Vårmammor 2010 del 12! <3

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare aneka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 995
  • Visningar Visningar 95 322
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Det måste vara jättetrist att känna att man varken har tid eller råd med hästen egentligen. :( Samtidigt är det ju en kompis som man bara inte kan göra sig av med. Jag kände faktiskt en lättnad när min häst försvann. Jag köpte ju aldrig någon ny då eftersom jag som sagt gjorde slut med sambon och träffade min man, men jag kan fortfarande känna, mer än 6 år senare, att det är skönt att slippa oroa sig för tid och ekonomi när det gäller hästen. Även om jag kan sakna hästlivet jättemycket.

Jag kanske gör som min hästägare gjorde. Hon köpte fin häst när alla barnen flyttat hemifrån och gick ner på halvtid för att ha tid. Hon tränade jättemycket och hennes man betalade. :D Snacka om lyx! :banana:

kl

Jaha, jag hann bara börja repa mig från förkylningen så blev H drabbad. Första gången han varit sjuk på riktigt, med feber och allmänt tagen. (Han har ju varit lite snorig någon gång och haft lite diarré) Stackars plutten: ögonen rann, näsan rann, dregglet rann. Men på bra humör nästan hela tiden ändå. Nu är han också på bättringsvägen, såå skönt. Hoppas bara att det där eftersläntrande slemmet inte blir för långvarigt. En jämnårig plutt i "byn" har legat inne med RS-virus nyligt..

Vi hade tänkt lösa det med att min mamma är hemma hos oss ifall vi åker iväg, då kan hon ta hundarna oxå. Känns lite meningslöst för barnvakt och barn att vandra runt på en tävlingsplats eller åka bil i timmar...

Vi har sovit borta en gång. Det gick sådär bra. Vi hade med en mjuklift som följde med vagnen och bäddade åt henne där, men då var hon inte så står. Hon skrek i typ en timme innan hon somnade då, och de vi sov hos, deras barn vaknade av S...

Vilken vecka, och jobbigt med hästen. Men som man säger efter regn kommer solsken!

Jag är i köpartagen med ny sadel, en bladsadel a la distansmodell.

Känner mig som en ÄKTA ridtravarägare(alltså dåligt med pengar, usel ryttare och allmänt skitfult), och det är det sista jag vill..fy fan.

Tycker inte du ska känna dig så!
Dåligt med pengar kan man ha som ardennerkorsningsägare med;)
Tror inte du är nån dålig ryttare! Och allmän skitfult, nja, det tror jag inte heller.
Du ska bara se mig å min häst. Tjocka och flängiga. Men vi trivs ändå:D

Vi skulle med behöva rida för tränare, typ varje dag. Men det kommer bli max två gånger i månaden under en kortare period.

Kul med tävling! :bump: Hinkar din man åt dig? Vilken klass ska du rida, för det är Vedema du ska till va?

Ja det är det, hade tänkt 80km FEI. Jag fick tillbaka tävlingsuget!!!!

Ja, det är min stackars man som hinkar... Därför blir det lite jobbigt eftersom då kan inte han stanna hemma med S.

Jag kan sakna hästen jättemycket nu när våren är på väg och solen skiner. Då tänker jag på hur skönt det var i vintras när jag slapp pulsa i snö och bära vatten :D
Hästen har det kanonbra och jag hälsar på honom ibland, och vill jag så kan jag rida med. Vet inte om jag vågar nu när jag är gravid igen. (bäst att inte låta sambon veta isof :D)
Lovade tjejen att hålla lite lektioner när hästarna fått upp flåset lite mer och då kan jag nog inte låta bli att rida lite.

Juzzen, har ett gäng sadlar hängandes. Har dock dålig koll på storlekar och bredd. Det är iaf en som jag hade på en D ponny av bredare modell och hög manke. Ska göra en inventering av alla hästgrejor. Hade sex hästar som mest, hästarna har försvunnit, men inte grejorna. KAN ju vara bra att ha :angel:

Men fy vilken hemsk vecka du har haft! Och usch för ångest över hästen! Hoppas Nelly bjuder er på en bra natt nu iaf så att du kan få ladda batterierna lite.

Kn:
ryckte sista :)

Nu har A sovit borta själv för första gången :laugh: hos mormor. Vi var på fest och kom hem sent. Det gick jättebra, jag hämtade honom i förmiddags efter att han varit och tittat på ankorna. Nu var han lite orolig och trött men har somnat. Dessutom verkar han inte ha brytt sig om att vi ställde om klockorna.

Det är en sak jag också undrat... Ebba sover ju inte någonannanstans än hemma och i vegnen.. I nödfall i vår famn... Hur gör man då om man reser iväg?
Hade det varit smart o skaffa en resesäng hon kunde bo in sig i hemma?

Men jag tycker det låter väldigt trevligt med en lagom utflykt för er :)

Vi har en väl inbodd resesäng. Men egentligen behövde den inte vara inbodd. Vi fick den i julas när vi var hos A's farmor. I de fall det varit något problem har det inte varit resesängen utan att det är mycket ljud och ett nytt ställe. Han sov bra första gången i ny säng på nytt ställe. Somna var kanske en lite annan deal...

(Nu har han ju nyligen bott i den en hel vecka i en fjällstuga med proppat av folk så nu är den insövd rejält. Vi tror att han föredrar den framför sin spjälsäng nästan egentligen.)

Man kanske ska prova den vi har hos mamma lite oftare.... Det hade ju varit bra om hon kunde sova någonannanstans ngn gång ;)

*kl*

Nu är jag ju liiiite efter er med att byta bort babyskyddet men tror det börjar bli dags nu. Så vad ska jag ha? Har en gammal 850 utan isofix....

Här är vi väldigt glada för sommartiden, A sov till 7 idag :bump:

Annars så snöar det här just nu, bort med dig och släpp fram våren istället :mad:
Har skickat in ansökan till dagis, hoppas på placering from 1 juni då min mamma med verkar jobba en del i sommar så där försvann barnvakten.

Igår hämtade vi de "nya" sängarna. Vilken jävla flopp... Vet inte om min mamma fattat fel eller om någon av mosterns barn tyckte att de behövde sängen bättre och hade bytt madrasser. Slutresultatet blev en hel dag i bilen för två fläckiga gamla resårmadrasser och en ful sängstomme. Bäddmadrasserna var det enda som var ok. Suck....
Ska aldrig ta emot något av släktingar igen utan att ha kollat själv först.

Usch vad tråkigt med sängarna. Just sängar tycker iaf jag att det är jätteviktigt att de är fräscha. Andras fläckar vill man inte sova på. :eek:

Vilgot måste ha haft koll på omställningen till sommartid. :grin: Han somnade kl 20 igår fast klock eg bara var 19 och sov till kl 06 som vanligt.

Jag går och mår halvilla hela tiden. Inte sugen på någon mat men äta är nödvändigt för att må bättre. Ska nog faktiskt prova en Postafen idag när jag ändå inte ska göra nåt speciellt och se om det blir bättre. Hur har du mått jämfört med förra gången?

Har perioder när jag mått illa. Är väldigt trött vissa delar av dagen. Annars mår jag bättre än sist, då hade jag väldigt ont i magen och de sa att det var ligamenten som töjde sig. Kan ju vara så att de inte gått tillbaka helt från förra gången, så där är säkert svaret på varför magen är så stor. Använder bara mammabyxor eller mjukisbyxor. Kommer i de vanliga men det är inget skönt när det trycker på magen.
Fick lite ont i fogarna för ett par veckor sedan men det har försvunnit, tack o lov!
Sambon säger att mitt humör är värre än förra gången :D Då var jag mest förvirrad och glömsk nu har jag visst fått lite temperament. Plus att jag är glömsk och förvirrad :cool:

Här har sommartiden ställt till det lite :)
M vägrade sova igår när vi försökte lägga henne strax efter 20, tog 1½timma innan hon somnade... när jag sedan tänkte till så kom jag ju på att hon antagligen tyckte det var för tidigt :D
Idag vaknade hon 8.30 :banana:
Så jag ska försöka vända tillbaka hennes dag lite. Tänkte försöka hålla henne vaken till efter lunch så hon bara sover en gång idag :)
Annars brukar hon sov ca en timma vid 10 och ca en timma vid 15.

I lördags var vi iväg hela dagen och kollade in Örebro, slutade med att vi kom hem utan Mikaelas mössa då hon hade dragit av den och kastat den längs vägen någonstans :p
Igår hade vi en riktig fixardag, plockade ut en del kartonger i förrådet som vi inte har någon användning av just nu, sedan så fick även badkaret flytta ut där eftersom det var ett minibadkar och bara gjorde badrummet extra litet. Så vi har istället köpt en sån hopvikbar badbalja till Mikaela och den fick hon inviga igår, den var riktigt praktisk den :)

Jag har också fått mer humör känner jag. :o Men min snälla make tar det hela med ro och låter mig härja ett tag utan att lägga sig i. :love: :rofl:

Annars mår jag nog också lite bättre nu än förra gången, men jag har ju bara gått in i v 8 (7+0) och egentligen är det nog tidigare än så, så jag misstänker att det kommer att bli värre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 671
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka