Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Tyvärr har jag inte det, våra grannar lägger sig tidigt (typ 21-22) och jag vet inte hur sent han kommer komma hem...

SB-listan, vilka har fått sina paket?
Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!

*kl*

Ang att fylla år sent

Jag fyller år 9 september och det (som man sa som 14-åring), det suger. Alla kompisar fick köra moppe hela sommarlovet (fast jag körde iaf och självklar det mest trimmade :angel:) och kom in på krogen redan i 2an på gymnasiet. Fyllde år i princip sist av alla. Så därför tänker jag förskona mina barn från detta "lidande" :p Är sugen på en tidig 12a :love:

Åhhh, vi går i väntans tider här hemma!!! Tackorna ska börja lamma vilken dag som helst, ska bli spännande och se vad dom dyra ryatackorna kan komma ner med :bump: rya å päls mååste bli fina skinn *hoppas hoppas*

Vi väntar med på lamm vilken dag som helst:banana:
Det är ju de första vi får med så det är extra spännande:laugh:

Hej alla! Tack för gratulationerna idag, rara ni är :love: :love:
Har verkligen blivit uppvaktad idag och vet ni vad jag fick av Milton (hahahaha ;) ) en ljusblå Marimekkå-skål, han vet vad mamman gillar :D
TB170_005610.jpg
Jag hade väl kanske inte valt just en ljusblå (har genomskinlig sen innan), men det kan vara lite roligt nu till våren och sommaren med lite färg och så var det ju faktiskt första födelsedagen från min pojke!

Kl
Hmm.. Armani har nog inte diarré, jag vill inte kalla det för det i alla fall. Mer lite lös i magen, mest mot slutet av "bajs-omgången", om ni förstår vad jag menar, först ganska fast och mot slutet lite lösare, typ. Ska testa lite av era metoder och se om något funkar.
Vad tror ni förresten, är det elakt att klippa honom nu på säsongen?

Spännande!!! Tycker nog fortfarande det är lika spännande. Man har ju lite föväntnigar nu också när i verkligen valt och sorterat tackor i grupper till olika baggar med olika kvaliteér.

Vad skaffade ni för får?! Har helt glömt att fråga. Såg ju att du köpt öronmärken till lammen för någon vecka sen men glömde helt bort å fråga :laugh:

Armani__;1435524 Kl Hmm.. Armani har nog inte diarré skrev:
Ibland är hjärnan seg, började fundera på varför du skriver om dig själv i tredje person :o. Jag VET ju att du har ett annat namn, har ju tom träffat dig ;)

Klippte halva min häst för kanske 3-4 veckor sedan och det är verkligen bara :bow: där han är klippt. Ville inte klippa hela honom eftersom jag vill slippa täcka. Klippte halsen och snett ner från manken mot magen och under magen. Då har man som skydd på den känsliga ryggen. Men det är rätt tacksamt, man slipper dom långa björnpälsstråna, sen ser iaf min häst betydligt mer välvårdad ut också.

Jag klipper gärna min vita häst och håller honom täckad ett tag till, får man säga så :o Jag har gärna en naken häst, han har gått naken fredag, lördag, söndag och måndag nu och älskar det, härligt att se honom njuta så! Men vilket jäkla jobb det blir för mig. . . Och så har medryttaren verkligen kommit igång med hans träning och han är dyngsur efter varje pass. Så lite är det väl för hans skull som jag vill klippa också ;)

Vi skaffade (så många som) 5 stycken Texeltackor och en bagge.
Tyckte det va en lagom liten flock att börja med då vi inte på nåt sätt räknar med att leva på fåren, utan ser det som ett litet extra tillskott i kassan samt suveräna betesputsare efter kossorna.

Vi har beställt tång och öronmärken, nu väntar vi på att de ska dimpa ner i lådan :)
Usch! Kommer kännas hemskt att märka de där små lammöronen, känns ju vidrigt på små kalvar. Som ändå har lite större öron.
Men visst är det inte jättebråttom med att märka dem? Inte inom några dagar som med kreatur?

Jag brukade klippa min häst sista gången nu för att slippa alla svinstrån ;) Han var fin i pälsen ändå senare på säsongen MEN det kan hända att de får en hormonförändring och sätter vinterpäls hela sommaren... Fast av alla jag klippt är det bara en som har gjort det... Vet trodde att det berodde på maten men han gjorde det året efter med... Fast den hästen är konstig för den har ingen vinterpäls på vintern ;)

Min 2åring har fått LÖSS!!!! Varifrån???? Jag har ju inte haft honom någnstans utm här hemma i hagen. Den andre hästen har inga.... Stackaren :( Switch nu varannan vecka i 3 omgångar. Hittar iaf inga som lever nu....

Här har det varit en trist dag. Stora sonen har bara varit jävlig med lillebror hela dagen. Puttat/vält/knuffat omkull lilleman allt som oftast :cry: Jag blir så jävla arg och besviken på storebror. Det värsta är ju att det bara blir värre ju mer jag tröstar lillen och skäller på storebror.
Usch vad jobbigt... :( Finns det inga böcker i ämnet eller någon att prata med, för det låter ju naturligt att han blir värre av att han får skäll och du tröstar lillebror. Det är ju uppmärksamhet och kärlek han vill ha. Inte så lätt att ge kanske när man är är arg och besviken...

SB-listan, vilka har fått sina paket?
Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!
Michellan - jo då

*kl*

Jag vill inte gnälla, men just idag tycker jag synd om mig själv. Mår så sjukt dåligt. Är helt täppt i näsan, halsen gör jätteont, öronen gör jätteont och jag låter som en motorsåg varje gång jag andas för att det är så tjockt i halsen.

Selma vaknade vilt gråtandes vid 5 och fick komma till oss. 5 min senare somnade hon om och sover fortfarande. Jag börjar nästan få lite tråkigt. :o

Sambon var gullig och tog med sig hundarna ut vid 7. Det är en till labbe som är här, så de springer 3 svarta stora hundar och leker som galningar just nu. :D är man hundrädd skulle man nog gömma sig när de kommer farandes.

Igår var jag på kurs och var ifrån Isabella nästan hela dagen och idag har hon gråtit mer eller mindre sedan hon vaknade så fort jag säger något till henne. Hon tog min telefon i morse när vi låg sängen och jag inte orkade gå upp förrän svärfar hade åkt till sitt jobb, hon stor grät när jag tog mobilen ifrån henne. Sedan har hon gråtit för lite allt möjligt nu på morgonen, vår största
faight är ju min laptop här hemma. Jag blir faktiskt lite förvånad över hennes beteende, antagligen elak som jag är så tror jag två saker; M har inte tillfredställt hennes behov av närhet (jag vet att de åkte runt en hel del igår för det gör minsann jag också), han har låtit henne göra mycket mer saker här hemma än vad hon får av mig och honom när jag är med.

Sedan har jag nu spillt ut en halv kopp kaffe i soffan (tur att vi har lädersoffa) och Isabella är fortfarande hård i magen sedan igår men nu leker hon iaf nöjt bredvid mig på golvet :)

När kan de äta skorpor???
Har erbjudit T gröt och en smörgås idag men det ratades. Sen fick hon tag i min halva skorpa och det var tydligen gott. Men nu e jag rädd att hon ska sätta den i halsen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 556
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 664
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka