Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Nej ingenting bara ett fult sår på min fina bil :cry: så tråkigt, så tråkigt när man själv är rädd om bilen och sköter den och pysslar om den :(

Åh vad jag skulle vilja rida lektion, skulle kunna göra vad som helst för det just nu. Tur att det var roligt iaf trots testande :)

Jag kan skicka upp Tore till dig så kan du rida till honom!!! För jag är värdelös på dressyr. Men det är bra komplement till distansen. Dessutom behöver han lyssna lite mer på vad ryttaren har att säga.

Brukade rida lektion på min valack innan han blev skadad, kanske en gång i månaden eller så. Med mitt sto skulle jag itne ens komma på ideén att rida dressyr på ridbanan. Då ställer hon sig på bakbenen och bråkar. Hon har aldrig behövt jobba med det under sina 14 år. Så det känns som omvi gör det hon är bra på, gå framåt i skogen! Hon lyssnar fint i alla fall.

Åh, jag saknar oxå att rida lektion, tycker det är så kul.
Fast jag håller mig då till western :D
Får grava fall av hästabstinens och roar mig då med att sitta och kolla på utrustning och hästannonser...

En häst som mår bra, har fina muskler, lyssnar på hjälper och som inte vill gå på dressyrbanan ska inte behöva det. Finns jätte många skogsmulle hästar som lyssnar på hjälperna utan gå på ridbanan. Sedan att jag tycker det är barnsligt roligt är en annan femma :D

Hade jag haft plats och en ridbana att rida på skulle jag säkert kunna ta honom men nu sitter jag här i skogen utan ridbana och en olastbar häst om man inte vill stå och fjolla med henne i en timme eller två.

SB-listan, vilka har fått sina paket?
Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!
Michellan - jo då
Viv - javisst
Western_Ivy - jao
aneka- yeppyepp

Så dom som inte fått sina paket är:

Oregano
Armani__
Zody
Svartfot
Juzzzen
Zazzarazz

Jag hoppas era paket dyker upp under dagen eller imorgon! Fast dom flesta borde hinna fram idag!

posten har säkert blivit meddelade att du är så nyfiken så det blir inget paket till er förrän den 14:e så du kan hålla dig till den 15:e ;)

Fy vad tråkigt med bilen... :mad: Så himla dåligt att inte ge sig till känna heller.

Kl
Nu har jag och Vilgot varit ute i stormen och planterat vårblommor i 4 av 6 krukor. Sen fick han nog. :o Nu är det blöjbyte och mellis som gäller! :D

Humm tycker att ditt paket borde ha kommit fram vid det här laget. Måste vara så att posten känner på sig att du är så nyfiken ;)

Är alla hemma den 15e? Tänkte om vi skulle sätta en tid så alla öppnar samtidigt fast det kanske blir svårt? Ni kommer väll ihåg att ni ska fota era barn när dom öppnar? :)

Ja jag har med ett finger överallt ;) haha nej jag vet faktiskt inte vart ditt paket tagit vägen, jag vet däremot att jag har varken pratat med posten eller varit och snott det för dig :p

Det är riktigt surt med bilen faktiskt :(

aneka: Som det är nu så är jag hemma den 15:e och hade nog tänkt att fnul skulle få öppna efter vällingen på morgonen :)

Fy vad tråkigt med bilen. :( har du anmält det till försäkringsbolaget? Jag tror självrisken Max är på 2000kr eller liknande när det gäller en parkeringsskada vållad av någon annan.

Här har det blåst ned ett träd över en elkabel, så vi har ingen ström. Satt och skrev ut inbjudningarna till selmas ettårskalas när det hände. Höll på att byta papper i skrivaren när det hände, så ett tag trodde jag att jag lyckats ta sönders sambons jobbskrivare, men när jag lugnat ned mig insåg jag att allt var strömlöst. Phue. Livsfarligt med laptops och dagsljus, man ser ju inte direkt om strömmen går... ;)

Så nu sitter jag och googlar upp alla adresser på ippen, inte jättekul...

Idag är det jag som är lite irriterad på min sambo. Jag hade kommit igång och höll på och målade hallen för fullt medans milton och hans pappa va till blg och bytte och handlade lite grejer. Sen lät bilen visst mer illa när han åkte hem så då kollad han och hans bror på det men hittade inget. Men sen så Måste han tydligen byta oljan nu direkt också ist för att göra det nästa vecka. Skulle vilja få klar hallen nu så vi slipper bo i en misär länge till. Dessutom kommer det släkt från stockholm i helegn och då vill dom kolla in vårat hus såklart och då vill jag att hallen är klar. Men det lär nog aldrig hända :/ aja jag får väll stå halva natten och måla. Morr!

Kl

Jag har sövt Vilgot fast han inte alls borde sova nu egentligen. :o Jag blev så trött och gossugen, så jag tog med honom till sängen och låg och nosade lite på honom. Det tog inte många minuter innan han somnade, så nu ligger jag bredvid och surfar på iPooon. :D

Förresten, vad kul att flera av oss börjar om, för det betyder ju att chansen att hålla tråden levande lääänge ökar! När alla jobbar kan det ju bli svårt, men sen vips är alla hemma igen! :banana:

Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!
Michellan - jo då
Viv - javisst
Western_Ivy - jao
aneka- yeppyepp
zazzarazz - Japp

Fick mitt i förgår, har inte haft tid att vara inne här och säga det :) Så grattis också till mammor och barn som har fyllt år under tiden! :bump:

Jag jobbar den 15e och tränar med Cossi på kvällen... Men jag och Tuva kan öppna och lägga upp bild på lördagen istället :)

Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!
Michellan - jo då
Viv - javisst
Western_Ivy - jao
aneka- yeppyepp
zazzarazz - Japp
Zody - jadå, ska hämtas efter jobbet :D

(smyger bara in en snabbis, är på jobbet. :angel: Kommer ett långt inlägg ikväll, sambon ska kika på hockey så det betyder datortid för mig :banana: )

Har du prövat att nollställa kamerans fotograferingsalternativ?
Gå in på Meny --> Fotograferingsmeny -->Nollställ fotogr.alt.

Det brukar lösa de flesta fokuseringsproblem.
Om inte kanske du kan göra nån form av total systemåterställning.

*kl*
Idag har det varit lite ledsamt. Grannes häst blev (planerat) avlivad idag.
Sambon va för några dagar sen och grävde gropen, han skulle även lägga ner hästen och gräva igen. Ägaren orkade inte vara med, så jag fck rycka in.
Lite jobbigt va det att välta på hästen på traktorgrepen och vara med vid nedsänkningen och igenfyllningen.
Men allt gick väldigt fridfullt till, hästen blev sprutavlivad, så det va en oblodig och odramatisk upplevelse.
Planterade en liten blomma på graven. Ägaren blev lite rörd och glad över min lilla gest. Nåt måste man ju kunna uppmuntra när ens vän sen tjugo år tillbaks försvinner.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 675
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka