Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Vad kul! Vad många som ska ut och resa. :) vår nanny sa alltid att bästa tiden att resa med småbarn var innan de började krypa/gå, då det var lättare att hålla de stilla på planet, fasar nästan för att flyga nu när Selma kryper och går. :eek: hon vill ju knappt sitta still 1 sekund, pust!

Vi målade vår furutrapp grå och är riktigt nöjda. Vi har fått bttra på några gånger när hundarna slitit bort färgen eller när jag varit lite full och dragit bort färgen med klackar... :angel:

Är nöjd att vi målade grått då smutsen inte syns likabra som när det är vitt. När leran torkat efter hundarna nu så ser det nästan grått ut... ;)

Modett: Jag hade nog fegat och målat dörren i samma färg som listerna, medt för att jag vet att jag skulle vara på tok för lat för att orka måla om dörren igen om jag skulle göra om... :) ska ni ha kvar golvet?

img_9721_142029524.jpg

Glömde ju säga att jag skulle målat dörren vit jag :D

Jag slipade bara av framkanten på stegen lite grann sen drog jag av den med vatten m. diskmedel i med en trasa. Målade när den torkat. Så jag hoppas att färgen ska sitta kvar.

Macken22: vi var tvugna orkade inte leva i kaoset som blev utan fungerande hall.

Jag förstår att det blir kaos, vi håkker på med hallen nu, så det är kaos här med, hallen trappan och övre hallen i ett. Vi kommer vara så tråkiga att vi har en beige tappet som är genomgående i bägge hallarna. Sen kommer vi ha en blå fondtapet i bägge!

Ang hal trappa man kan måla och sen strö med en speciell antihalksand direkt innan det torkar.

Lite halvt knapplån...
Vi vill också måla om trappen och funderar på att göra om det i sommar, tänkte nog måla den vit med mörkgrå halvmånar. Dock ska Mathildas rum göras i ordning först och så har jag också kommit på att jag vill ha randig tapet i sovrummet, velade lite om att ha det i köket, men det blev en blommig istället. Ska se om jag kanske kan lägga in lite före och efterbilder på köket imorgon även fast det inte är helt klart.

Det är inga bra flygtider vi fått, men så är det väl är man åker charter. :grin: På ditvägen åker vi delvis på natten, vi startar 11:45 från Arlanda och är framme tidig morgon i Thailand, dvs mitt i natten för oss. Hem är det ännu värre, planet går kl 8 och då har vi alltså 2-3 h buss för att ta oss till flygplatsen. :crazy: Det blir till att gå upp mitt i natten och sen flyger vi dagtid hela vägen hem. Så hemresan kommer att bli en riktig mardröm. Men vi flyger ju inte business, så vi behöver ju inte skämmas om V bryter ihop. :D

Vad jobbigt med en flygrädd sambo, vill inte ens tänka på hur det skulle vara att ensam ha ansvaret för Vilgot under resan. Jag räknar kallt med att han får sitta och sova hos sin pappa under resan. :angel: ;)

*kl*

Helt otroligt vad "tyst" det var här :D

En liten fråga...
Hur har ni i vagnen nu?
Har ni åkpåse eller inte och har ni något mer än bara vagnens dyna under?
Vad har ni för kläder på era små nu?

Tycker det är svårt om man ska ha kvar åkpåsen ett litet tag till, men samtidigt blir det ju väldigt varmt solen ligger på eller om man går i buktiker även om man då självklart öppnar upp.

Om jag vore du så skulle jag målat element rören också :angel:
Snyggt rum för övrigt, och söt skrutt :)

Åh, pust, jag vet.. :angel: Har 3 rum till (eller 4 egentligen) med omålade elementrör som ser bedrövliga ut mot de nyfixade väggarna så en vacker dag gör jag ett ryck och målar dem med :D Har inte kommit mig för att köpa lämplig färg så skyller på det en stund till ;)

+Lottch: Just nu lutar det åt vit dörr, för enkelhetens skull samt att jag är så svar för kombon grå/vit.

Golvet är på projeklistan, blir nog att lägga ett clickgolv därinne så småningom. Men eftersom det är ett gästrum (=jag är inte där inne så ofta att det stör till vardags) får det vänta tills mer högprioriterade projekt är klara :) Nästa steg blir nog att fixa allrummet uppe. Tänk er massvis av fulfuru tillsammans med strukturtapeter modell "penseldrag i olika färger" från tidigt nittiotal.. Eller så blir det något helt annat, det är ju till exempel snart dax att börja anlägga vår grillplats ute!

De utlovade före/efterbilderna! Nu har ni ju fått se det mesta redan men ett löfte är ett löfte.

Varning för riktigt kassa foton, har svårt att förstå hur jag kunnat jobba som fotograf när jag ser mina kassa bilder :D Men men, hemma blir det oftast att bara slänga fram digitalkameran och ta några snabba bilder i farten och med H på andra armen.. Är det några som vet hur det är så är det väl ni här i tråden =)

Önskar verkligen att jag blir bättre på att fota förebilder, är så kul att se väl genomtänka sådana ur samma vinkel.. Tyvärr blir det inte bättre än såhär denna gång :angel:

img_9583_142139285.jpg

img_9714_142140794.jpg

img_9666_142139610.jpg

img_9716_142139518.jpg

img_9669_142139961.jpg

img_9713_142140005.jpg

Här har åkpåsen stuvats undan (nästan, den ligger i hallen och väntar på att stuvas undan ;)). Han har en liten tunn variant i sittvagnen för "shopping" dock.

Oj- kunde ni prata om något annat än renovering ;) hihi

WI
Jag har fotsäcken på vagnen... Den vindskyddar ju. Sen har vi jacka och en filt om benen. Idag i fina solen inte ens sittsäcken...
Värre med skor... men det fick jag inga tips om iaf... Var inne i stan o kollade men hittar bara kavat... Undrar om jag tycker det är värt 500:- för att sitta i kundvagnen... Jag tor inte att Ebba kommer gå ute inom en månad.. Fast iofs börjar hon bli ganska otålig i vagnen...

På min önskelista stod det länge en åkpåse men det blev aldrig någon till Isabella utan vi har ett lammskinn som låg i liggdelen som nu sitter i sittdelen. Sedan en filt som har varierat i tjocklek beroende på väder och sedan fotsacken när det är blåsigt. På sig har Isabella haft allt från overall till nu fleecejackan, lika jacka som Armanis Milton också har :)

Modett, åh jag blir så avundsjuk jämt när du slänger in bilder, ni gör det så himla snyggt hemma hos er. Jag har alltid en vison om hur jag vill ha det men det bir sällan så...

Sedan något helt annat...
Idag har vi varit ute hela långa dagen (gick ut innan 9 imorse) och eldat upp ris och annat skräp. M tog i en järnbit och har brännsår i handen det smarta lilla livet ;) Mina föräldrar har också varit här och eldat medan Isabella snällt har sovit och sedan suttit i vagnen :)
Grillat korv på nya gasolgrillen och bara myst i solen!

Trög som jag är insåg jag först nu att jag inte kan vara med på paketöppningen den 15e. Jag är upptagen hela dagen.

Det tog emot :D Har du inte märkt hur vi verkar diskutera olika saker väldigt intensivt en stund för att sedan tvärbyta ämne. Det var träning efter nyår, ett tag pratades det bröllop och nu renoveringar ;)

För att prata mer baby så blev H förresten 9 månader igår. Stora killen.. Kan hända att separationsångesten släppt lite, men då har han också haft mammarehab i helgen och fått vara mest med pappa.

Åh, tack :) Jag har egentligen ingen aning om vad jag håller på med, tycker som du att alla andra lyckas så bra :D

För att inte veta vad du gör så tycker jag du lyckas himla bra ;)

Jag har också tänkt på att vi kör ett ämne för att sedan byta ämne och sedan är det lite avstickare under tiden :D

Ja. missförstå mig inte... Jag gillar era renoveringar... Hoppas att jag snart hoppar på tåget jag med och orkar göra lite mera :)
Har iaf varit o köpt en gunga till Ebba nu. Får se om jag hämtar hem gungställningen nästa helg :)
Ikväll ska jag beställa Ebbas födelsedagspresent iaf :)

Har förresten packat hennes påskägg idag :)

KL

Hihi, jag har ridit lektion på ridskolan, på en ridskolehäst :D Jag brukar ju ägna mina söndagseftermiddagar på ridskolan och agera ledare till min svägerska som äntligen har tagit mod till sig och börjat rida :banana: Idag var de bara 3 st i gruppen så då tyckte de att jag kunde vara med.
Jösses vad konstigt det var att rida en annan häst än min Tarzan. Kul var det att träna basic-grejer typ stå i fältsits i skritt och trav. Stå 10 steg sitta 1 osv. Nu hoppas jag att Vera väcker mig halv 6 i morgon bitti för då ska jag ta en tur på min egen hästfavorit! Ställa klockan, det gör jag bara inte :angel:

*kl*

Idag har Mikaela firat sin 11 månadersdag med att gunga för första gången och det var bland det roligaste som fanns :D
Ville absolut inte sluta!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 697
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka