Sv: Vårmammor 2010 del 13
Visst är det så roligt att se dem gunga? Milton tycker också det är skitroligt
Kl
Vi har ingen åkpåse till den där nya vagnen och tyckte det var onödigt att köpa en också. Vi har ett sådant där billigt vitt fårskinn från IKEA som jag har skurit hål i och dragit remmarna till selen igenom = Hoppe-Milton sitter fast och fårskinnet sitter ordentligt. Vi äger ingen overall till Milton

och har inte gjort under hela vintern, pinsamt men sant. Han växte ur fleece-overallen i november-december och vinteroverallen är såååå trång i armarna så Miltons armar gick knappt att få igenom

. Men han har haft jacka och fleecebyxor. Nu har han vanliga byxor (har alltid fleece-byxor med oss ifall vi stannar vid en gunga eller något sådant) och fleecetröja. Många tycker att vi har på tok för lite kläder på Milton, men samtidigt är han ett otroligt varmt barn och är aldrig kall. På fötterna har han haft tossor hela vintern, men de är nu för små så nu har han yllestrumpor. Han går ju som sagt ingenting så skor är mycket onödigt än så länge.
Är galet avundsjuk på er som ska utomlands, vill också! Men har en duktigt flygrädd sambo efter en incident i ett plan till Turkiet.. Men vi vill iväg nästa sommar då sambons mamma fyller år. Eller ja, de vill ha med oss och de andra syskonen, men vi kommer nog inte ha råd i och med huset och sådär nu och jag ska börja plugga. Året efter blir min mamma 60 och då ska vi nog iväg, skillnaden är att mina föräldrar bjuder, det gör inte sambons
Milton har blivit skitsvår att få i säng på kvällarna, stackaren. Att han vill lägga sig lite senare, det gör mig inget. Han sover längre på morgnarna så det är ju självklart att han vill vara uppe längre istället. Även om jag är morgontrött så hade jag nog hellre haft det tvärt om, men ja ja.. Men innan har det bara varit att gå och lägga honom i sängen, säga godnatt och gå ut, sen har han somnat. Nu blir han ledsen bara vi går in i sovrummet och när vi sedan lägger ner honom blir han helt hysterisk.. Innan kunde han göra så också, men när vi gick ut där ifrån så gick det 10 sekunder och sedan blev han tyst. Det blir han inte nu. När man sen går in där igen så har jag två kvällar i rad hittat honom sittande (!!!) i sängen och så sträcker han armarna efter mig när jag kommer och är SÅ ledsen. Givetvis tar jag upp honom igen och sedan tar det 5 minuter ute i soffan och sedan sover han på axeln och det är bara att gå in och lägga honom igen och så sover han gott.
Det har varit så sedan han var sjuk då förra veckan. Vet inte om han associerar sängen (ligga ner) med att det gör ont i öronen och han hostar mer. Eller om han helt enkelt är inne i en liten separationsfas eftersom han var som ett klister på oss när han var sjuk. Han är nu 10,5 månader.
Förresten, titta så sött, Milton och "hans ponny" Malva