Vårmammor 2010 del 12! <3

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare aneka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 995
  • Visningar Visningar 95 288
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2010 del 12! <3

Enligt sista mens sä är jag i 10+5, enligt läkaren som gjorde vul så var jag bara i 9+6.

Skittråkigt med sängarna, är skillnad att sova på egentillverkade fläckar. Andras är mindre nice :grin:

Jag är 7+0 enl sista mens och 6+2 enl äl/produktionsdatum. Vi får se vad rul säger, förra gången stämde det ganska väl med äl. Jag siktar iaf stenhårt på 111111. Tänk vad coolt om man lyckas pricka in det datumet!

Jag hoppas att jag missar 111111, då har jag gått över minst två veckor även om jag bara är i 9+5. Min bf är ju 18/10 enligt sm och enligt Vul borde det ju då bli 24/10 . Jag får satsa på 111009 istället ;)

*kl*
Jag behöver en ny barnvakt, min nuvarande har gett upp. Har förmodligen åkt golvet för många gånger. Någon som är nöjda/missnöjda med sina och kan komma med lite tips. Den jag har nu är en philips, dock 11 år gammal variant.
Bra räckvidd är önskvärt så att den fungerar även när jag är ute, och att mottagardelen är lätt att ha med sig!

Köp en vanlig walkie talkie, billigare,små o du kan använda den för annat sen. Tänk bara på att de ska vara vox funktion på den.
Vi köpte en cobra Mt600 kostade 390 kr.

Nä, över tiden vill man inte gå... :crazy: Tänk förut, för läääänge sen, när man hörde folk beklaga sig för att de gått över tiden två veckor. Jag tyckte att det var väl inget att gnälla över, två veckor är väl ingenting. :o Men nu förstår jag. :D

Enl äl förra gången kom V en vecka för tidigt och enl äl den här gången är ju den 18/11, så det blir 11/11 om det blir en vecka tidigt.

H föddes på beräknad dag, därför så var jag helt säker på att A skulle komma någon gång i mitten av mars. Istället gick jag 11 dagar över tiden, alltså en månad över tiden efter min planering!
Denna gången tänker jag räkna med att gå över så att tiden inte blir så lång ;)

Har en sådan! Problemet är att E4:an går inom räckhåll för och vi får in ganska många långtradare på den, ganska störande.

+ Oregano
Isabella kom på min beräknade dag men en dag före BF enligt UL. Jag var nog inställd på att föda då även om jag visste att man kan gå över. Samtidigt ville jag gå över några dagar bara för att jävlas med svärmor som planerade Ölands-resa precis när vi ska ha barn :grin: :devil: så då kunde hon gott få vara på andra sidan Kalmarsund. Min man är ju lite besviken att de generellt inte engagerar sig lika mycket i Isabella som i hennes kusiner.

*kl*
Nu har jag äntligen fattat vitsen med familjeparkeringen på Maxi :) Skönt det är att slippa vara orolig om man kommer få in barnet i bilen igen när man kommer ut ur affären.

Nu har jag äntligen fattat vitsen med familjeparkeringen på Maxi :) Skönt det är att slippa vara orolig om man kommer få in barnet i bilen igen när man kommer ut ur affären.

Visst är de underbara?? :D
Man hoppas ju bara att alla andra håller sig till att det är just familjeparkeringar där. IKEA har ju också sådana, iaf i Örebro. Men det är inte alltid som det står barnfamiljer där om man säger så :devil: Vissa människor har ju ingen som helst respekt för andra!!

*kl*
Nu är jag tillbaka hemma igen, full rulle har det varit. Jag var ner till Köln på dental(tandläkar)mässa. Det var mycket att se, många att träffa och trångt med folk. Men en bra mässa ur vår synvinkel ändå.

Men det bästa av allt var gröna gräsmattor, 19 grader varmt, solsken, kunde gå runt i skjorta med 3-kvartsärm, och vi satt UTE på uteserveringen och åt varje dag/kväll. Å drack en massa öl, hihi. Fattar ni vad skönt det var?? :p
Ja, ok, ni i skåne har ju ingen snö kvar märkte jag när jag var där.. Men vi här uppe har ju en hel del kvar än.

Saknade mina småskruttar när jag var borta, men det var rätt bra att få komma iväg och jobba. När jag kom hem så var de så goa båda två. :love:

Var flera stycken som stod där idag på Maxi som inte hade barn men en farbror hade en vovve :D samtidigt som det inte är en lag att bara barnfamiljerna ska stå där så är det ju irriterande om de är upptagna för att andra inte orkar gå när man själv behöver utrymmet för att inte slå sönder sin bil eller någon annans när man ska få i/ut barnet ur bilen.

Gud så skönt det lät i tyskland, läste på löpsedeln att vi också skulle få tysk-värmen men jag vet inte vad de menar med det. Vi skulle ju få ryssvinter flera gånger också utan att det hände något. Nu får det gärna bli lite mer vår så att man kan vara ute i bara tröja :banana:

Tror den kostade 380kr
Inte billig men verkligen toppen i ett litet badrum! Så det fick det vara värt.
Köpte den på babyproffsen :)

Det är därför jag alltid ställer mig så långt från ingången och andra bilar som bara går. Är ju dödligt rädd för att få repor på bilen. Så familjeparkeringen är nog det sista stället jag skulle parkera på. ;) Massa ungar som härjar runt och kör in vagnar i bilen och så. :devil:

Härligt det låter med grönt gräs och värme. :)

*kl*

Här har det varit både bra och dåligt i helgen. En vän med sambo var och hälsade på i lördags. Vi red ut och pratade gamla minnen medan våra sambos lekte med traktor och grävskopa. Sen bjöd mina föräldrar på middag, mums, och sambon och pappa delade på 3 flaskor rött, så humöret var på topp! :p

På söndagen åkte jag med grannen till uppsala för att gå på bröllopsmässa. Den var superdålig, men vi tog en långlunch ist och tjötade. Kom sen hem och fick reda på att en nära väns jämnåriga kusin gått bort under okända anledningar, så igår och idag har gått åt till att bara finnas till. :( :cry:

Visst gillade du rockabillykläder?
http://www.rockefella.se/

:love: Vilka fina kläder!
*muttrar över att Oscar inte blev en Josefina* ;)
Klänningarna va jättesöta!

Nu fanns inte den med där, men jag har länge spanat på en jacka åt Oscar med Rockefella tryck. Men har inte riktigt vetat vilken storlek jag ska välja eftersom de är så dyra vill jag att han ska ha den länge.

*mummel&mutter* igen. Nu hittar jag inte jackan bara för att jag hade tänkt att visa.

Senast ändrad:

JAg är också supernöjd med min likadana badbalja... Perfekt att hålet går att sätta direkt på golvbrunnen sen när man ska tappa ur...
Sitter stadigt med. Är ju inte sååå hal som ren plast. Och inte rundad i hörnen heller ;)

Oregano. Det är du&jag... Långt borta... Och jag har ändå ingen ny bil iofs. Men jag har haft... Och man kommer ihåg varenda litet märke ;)

Det är där jag brukar stå :D men idag, måndagen efter en löningshelg var det bara jag och pensionärerna i fina bilar som ingen vill repa :D

På tal och jackor så fick Isabella en PoP vindfleecejacka till slut men i strl 80 och den är gigantisk så den kan jag väl använda i slutet av sommaren som det känns nu :mad: Kan inte ens vika upp ärmarna för den är fortfarande alldelels för stor. Nu ångrar jag förstås mitt köp men den blir nog bra till sommaren när hon förhoppningsvis har lärt sig går och vindfleecen gör mer nytta än i en vagn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 671
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka