Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

haha det låter jag vara osagt till den 15:e när det är dags att gissa men det är inte poststämpeln :D

Men vilken jäkla kommentar?! :eek: Snacka om att trycka ner folk som är i ett himla känsligt läge.

Hur kommer det sig att du ändå valde att börja amma och hur långt efteråt var det?

Jag vet... Riktigt dåligt, det stod klart och tydligt i min journal att jag inte skulle amma och av vilka anledningar oxå :grin:

Jag började amma fyra dagar efter Iggy föddes, det kändes inte så äckligt och obehagligt som jag först trodde. Första tiden ammade jag bara någon-några gånger per dag men sen blev jag bekväm och gick över till att helamma. Tror det var lite bra för mig att göra på detta sättet, de första dagarna efter snittet fick jag tid att landa och hitta mig själv igen efter min gravid-depp. Jag slapp tänka på amningen och att få det att funka, nu funkade det från början ändå men han var mätt och nöjd och behövde inte skava på mina bröstvårtor dygnet runt innan de hade härdats lite. (Detta är bara min egna teori :))

Vi brukar skämta om att vi gjorde allt i bakvänd ordning, första dagarna fick han bara ersättning, sen lite amning de två första månaderna för att sen helammas ända till 10,5 månad ;)

Jag har inte heller fått något än men jag vet att dom är påväg! :) hoppas att posten inte slarvar bara. :mad:

Då var det verkligen respektlöst mot dig eftersom jag har något svagt minne av att det var av en väldigt otrevlig anledning. Nä, sånt där gör mig så upprörd, när folk bara vill sätta en på plats... :(

Men jag håller med, det var verkligen fel ordning! :D Men det gör ju inget. Huvudsaken är ju att lillkillen mår bra! :laugh:

Vi kanske ska ha en lista där vi kan fylla i om vi fått...
Emelie - japp
mikan -yes

SB-listan, vilka har fått sina paket?
Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen

Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja

Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox

*kl*
hunden sover
Barnen sover
Sambon sover
Jag tittar på Greys, dricker en cola och stickar på baby-overallen under reklamen och njuter av ensamheten efter en dag med full fart.
Efter två alvedon och en dexofen så känns kroppen lite bättre med. jäkla förkylning!

I morgon ska vi till tandläkaren för information.

jag kikar med på Greys, men jag måste ha missat lite.. När blev Calliope gravid? Skall de har barnet tillsammans alla 3?
Sist jag såg så var inte Arizona och Calliope ens tillsammans.

Här har det varit en trist dag. Stora sonen har bara varit jävlig med lillebror hela dagen. Puttat/vält/knuffat omkull lilleman allt som oftast :cry: Jag blir så jävla arg och besviken på storebror. Det värsta är ju att det bara blir värre ju mer jag tröstar lillen och skäller på storebror.

Det måste ha varit i förra avsnittet som hon blev gravid och när Arizona hörde detta så blev de tillsammans igen.
Jag har också varit osams med storebrodern, angående läxorna som vanligt :mad:
Mot sin lillebror är han väldigt snäll och visar ingen avundsjuka alls :laugh:

kl

Suck ska hämta gubben någon gång i kväll. De skulle på ölprovning med jobbet. Och eftersom vi bor ute i skogen så kunde han få lift nästan hem, alltså 2 mil in till "city" för mig (bättre än centrala stockholm i alla fall.).

S har somnat i sin säng för natten och jag kommer behöva plocka upp henne när det är dax att åka, när det nu blir... Suck. Hoppas hon inte blir att för störd av att flyttas runt...

usch vad jobbigt att behöva flytta henne. Du har ingen i närheten som kan passa henne medan du åker iväg?

Mikan: Hmm, skall se om jag kan streama det avsnittet då eftersom jag inte hängde med. Vad skönt med storebror som inte är avis. Men han är ju också lite äldre än vad min äldsta är. Kan ligga något i det.

Jo, han är ju 10 år äldre. Får se vad jag skriver i tråd 20 om ett år när A plågar sitt syskon :D

hi hi hi,ja vi får ju se ;)
Men A är ju så nära syskonet på g i ålder så jag tror inte att det blir några plåganden där faktiskt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 555
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 663
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka