Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

säger som Westen_Ivy och Oregano, det går bra att frysa in mos. Vi har gjort det flera gånger.

Ang. mat.

Milton fick smaka classic fetaost med vitlök och persilja och han tyckte att det va superduper gott vilket är en sensation för att vara han som ratar det mesta utom välling. Men är det farligt på något sätt för en som är under året? Eller är det bara att smaska på för honom?

Det är ju säkert lite salt i... Men jag är ju inte den knussliga så Ebba hade fått tugga på.. Altid kul att se när de verkligen tycker om något...

Modett(och ni andra som vill se) Här kommer lite bilder från hall renoveringen. Efter bilderna är dock lite mörka eftersom vi blev "klara" så sent. Listerna fattas för dom ska målas, har inte hunnit det än. Nytt golv blir det när vi renoverar vardagsrummet och matrummet då det ska vara lika i alla rum! Har inte kommit på vad jag vill ha för något heller :o Vet bara att jag vill ha ett vitt.

Bilder va det!

Före:
242112c1-3599-4159-88a7-aefd2e5bab794.jpg

8b87e6bf-e99c-4c34-a27a-944d001c7c4e5.jpg

Efter:
ef7e03bc-fe9a-4d1c-b366-7daba902bd431.jpg
Tapeten som man blev lite smått sinnessjuk av att sätta upp då det vart ränder överallt tillslut :p
1927f154-163b-4ba4-bcc6-16141d0cd84d6.jpg

3f5f360d-169a-4485-b8a0-dd127926295d9.jpg

Någon skillnad? :D

Skitsnyggt!! :idea: Jag gillar randiga tapeter. :D

Kl
Usch, nu har jag lite panik. Om några timmar kommer alla gästerna och jag ska försöka få ihop dom där tårtorna. Förberedde lite igår att smälta ner mörk choklad i grädde som nu stått i kylen över natten.

Sen fasar jag för allt tjat om grav som det kommer att bli.... Har inte träffat någon av makens familj sen han berättade, så alla kommer ju att dyka på mig. :crazy: Vill verkligen inte... :(

Kan bara säga som Oregano: Skitsnyggt!! :love:

delvis kl
Hur fasen gör man när man målar trapp och har djur? Jag vill måla vår trapp vit men trappstegen ska vara mörkbruna (betsade?) men hur gör man när man har en innekatt som är lite överallt? Ett barn är ju lite lättare att hålla koll på eftersom hon är ju så liten att man måste passa henne ändå. Känns elakt att stänga in katten i badrummet under tiden man målar och det torkar = många timmar för vi har inga dörrar på hela bottenvåningen utom toalettdörren.
Att placera katten hos någon annan är nästan otänkbart eftersom hon blir så stressad av nya miljöer.

Vilket rum trivs katten bäst i? Stäng in den där en dag... Den har det ju bra alla andra dagar...

då har du ju inte så många val. Finns ett till. Köp en sele och bind fast henne med/i en lina som räcker så långt som hon får gå. :/

kan du inte be din make prata lite med de som kommer innan de dyker upp? Typ be honom skicka ett sms med texten att du inte vill att de kommenterar något om grav?

som jag skrev på FB, det var verkligen skitsnyggt!! Bra jobbat och väldigt fint blev det :love:

Näe trappan har vi målat samtidigt som väggarna och sen en sista gång igår kväll. Dådå?

Tack alla! :love: jag är faktiskt riktigt nöjd själv. Nu är det bara dom fula dörrarna som ska målas. Lutar att det blir så iaf!

Vilket rum trivs katten bäst i? Stäng in den där en dag... Den har det ju bra alla andra dagar...

då har du ju inte så många val. Finns ett till. Köp en sele och bind fast henne med/i en lina som räcker så långt som hon får gå. :/

Får väl bli badrummet ändå då :crazy: Hon ligger ju gärna på ställen som bakom soffan, under badkaret och på köksoffan men allra helst undangömd så det blir väl svårt att sela henne.
Utekatten är det ju enkelt med. Man förpassar honom ute ett dygn när väderprognosen visar varmt men framför allt uppehåll. Tänkte ta trappen nu i sommar när vi ändå kommer få byggdamm i hela kåken.

Han har redan pratat med sin mamma. Det var mitt absoluta villkor när han skulle berätta när han och Vilgot var där för ett par veckor sedan. Så hon vet lite om hur det ligger till. Dock vet jag inte riktigt vad han har sagt, mer än att jag inte vill ha några kommentarer om hur jag ser ut eller bli tagen på magen.

Just nu är jag nog lite överkänslig, men det beror på att allt från slutet av förra grav kommer tillbaka. Ena grannen kom och ringde på i veckan för att ge Vilgot sin födelsedagspresent. Hon frågade hur jag mådde och bara det fick mig arg. :o Naturligtvis sa jag inget och jag när jag tänker realistiskt så är det ju klart att folk måste få gratulera och fråga hur det är utan att jag ska bli arg. Så jag får nog helt enkelt stålsätta mig nu när det blir offentligt. Men så fort folk börjar komma med ytterligare kommentarer och/eller frågor så kommer jag att säga ifrån.

Nu är tårtorna gjorda. De ser väl inte ut som några jag köpt på konditoriet direkt, men helt okej blev dom. :laugh: Dock tänkte jag fel, fast det vare receptets fel. Jag tänkte rätt, men ändå blev det fel. Så det är vara två lager botten i dom istället för tre, vilket gör att de blev lite väl låga. Fast det gör inte så mycket. Ska ta bild på dom sen när ljusen är i.

Din granne frågade väl antagligen för att hon(?) bryr sig om dig, inte gör att göra dig upprörd. Men jag förstår att det är jobbigt med att "alla" frågar.
Jag höll på att bli tokig på min mamma under båda graviditeterna, då jag tyckte hon förhörde sig om mitt hälsotillstånd varje gång hon ringde. Nu i efterhand så vet jag ju att det är så min familj fungerar; Vi frågar hur den andra mår när vi pratar :D

Jag som inte tyckte att jag var hormonpåverkad efter min första graviditet har insett att jag nog var det, speciellt eftersom jag inte ville bjuda mina kusiner på pappas sida på bröllopet då vi aldrig träffas annars... :grin: Det hade ju varit ett jättebra tillfälle.... :angel:

Hoppas kalaset löper smärtfritt!

Din granne frågade väl antagligen för att hon(?) bryr sig om dig, inte gör att göra dig upprörd.
Jo, självklar är det så. :idea: Och det vet jag, därför kommer jag att bita ihop i början. Det är svårt att förklara, men alla mina aggressioner som jag hade på slutet har kommit tillbaka pga att jag nu vet vad som väntar. Ingen logisk reaktion så här i början kanske, men nu är det så.

Dessutom är graviditeten inget jag går och tänker på nu. Det var stor skillnad förra gången. När hon frågade hur jag mådde fattade jag först inte vad hon menade eller varför hon frågade. Det kan också göra mig lite upprörd, att folk tänker på det mer än jag själv. :eek:

Hmmm jag har lite frågor till er....
Ebba behöver ett par skor. Hon ser naken ut i kundvagnen ;)
Ska man satsa på en bra Läragåsko eller hinner hon växa ifrån dom innan dess?
Jag har fått min grannes gungställning för en flaska vin- perfekt :D
Men den behöver nya plastsitsar till dubbelgungan... Är ju iofs inte direkt bråttom ;)
Shoppingrunda imorgon alltså- skor och gunga står på listan :)

Annars så är jag minst sagt loj för tillfället... Önskar att jag hade en graviditet att skylla på men tyvärr är fallet inte så... Känner mig som en urvriden disktrasa :( Blir till att ringa sjukhuset på måndag :crazy:
Naturligtvis hade jag fel telefontid på min lapp från "min" sjuksköterska så jag fick ingen hjälp i fredags... Jag vill INTE vara sjuk... jag orkar inte det...

Positiva är att jag nog äntligen är klar med min ansökan till jobben de lagt ut. 10 st som matchar lagom nu när Ebba blir ett år :) Tror att de flesta ska tillsättas i höst så jag håller tummarna för mig.

Här är en till som vill måla trappan.. Men drar mig för det känns som så mycket jobb? :crazy: (säg gärna att jag har fel och att det gick plättlätt!)

*delvis kl*
Då var det dax att fråga smakrådet! Snart klar i gästrummet, I :love: it! Bara dörren som är omålad. Vad tycker ni, ska jag spejsa ut och måla den turkos (som är accentfärg) eller sejfa och måla vitt (vilket såklart underlättar om jag vill byta accent..)?

Grym svengelska, va? :angel:

img_9721_142029524.jpg

Ja.. sen ska ju golvet bytas någon gång, har parkett i alla rum utom 2 på övervåningen. Måntro vad storyn är bakom det.. Men golvet får duga tills vidare.

Jag vill också ha randiga väggar! Helt plötsligt känns vårt "nya" hus jätteomodernt.... Undra om jag kan övertala maken om att fondväggarna måste förnyas. :angel:

Kl
Nu är kalaset över, all disk är i diskmaskinen och alla sockersmulor på golvet från bullarna är uppdammsugna. De skötte sig bra och kommenterade inte ens grav!!! :bow: :bow: :laugh: Däremot blev jag lite sur när V:s 4-åriga kusin kastade sig över alla paketen och tänkte slita upp dom. Jag måste erkänna att jag är barnsligt förtjust i paket :o och ville faktiskt verkligen öppna dom själv tillsammans med Vilgot. :grin: Kusinen fick öppna något paket, men de andra såg jag till att hon gav sjutton i. :o Jättehemsk är jag, men hon måste ju faktiskt också lära sig att man inte får öppna andra paket.

Tårtan blev alldeles för mastig och jag orkade inte en halv bit ens. Men å andra sidan har jag blivit ganska osugen på just sötsaker för tillfället.

Vilgot är dödstrött efter kalaset, så han har lagt sig på sängen med pappa för att ta en liiiiten tupplur. Tror inte vi kan hålla honom vaken till 19:30 annars.

Bilder från kalaset kommer senare. :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 697
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Hur lär man sig att leva ensam?
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur