Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Ja du ser hur jag snurrar till det :p

Oki får se hur det går imorgon då men då är det bara att börja högst upp och ta det lite eftersom!

Jag har faktiskt funderat på tanken att tapetsera en dörr men jag vet inte riktigt vart jag skulle göra det. Vill inte tapetsera sovrumsdörren i halltapeten och resten av delen ska vara vit så lutar nog mot att dörrarna helt enkelt blir vita bara. Utan byte. Men jag skulle kunna tapetsera barnens dörrar på övervåningen. Vi får se. :)

Ghha nu kläcker sambon ur sig att han vill ha en väggmålning på väggen bakom soffan när vi renoverar vardagsrummet sen GHAA! Va Inte alls vad jag tänkt, suck.

Precis! Blir som inga krusiduller med ränder - ingen mönsterpassning eller annat tjafs. Det krångligaste var att få till "hålen" för kontaktuttagen, var 4 st på en våd och det vilar en förbannelse över mig och mätning :crazy: och med så långa våder kan man ju ge sig fan på att det misstämmer någonstans :mad: Nåväl, fick klistra dit ett par fusklappar ;)

Tack för länkarna, hemskt vad mycket jag har fått hjälp av dig idag :D Den där billiga borde kunna fungera till mitt användande då alltså! Armani klipps max två gånger per säsong, vissa år inget alls. Beror lite på hur han är igång och sådär. Så då borde den vara ett alternativ till mig, wiiii! Ska bearbeta min sambo, tydligen är det inte så roligt att lägga onödiga pengar på mina hästar, förstår inte alls varför ;)

Emmah: Den jag får låna är 5 mil bort, så det är lite meckigt. Dessutom hatar jag att låna, vill ha egna grejer ;)

Mikan: Amen, vad tusan! Synd du bor en bit bort ;)

*kl*
Sådär, hemma från jobb och nattning av Liten avklarad! :banana: Sambon behövde bli avlöst från nattningen, han och Stella kom inte alls överens ikväll och det är såna här kvällar jag är rejält tacksam över att bara jobba till 20. Inte direkt vanligt inom vården. :love:
På tal om jobb, hur har ni andra planerat - när ska ni tillbaka till jobbet, tar pappan över ledigheten då eller har ni dagisplats?

Jag älskar att vara tillbaka på jobbet. :o Det är så skönt att ha fått lämna över huvudansvaret och bara komma hem och vara "njutningsförälder". Dessutom är det jättekul att se hur Stellas relation till sin pappa förändrats. De har alltid haft en jättebra, nära relation men nu när han är hemma på heltid har den blivit djupare på något vis. Svårt att förklara.
Nu har jag bara 2,5 månader av jobb kvar och sedan börjar sommarledigheten. 8 veckor tillsammans hela familjen blir det, känns helt fantastiskt. Efter det blir det jobb för mig och sambon, och dagisstart för Stella. (har fått plats på det dagis vi önskat, med start då vi önskat :love: Kan verkligen inte bli bättre!)

Min lilla Stella som snart fyller 1 år är verkligen ingen liten bebis längre. Hon knallar runt för fullt, älskar att vara ute och upptäcka världen.
De senaste veckorna har det verkligen hänt massor utvecklingsmässigt. Hon går själv, hon har börjat äta med själv med sked (vi stödmatar bara), och framför allt så märker man verkligen hur mycket hon förstår och hon kommunicerar med oss på ett helt annat sätt, även om hon inte pratar särskilt mycket.
Pratar era barn mycket, så att man förstår va de säger? Stella säger mest mamma, pappa, titta, där och det. Annars är det läten och nyanserat joller. Och väsanden/morranden - hon älskar att skrämmas! :rofl:

På tal om födelsedagar föresten; Stellas SB-paket är superfint, tack vem det än är! Längtar tills vi får öppna det och gissa vem det är ifrån. :laugh:

Så, det var allt från mig för den här gången. Nu ska jag överta en hysteriskt ledsen Stella som verkar ha något galet nånstans i kroppen. :cry: Det här inlägget har tagit nästan 2 timmar att skriva, allt är lite upp och ner här just nu...

På tal om dörrar så tror jag att jag ska lägga ut en bild till Smakrådet här i tråden inom kort..

Mätte du ut hela våden innan? Du skar inte av den i andra änden sen bara när du kommit dít? Fast kanske är enklare att få det jämnt i båda ändar om man mäter och skär av innan? Det ska verkligen bli skönt och slippa mönsterpassningen!
Jag har bara ett telefonuttag och ett dörrhål på väggen som ska bli randig!

Hej! Roligt att få lite uppdatering från er tycker jag!! Jag börjar jobba natten den 20-21 juni och oj vad det bär emot :cry: Känns ändå skönt att börja såhär, jobbar ca 2 nätter i veckan, max 3 nätter. Så en skön start! När jag börjar jobba så ska sambon vara hemma 5 veckor och sedan ska vi pussla lite mot slutet. Mina föräldrar är lärare och sambons mamma jobbar också natt, så vi ska pussla lite med dem, de dagar det krockar med att jag måste sova och sambon ska jobba.
Dagis har vi sökt från och med 1 september. Jobbar sista natten 14-15 augusti så vi drar igång inskolningen precis då med så då blir jag nog föräldraledig de två veckorna, sedan blir det studier för mig, som det ser ut nu.

Milton pratar väl inte allt för mycket än, är ju i och för sig bara 10,5 månader. Men mamma, pappa och hoppa säger han och en hel massa sådant som vi ändå inte förstår (men som jag gärna skulle vilja förstå!!). Och han har snappat upp att efter man har druckit så säger man "aaaah", ni vet så där när man inte uttalar aaaa, utan mer som en viskning. Och så tittar han på någon av oss och garvar :love:
Men sen tar ju Milton sig fortfarande knappt fram, 1 meter i kvarten ungefär och hamnar han på mage så ligger han som en klubbad säl, oftast lägger han sig såhär och ser sur ut och "blir trött", skitungen :D
12-mars-11-006-omgjord_137329658.jpg

Jaha då är det ju lite svårt, trodde det var nån i samma stall som hade en!

Godnatt med er! Ska jobba i morgon *suck* upp i ottan!

Mätte och skar på ett ungefär innan, mest för att rullen skulle bli mindre tung och otymplig :) Sen "finskar" jag efteråt! Du vet väl att bild är ett måste när du är klar ;)

Kl
H har, lite sent om sider, dundrat in i separationsfasen. Behöver jag säga att rygg, axlar och handleder värker som tusan?

SB-listan, vilka har fått sina paket?
Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!
Michellan - jo då
Viv - javisst
Western_Ivy - jao
aneka- yeppyepp
zazzarazz - Japp
Zody - jadå, ska hämtas efter jobbet
Svartfot -You Betcha
Armani__ - Jodå!

Min, eller ja Miltons, kom också i förgår, men har inte hämtat ut den förrän idag .Tror jag har listat ut vad det är i den, fniss :D Milton kommer bli glad tror jag!!!!

*KL*

Vad har HÄNT???
Inte ett inlägg sedan igår 23:13. Måste vara för alla sjuka barn (och Lottch).

Här har vi okcså sjukstuga nu, feber, hosta och en dunderförkylning för miniskrutt :(. Den stora hostar bara lite så han får vara på dagis han.

Idag har det varit lite ledsamt. Grannes häst blev (planerat) avlivad idag.
Sambon va för några dagar sen och grävde gropen, han skulle även lägga ner hästen och gräva igen. Ägaren orkade inte vara med, så jag fck rycka in.
Lite jobbigt va det att välta på hästen på traktorgrepen och vara med vid nedsänkningen och igenfyllningen.
Men allt gick väldigt fridfullt till, hästen blev sprutavlivad, så det va en oblodig och odramatisk upplevelse.
Planterade en liten blomma på graven. Ägaren blev lite rörd och glad över min lilla gest. Nåt måste man ju kunna uppmuntra när ens vän sen tjugo år tillbaks försvinner.

Jobbigt, Zadac tog de med kedjor runt benen och sänkte ner (Gubben berättade) Han som grävde gropen brukar gräva på kyrkogårdar och har väldig respekt för gravar. De hade "vikt" Zadacs ben fint och när graven var täkt hade grävaren gått ut och skottat jorden runtomkring för han ville lämna en prydlig grav.

En häst som mår bra, har fina muskler, lyssnar på hjälper och som inte vill gå på dressyrbanan ska inte behöva det. Finns jätte många skogsmulle hästar som lyssnar på hjälperna utan gå på ridbanan. Sedan att jag tycker det är barnsligt roligt är en annan femma :D

Hade jag haft plats och en ridbana att rida på skulle jag säkert kunna ta honom men nu sitter jag här i skogen utan ridbana och en olastbar häst om man inte vill stå och fjolla med henne i en timme eller två.

Skogsmulle :mad: hon är faktiskt finfina tävlingshästen :D. Men hon hatar bettet och går som bäst i bara en grimma! Hon lyssnar till rösten och vikter. Att jag sen inte gillar dressyr så mycket gör att jag inte tänker ta konflikten på banan. Hon gillar inte, jag gillar inte då slipper vi! :idea:

Men Tore han ska få jobba, kommer bli dyrt för mig som måste rida lektion hela tiden för att få ordning. Jag tänkte eventuellt starta någon liten klass på honom, bra träning. Han är mer allroundriden än mitt sto. Så det ska jag utnyttja!

:p Jag satt och funderade när jag skrev om du skulle tro att jag menade din häst eller inte men det var inte din häst jag menade utan hobbyhästar generellt. Såna hästar som mina odjur har blivit fast jag å andra sidan kan inte bara rida ut utan då övas det för fullt med gångarer och sidorörelser längst vägarna ;)
Känns faktiskt lite tragiskt att min fina dressyrhäst har blivit en skogsmulle :(

Nja, inte på diagonalen men på längden ;) Tyckte det gick jättebra, fast man bör nog vara 2 om man har lite längre vägg. Min vägg var 4,60 och ett törstigt underlag så svärmor gick före med limmet och jag satte upp tapeten! (gick liksom inte att limma i förväg för då hade det hunnit torka + att man ju inte kan släppa ner längden på samma sätt som när man tapetserar den "vanliga vägen")
..

Åh skrev ett långt inlägg och så muppade sig datorn...

Vi brukar förlimma väggarna. Rollar dem med tapetklister som får torka in. (nu har vi rena gipsväggar eftersom vi renoverar) Sen brukar vi få låna ett tapetbord av en hantverkare. Man kan ställa in hur lång våd man vill ha. Drar till önskad längd och samtidigt rullar tapeten i klister! Hemligheten med att tapetsera är att SLÖSA men klister!

Fast hon skulle kunna klassas som skogsmulle! Vi rider ju bara i skogen. Även vid tävling! :)

*kl*

Trååååkigt är allting idag. Jag är trött, snorig och tjock. A springer runt och drar i allting så jag gör inget annat än plockar grejor.
Ute blåser det så att man fryser ihjäl. Fjärrkontrollen till tv:n lyckades A slarva bort igår och den är spårlöst försvunnen.
Har ingen bil och glömde ta ur barnstolen så jag kan inte låna mammas heller för att köra någonstans.
Och det är väldigt långt till nästa lön/utbetalning :(

Ingen som har något roligt att komma med som kan muntra upp mig lite?

Jag tror inte heller att de skulle säga nej, det som gör att jag tvekar är att han trots allt är 25 år och jag vet inte om jag vill utsätta honom för en transportresa och riskera att han skadar sig vid lastning. Han får verkligen panikångest och blir helt skräckslagen bara han ser en transport. :(

Sen så vet jag inte hur han skulle må av att vara pensionär. Han är en sån häst som verkligen kräver motion och behöver röra på sig, annars mår han psykiskt dåligt och bara hoppar och bockar. Om han nu ser så dåligt som de beskriver det som, så kanske han inte kan leva det livet han vill. :( Jag tycker verkligen att det är skitjobbigt, det skulle kännas som om jag höll honom vid liv för min egna skull. :cry:

Här är han, min underbart fulsöta Furir:
n503859760_1184238_1929.jpg

n503859760_1184217_4098.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 676
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka