att städa på helgerna. Vårt hus var på 350kvm, så det var inte bara något att städa på en kvart heller. Så jag har inga problem alls med att någon kommer hem och städar, däremot är jag helt nojjig när vi bor på hotell, haha.

Det är så skönt att ha vår underbara Tina :love: Vi plockar undan alla lösa saker på söndagskvällen eller så springer jag och gör det på måndagsmorgonen :p och sen har vi ett helt strålande rent hus på måndagskvällen. :)

Åh vad underbart det låter! :love: Jag älskar när det är rent och fint! Jag tog ett snack med maken och sa "nu gör vi så här!" :angel: Så nu sitter jag och knåpar ihop en offertförfrågan som jag ska skicka ut till olika städbolag.

Du behöver inte svara exakt om du inte vill, men berätta gärna lite mer om tidsåtgång, vad de städar, vad ni betalar, om det är en stor eller liten firma osv. Och om det är något speciellt att tänka på när vi väljer. :idea:

Vi är inte uppväxta med städhjälp. :p Maken tänker inte ens berätta för sin familj om detta eftersom han anser att det är snobberi. :D

Snobberi :D det tyckte jag med förut.. Men nu inser jag att det kan vara bättre och roligare att lägga kvalitetstid på barnen och hästarna i stället för att städa!

Jag skall haka på här, tänkte att du kunde hojta när du vet lite mer. För vi skall också skaffa städhjälp.. Jag har bara inte fått tummarna ur än, trots att det är svärfar som betalar, hi hi hi

Oj, vad ni har det bra då! :D Jo då, jag ska tala om hur det går. Mina föräldrar var här precis och jag berättade om planerna för dom. Precis som jag trodde, tyckte de att det var fruktansvärt onödigt och slöseri med pengar. :grin: Sånt där finns verkligen inte i deras värld, men när jag är ute och går så står det städbilar utanför var och varannat hus, så det är väldigt vanligt.

Jag tycker inte att det är onödigt- inte slöseri med pengar heller. Och jag hoppas såklart att du blir nöjd :)
Även jag har jobbat på hotellstäd och helt ärligt så tycker jag mig ha lärt även hur det ser rent ut om man har bråttom tyvärr...
Men visst- man städar ju rummen ofta så man kan ju inrikta sig på ilka specialgrejer varje dag.

Jag kommer naturligtvis att granska städningen väl. :D Minns en gång då vi flyttade till en ny bostad och städfirman ville att jag direkt skulle godkänna städningen. Jag gick till badrummet, tog en bit papper och drog under toalettkanten. Det var inte städat där på många år kan jag säga! :eek: Så de suckade högt och fick skura ordentligt för att få det rent. Sånt kan jag ju inte kolla hemma, men vissa stickprov kan jag ju göra. Jag vet mycket väl vad smutsen finns. :banana:

Här är det sambon som är mest pedantisk. Ibland tycker han att jag borde hinna med mera här hemma på dagarna. När han varit hemma med A själv en dag så kommer han på bättre tankar :D

*kl*
Här har det hänt grejor i helgen. A reser sig upp mot bordet, släpper och står kvar flera sekunder. Idag tog han till och med några steg utan stöd mot mig :love:

Jag kanske har missat något, men varför städar inte din man? Verkar lite snett att du ska sköta all städning själv.

Han städar också och gör andra hushållssysslor, men har inte problem med att det är damm på vattenrören i badrummet eller under badkaret. Han ser det inte och att stå och tala om för honom precis exakt vad som jag vill att han ska utföra funkar ju inte. Jag har nog större behov av rent och fint hemma än gemene man och jag kan inte tvinga honom till att städa på min nivå så att jag ska bli nöjd.

Förut städade vi några timmar tillsammans på helgen, men det funkar inte riktigt med V eftersom han kräver uppmärksamhet hela tiden. Och att städa lite här och lite där hela tiden gör mig tokig, för jag vill städa ordentligt så det blir rent och fint så jag kan njuta ett tag. Nu är det aldrig så.

kl
I morse lessnade jag ur och tog tag i den sista garderoben i lägenheten. De inbyggda garderoberna har betong väggar som är så skrovliga att de tar sönder kläderna. Så vi har spacklat upp och målat alla garderober utom en. När jag reser mig från huksittande så reflekterar jag över hur ruskigt lätt det gick. Då insåg jag att den senaste garderoben gjorde jag för exakt ett år sedan, höggravid. Varje gång jag skulle resa mig fick jag halvt om halvt dra mig upp. Njöt av att vara betydligt rörligare igen.

har du blivit bättre av din ryggmärgsprovtagning nu? Skönt i så fall.

Jag tänkte också här om dagen hur det var för ett år sedan.. När jag skulle upp på skullen och kasta ner hö, hahaha. Det var lite skillnad nu måste jag säga. Då fick jag ta med en stege upp för att kunna komma upp på balarna och ta mig fram. Nu svingar man upp benet lite lätt så är man uppe. :D

Kika du in på senior. Men man vill komma till rätta med ett problem om att det inte har varit brottsligt att smygfilma eller smygfotografera någon ens i känsliga eller kränkande situationer. Finns en del ganska skrämmande rättsfall. B la ett från min gamla hemstad där en hyresvärd monterade in en kamera i badrumsventilen hos en ung hyresgäst. Han döms för hemfridsbrott men själva filmningen anses inte straffbar. Hade han alltså bara monterat in kameran innan hon flyttade in så hade han gått helt fri. Nämner några fler fall i tråden.

Kan vara så snäll att jag ger dig länken till tråden.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1088974

Senast ändrad:

Ja, visst har vi :D Å då är det ju ännu värre att jag inte tagit tag i att beställa hit städhjälpen heller. Jag jobbar ju hemifrån så det är lite av en förmån att få städat.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 606
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Om samvete vs effektivitet
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka