Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Helt ot, men jises vad jag tycker om er härinne! :love: vad säger ni om ett stort vårmamma 2010-bord på vårt bröllop? :D Känns så konstigt att man gått igenom så mycket utan att ha setts.

Men GUD, hur häftigt hade inte det varit? :bump:

Åh, vilket underbart hus :love: helt sjukt fint alltså. Wow :D
Jag vill också ha ett torn.

Jättejätte gullig veranda också, i vilket väderstreck ligger den? Trägolv (riktigt) är inte så kallt om underarbetet är bra gjort.

Tack så myket. Vi älskar vårt hus verklign.

Men tror du inte trägolvet ruttnar om det ligger på betongen?

Ehh, vädersträck... Morgonsol är det iaf...

Senast ändrad:

Nä, usch, fy fan vilken tråkig sits du hamnat i gumman.
Vet inte vad jag skall skriva. Hästen är så viktig för en själv, man behöver ju något eget. Usch och fy. Hoppas att ni hittar en lösning som inte innebär försäljning. Låna ut?

Klinker är väldigt snyggt men kräver nästan golvvärme. Särskilt i ett ”mysrum”.

I vilket skick är betongen förresten? Det kanske inte gör något att den syns. Jag gillar kontraster i inredning. Så jag skulle tycka det var snyggt med en riktigt fluffig och varmfärgad matta mot den hårda kalla betongen. Lägga några ryamattor omlott men fortfarande låta betongen synas på ytor som man inte behöver gå på.

Det är lite så jag tänker..Visst, vi har råd ett tag till, men som det varit nu det senaste månaderna har vi fått ta av sparkontot, och det känns inte okej.

Jag funderar på att höra med min medryttare om foder..men jag är så orolig att något ska hända under denna tiden, att jag får en trasig pålle sen..Hon är duktig och så..men det är det här med att ha egen på heltid..jag är ju en kontrolmänniska också. Och jag älskar min häst så..Redan förlorat honom en gång, men fick chansen att köpa tillbax..Han är one of a kind..

Ridskola är svårt, samma egentligen med försäljningen..är ju ingen attraktiv ras jag har..ridtravare...

Vill börja jobba NU!

då är det i väster :D Samma väderstreck som jag funderar på att göra en altan/trall på (som jag sen skall bygga in med fina fönster och så. Men det vet inte sambon om än :angel: )

Hmm, går väl att lägga lite frigolit mellan? å fuktbeständig plast under den? Äh, jag vet eg inte, men det hade varit sjukt fint med riktigt trägolv.. Jag vet var du kan få tag i breeeeda gamla plankor :angel:

Den är sprucken men hur mycket vet vi inte för vi har inte haft bort mattan helt än. Hmm, gillade verkligen iden med trasmattor. Och så kan vi knacka bort betongen och lägga trägolv i framtiden...

Imorgon på mammagruppen ska vi göra en sån där kroppscanning där man ser hur mkt fett och vatten man har. En av mammorna har möjlighet att ta hem den till sig.

Har ingen aning om hur det är med graviditet. Men att ni bara tänker tanken att göra det där i grupp tycker jag är strongt.

Fast jag vet redan att jag är tjock, med mkt fett och lite muskler. :p
Fast är man känslig kan vi andra gå ut ur rummet så får man bara reda på sitt resultat själv. Fast vi är inte så blyga av oss. :)

Usch. Blev lite småäcklad när jag såg ett rent utav snuskigt kök på din beskrivning. :o min farfar är likadan och jag äter inte där längre. Hjälpte honom att städa ut kylskåpet i sommarstugan i Norrland 2009 och upptäckte att bregotten han serverat till frukost var två år gammal, haha, jag som undrat varför jag fått så ont i magen. Hittade grejer från 94, sen dess har jag varit allmän därifrån...

Förstår att du tycker det är jobbigt. :(

Måste bara fråga hur sjutton du lyckas hålla katthåren borta från maten? För hur mycket jag än tvättar bänken, händerna, har kortärmat på mig osv så är det ALLTID ett eller flera hundhår i maten. Jag blir tokig på det.

Jag har gett upp att ha det kliniskt överallt inne och Selmas grejer står inte snyggt på hyllan utan befinner sig i plastbackar, hehe, men när det är tusen grejer i köket får jag panik.

Det är absurt, men jag är lite likadan när det gäller inredning och nu Selmas grejer. Jag blir tokig och ledsen när folk köper saker som de vet att jag inte gillar, men som de gillar.

Min sambo var precis inne. Han hade tusen grejer att lämna in tills imorgon, så han hade inte tid att ha Selma. Han erbjöd sig dock att ringa sin mamma... Men jag sa nej tack. ;) haha.

Förresten, ni med Manducan, hur gör man när man ska bära på ryggen???

Kolla in vindvisslas film! Finns i 'Vi som bär i sjal och sele' tråden. Du svingar upp barnet på ryggen!

Alltså, åååh, vad jag grinar. Canal+ hits - hachiko - en vän för livet.

Har sett filmen förut och grinade hela filmen, grinar mer den här gången när jag vet hur det slutar. :cry:

Katthår dras inte in i maten på samma sätt som hundhår. Det är i alla fall min erfarenhet. Vet dock inte varför. Däremot så sugs det av någon anledning fast på badrumsgolvet. Extra underligt e det eftersom katterna undviker badrummet.

*kl*

Är det jätte jobbigt att byta innerdörrar? tänkte mest om man måste byta ut hela karmen och så? För dom vi har nu är skitfula. Vill ha såna där furudörrar med spegel(Modett har såna i sin hall som hon visade) men tänkte om min sambo kommer får ett helvet av att byta? Snälla säg att det är enkelt! ;)

Det är bara att beställa nya dörrar, vi har inte bytt karmar där det inte behövts. :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 483
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 428
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 436
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka