Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Åh, vad spännande! Jag ska snart ge mig ut och kolla i vår brevlåda också. Vilket skit att den är 100 meter bort, så jag inte kan göra det direkt. :p

Vi pratade om att ha mörk kavaj, just pga att det kunde bli dyrt för gästerna att fixa kläder, men när vi kollat upp det så kostar en smoking inte jättemycket att hyra och det är inte superstor skillnad på klädsel för damerna. :) många klänningar som passar för kavaj kan passa för smoking också. :) försöker jag intala mig iaf. ;)

Oregano: som novemberbarn själv så kan jag aldrig tänka mig att skaffa ett höstbarn. :o det var så drygt att alltid vara sist med allt när man var yngre. Nu är det ganska skönt, jag är yngst hela tiden. ;)

Svartfot: hade jag fått bestämma hade det varit ett vinterbröllop, men nu är vi ju två om det... Suck! Så vi gjorde klart att han fick bestämma när så fick jag bestämma allting annat. Rättvist tycker jag... :angel:

Doris: jag håller med bollen, pool! Tror det kan bli riktigt fint och mysigt. Vi håller ju på med poolbygge nu, kommer vara expert på det sen och kan hjälpa er. ;)

Oregano: som novemberbarn själv så kan jag aldrig tänka mig att skaffa ett höstbarn. :o det var så drygt att alltid vara sist med allt när man var yngre. Nu är det ganska skönt, jag är yngst hela tiden. ;)
:o Fast den här har vi ju inte skaffat, den har blivit av sig självt! :angel: ;) Vi får hoppas att den brås på sin pappa. Han fyller år i oktober och jag har flera gånger frågat honom om det inte är tråkigt att fylla år då? Men han har aldrig tänkt på det, säger han. :rofl: Så typiskt honom, han är verkligen nöjd och glad för allt här i livet och det finns inte mycket som bekymrar honom. :D

Angående amning och bb så kommer jag verkligen att sätta ned foten redan där. Skulle nog svårligen kunna behärska mig om någon ifrågasatte vad jag ville göra, särskilt efter hur vi blev bahandlade på bb med Selma när jag fick höra att jag var lat och inte ens försökte. :grin: svårt att göra någonting när tre stycken sköterskor står och håller på med en samtidigt och drar och sliter i både dig och bebis, samtidigt som du mår så dåligt fysiskt att man inte kommer upp ur sängen utan hjälp.

På ett sätt var det skönt att ha så dåliga värden och få blod och allt efter, för då var det ett bevis på att jag inte var lat, utan för att jag mådde dåligt. :grin:

Haha, alla upplever säkert det där annorlunda. Det var inte meningen att ge er dåligt samvete :o Är säker på att ert barn inte kommer att straffa er. ;)

Jag har, trots att jag fyller år i november, blivit helt okej ändå. Nu är det som sagt ganska skönt. Slipper någon press om att ha poolparty på sommaren iaf. ;)

Nej då, jag fick inte dåligt samvete ;) men vi hade inte planerat in en bebis så sent på året i första hand. Vi hade ju tänkt att börja försöka så det skulle bli tidigast januari. Men allt är ju Michellans fel. Det var ju hon som viftade med trollspöet och såg till att det jungfrubefruktning. :rofl:

Har knappt hört nån som varit nöjda med amningsrådgivningen... Tror att de stjälper mer än de hjälper i många fall. Jag ska verkligen vara helt klar från början med att jag ger det ett försök. Funkar det inte, så är det ersättning som gäller. Jag har fortfarande dåligt samvete för att jag lät stackars Vilgot gallskrika av hunger. :cry:

Jag tyckte först med att det är dumt att födas sent på året, sambon är född första december.
När jag tänkt på saken ut mitt perspektiv så ser jag flera fördelar om man jämför vara gravid på sommaren/vintern.

- Slipper leta vinterjacka som går att knäppa
- Inga vinterkängor som jag inte kan knäppa själv utan måste be sambon om
hjälp med behövss
- slipper pulsa runt i halvmeter snö
- Till sommaren är jag fortfarande inte höggravid utan förhoppningsvis ganska
rörlig och kan jaga A på stranden
- När bebis föds är det lagom temperatur ute och flygfäna har minskat

Haha posten kommer tro att jag blivit knäpp som skickar så mkt paket den här veckan! :rofl:

Vilgot tackar! :D

Jag har samma funderingar som du. Är rädd för att bli övertalad på bb och inte våga säga emot. Förra gången frågade ju bm hur jag ställde mig till amning och då sa jag att jag egentligen inte hade några åsikter alls om det. Ber man henne skriva direkt i journalen att man inte vill amma, så måste ju de på bb respektera det.

Jag skulle ju egentligen inte ammat heller och det stod klart och tydligt i min journal. Precis när jag vart snittad och vi låg i uppvakningsrummet alla tre efteråt, var det en sköterska som fixade med lite allt möjligt. Kollade så jag levde, klädde på Iggy, kom med mackor osv till sambon. Hon sa inte ett enda ord under hela tiden, men precis när hon skulle köra upp oss till BB kläcker hon ur sig:

"Ja jag tycker ändå det är synd om det stackars barnet som inte får amma, man ser ju att han vill så gärna"

:eek: hade jag inte vart förlamad i benen hade jag hoppat upp och sparkat henne! Hon hade verkligen gått och retat sig på detta och sen var hon bara tvungen att säga det innan hon lämnade oss på BB. Men väl på bb var de hur goa' som helst, den första sköterskan jag träffade och som tog hand om oss sa:
"Vill man inte amma så ska man inte göra det, och alla andra ska skita i det" :love:

den första sköterskan jag träffade och som tog hand om oss sa:
"Vill man inte amma så ska man inte göra det, och alla andra ska skita i det" :love:

Vilken underbar sköterska!!! :bow: Det är ju så de skall vara. De har INGEN som helst rätt att lägga sig i eller ge skuldkänslor till någon för vilket beslut de tagit. I Sverige har vi rätt att välja själva!

När jag fick första sonen så var de på det sjukhuset väldigt "på" om att amma. Nästan lite maniskt. Visst nu ville jag ju amma också, men de hade gott kunnat ta det lite lugnare och gått lite mer metodiskt till väga.

När jag fick andra sonen så var det bättre, det var på ett annat sjukhus och hon som snittades precis innan mig den dagen ville inte amma, och det var full respekt från personalen ang det. Det var liksom inget konstigt. Väldigt lugnt och skönt överlag när man var inne för planerat snitt. Man var ensam på rummet och hade stor uppbackning från personalen. Det var inte många bebisar på avd heller så det var väldigt lungt.

*kl*

GRATTIS Armani!!! Hoppas du har haft en bra dag :)

Här hemma händer det inte mycket... Vi väntar på att det ska bli låtsasfödelsedag så vi har ngt kul ;) Det var den 14:de va?

Svartfot- Skulle du få lov att prova tabletterna om du börjar medicinera? Förstår verkligen hur jobbigt allt är....

Men vilken jäkla kommentar?! :eek: Snacka om att trycka ner folk som är i ett himla känsligt läge.

Hur kommer det sig att du ändå valde att börja amma och hur långt efteråt var det?

Jag som fyller år så sent man bara kan tycker inte alls det är tråkigt att fylla så sent. Enda året som va segt va när jag skulle fylla 18. Sen har jag inte brytt mig ett dugg. Mest mina nära och kära som tycker att jag är jobbig som fyller så nära julafton. Svårt att komma på presenter med en veckas mellanrum :p

Bebis som är på G väntas runt den 7 dec något sånt och vi började försöka redan nu då jag ville försöka få en 2011-bebis! Helt egoistiskt med andra ord. :D

Mitt paket ligger med här och väntar. Jag fick det hemleverat, bra med lantbrevbäraren ibland :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 563
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 553
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 641
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V