Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Å min skrutt har åkt rutchkana och det tyckte han var bland det roligaste som finns.
Var ju så skönt att kunna vara ute idag när det inte blåste så mycket längre :) Dock är mina skruttar så krassliga än, vilket är mycket tråkigt för de orkar ju inte så mycket då.

Jag funderar också på skor. Men har också mest hittat kavat. Fast vet inte om det är riktigt värt att köpa sånna nu. Behöver bara ett par som håller honom varm om foten om han är ute och som tål att gås på korta bitar. Är inte direkt så att han kommer slita ut skorna. Men det som finns i hans storlek verkar mest vara inneskor som inte tål vatten :( Men får leta vidare.

I vagnen har vi åkpåsen än då han oftast sover i vagnen på fm och då brukar det fortfarande vara ganska kallt ute. Men han har bara långärmar body och byxor under då + mössa. Eller kortärmad body och luvtröja. Är oftast inte ute så mkt så han är uppe i luften. Men är vi det så har han just nu en halvtunn jacka och tunna vantar och sen raggsockor på fötterna i brist på annat. Kommer bli ute mer nu när gräsmattan äntligen kommit fram. Ska hänga upp gungan någon dag framöver! :) Så jag ska inhandla en fleece någon dag hade jag tänkt!

Då känner vi nog likadant med skor... Jag köper gärna ett par kavat men inte för att hon ska krypa på gräsmattan... Jag vill ha ett par slitoslängskor ;)
Skopunkten hade lite för typ 200:- som såg ganska så bra ut med...
Samtidigt så de som går i mammagruppen klarar sig bra med gympadojjor...

Fleecejacka har vi redan 4st... :cool: Jag vill hitta en softshelljacka som inte är i stl 86... Hon druknar då... Vill ha en med lite vindskydd när vi cyklar...
Får köpa en vaxduk i "tyg" och sy en poncho ;)

Kul med gungställning! Längtar tills vi kan börja greja ute med än är det massor av snö än så det känns evighetslångt borta :( Har hittat sandlådan jag (eh?) vill ha åtminstone!

Angående jackor så hade Barnens Hus halva priset på fjolårssortimentet. Fyndade ett set med jacka och byxa till H :)

Ja precis. Kan köpa ett par kavat till sensommaren/hösten sen ist när han kommer gå på dom mer ute. Nu Behövs nog bara ett par billiga som säkert kommer hålla för det han gör nu. Vill att han ska kunna krypa runt på gräsmattan nu när det börjar bli torrt.

Modett: Här gick det fort när snön väl började försvinna. Gick på en vecka så hade vi huxflux en torr gräsmatta. Fast det har nog hjälpt att det har blåst så mkt också!

Jag vill också ha en sandlåda vart hittade du din? Här hemma har Milton även viskat att han vill ha en lekstuga ;) Jag hoppas på att hitta någon som inte är allt för dyr.

Oregano: Va det Vilgot som skulle få virke till sandlådan hur vart det med de, har dom lovat att snickra ihop den också?

Visst är det så roligt att se dem gunga? Milton tycker också det är skitroligt :D

Kl
Vi har ingen åkpåse till den där nya vagnen och tyckte det var onödigt att köpa en också. Vi har ett sådant där billigt vitt fårskinn från IKEA som jag har skurit hål i och dragit remmarna till selen igenom = Hoppe-Milton sitter fast och fårskinnet sitter ordentligt. Vi äger ingen overall till Milton :o och har inte gjort under hela vintern, pinsamt men sant. Han växte ur fleece-overallen i november-december och vinteroverallen är såååå trång i armarna så Miltons armar gick knappt att få igenom :mad:. Men han har haft jacka och fleecebyxor. Nu har han vanliga byxor (har alltid fleece-byxor med oss ifall vi stannar vid en gunga eller något sådant) och fleecetröja. Många tycker att vi har på tok för lite kläder på Milton, men samtidigt är han ett otroligt varmt barn och är aldrig kall. På fötterna har han haft tossor hela vintern, men de är nu för små så nu har han yllestrumpor. Han går ju som sagt ingenting så skor är mycket onödigt än så länge.

Är galet avundsjuk på er som ska utomlands, vill också! Men har en duktigt flygrädd sambo efter en incident i ett plan till Turkiet.. Men vi vill iväg nästa sommar då sambons mamma fyller år. Eller ja, de vill ha med oss och de andra syskonen, men vi kommer nog inte ha råd i och med huset och sådär nu och jag ska börja plugga. Året efter blir min mamma 60 och då ska vi nog iväg, skillnaden är att mina föräldrar bjuder, det gör inte sambons :D

Milton har blivit skitsvår att få i säng på kvällarna, stackaren. Att han vill lägga sig lite senare, det gör mig inget. Han sover längre på morgnarna så det är ju självklart att han vill vara uppe längre istället. Även om jag är morgontrött så hade jag nog hellre haft det tvärt om, men ja ja.. Men innan har det bara varit att gå och lägga honom i sängen, säga godnatt och gå ut, sen har han somnat. Nu blir han ledsen bara vi går in i sovrummet och när vi sedan lägger ner honom blir han helt hysterisk.. Innan kunde han göra så också, men när vi gick ut där ifrån så gick det 10 sekunder och sedan blev han tyst. Det blir han inte nu. När man sen går in där igen så har jag två kvällar i rad hittat honom sittande (!!!) i sängen och så sträcker han armarna efter mig när jag kommer och är SÅ ledsen. Givetvis tar jag upp honom igen och sedan tar det 5 minuter ute i soffan och sedan sover han på axeln och det är bara att gå in och lägga honom igen och så sover han gott.
Det har varit så sedan han var sjuk då förra veckan. Vet inte om han associerar sängen (ligga ner) med att det gör ont i öronen och han hostar mer. Eller om han helt enkelt är inne i en liten separationsfas eftersom han var som ett klister på oss när han var sjuk. Han är nu 10,5 månader.

Förresten, titta så sött, Milton och "hans ponny" Malva :love:
milton-och-malva_142289803.jpg

Dom är så söta på den där bilden!! :love: Han måste ju få rida snart eller har han gjort det redan?

Dom är så söta på den där bilden!! :love: Han måste ju få rida snart eller har han gjort det redan?

Ja jag tyckte det var så sött! Han har suttit på henne i boxen en gång. Det var en ganska viktig upplevelse för mig - första gången som Milton satt på en häst och första gången någon sitter på Malvas rygg. Har verkligen längtat efter denna stund och enda sedan jag var gravid så har jag tänkt på denna stund, löjligt kanske, men för mig ack så viktig :D

De är så söta på den bilden :) Jag säger som Aneka, en liten ridtur snart?

Min skrutt var inte sjuk vid den åldern, men vid precis samma ålder så hade vi samma problem med nattningen. Utan bakomliggande orsak (vad vi vet) så gick det inte att lägga honom som "vanligt". Vi gjorde ju som ni, bara gick in, lade ner sade godnatt och gick ut. Men det funkade inte under en period. Men nu är det tillbaka till att vara så lätt att lägga honom igen. Så fortsätt som du gör nu. Lägg honom som vanligt, är han sedan ledsen ta upp och låt honom somna hos dig, men fortsätt med att alltid börja lägga honom i sängen som vanligt. Till slut vänder det :bow:

Då känner vi nog likadant med skor... Jag köper gärna ett par kavat men inte för att hon ska krypa på gräsmattan... Jag vill ha ett par slitoslängskor ;)
Skopunkten hade lite för typ 200:- som såg ganska så bra ut med...
Samtidigt så de som går i mammagruppen klarar sig bra med gympadojjor...

Fleecejacka har vi redan 4st... :cool: Jag vill hitta en softshelljacka som inte är i stl 86... Hon druknar då... Vill ha en med lite vindskydd när vi cyklar...
Får köpa en vaxduk i "tyg" och sy en poncho ;)

Fast, jag hade inte köpt typ gympadojjor till mina barn som första skor. De stödjer inte foten bra alls. När småttingarna börjar gå så behöver deras fötter/vrister/vader stöd och det får man inte i ett på springskor.

Däremot finns det ju gått om superfina kavat (tex) på begagnatmarknaden om man tycker att 500 kr är lite väl saftigt för ett par bra skor, som inte används så länge. (Ja, jag vet att ni är ett par som inte köper begagnade saker, OBS: kanske inte riktat till dig EmelieR?)

Förstår mkt väl att det va en viktigt stund för dig! Extra speciellt när det va första gången någon satt på Malvas rygg och tänk att Milton fick den äran!! Så fint! Togs det inga bild bevis på det?

Ahh tack för tipset ska direkt kolla in tradera. Har helt glömt av det, hur nu det är möjligt. Skyller på gravidhjärna :p ;)

Jag har inte tänkt och köpa just gympadojjor utan någon liknande kavat fast ngt billigare.

billiga, rätt så bra, med stöd brukar finnas på skopunkten och liknande affärer. De håller ju inte så länge, men å andra sidan slits de ju inte så mycket av småttingfötter heller :D

Men som jag skrivit så stöder inte Ebba på foten- ser bara så naket ut utan skor :) De på skopunkten var ganska lika kavat men väldig skillnad på läderkvaliten. Tänker absolut köpa ett par bra o rätt skor i kavat- men ska man köpa sommarsko då? Här är det ju varmt...
Hur länge använder de samma stl ungefär? 1mån eller typ 3?
Tänker inte köpa beg skor som första sko... Kan inte själv med skor med hålfoten "på fel plats". Blir galen när jag tar ett par andra för en snabbtur ;) Mkt knusslig med skor...

Vad "skönt" att höra att det är fler barn som är svåra att lägga vid denna ålder, eller skönt och skönt, men du förstår vad jag menar ;) Tänker precis som du där tror jag, att vi fortsätter lägga ner honom och när det inte fungerar så tar vi upp igen och fortsätter med rutinen varje dag. Har provat att sitta hos honom och sådär också och sjunga lite, men nej det blir nästan ännu värre. Precis som om man provocerar honom med att sitta bredvid honom utan att ta upp honom eller något.
Men lite mysigt är det ändå när han sitter upp när jag kommer in igen och sträcker upp armarna efter mig, då känner jag mig lite viktig och speciell :D

Ne precis han kommer ju inte hinna slita på dom här skorna så mkt. Blir nog värre med sommarskorna sen och är ju inte så långt kvar tills han behöver såna. Men hur vet man storlek är det bara att mäta foten och sen är storleken så lång som foten är eller måste man kolla i tabellerna och räkna om?

Förstår mkt väl att det va en viktigt stund för dig! Extra speciellt när det va första gången någon satt på Malvas rygg och tänk att Milton fick den äran!! Så fint! Togs det inga bild bevis på det?

Japp, en dålig mobil-bild bara tyvärr.. Och jag var helt säker på att den var upplagd på internet, men kan inte hitta den. Lovar att återkomma med detta! Ska dessutom ta ett par nya, fast utomhus. Malva är ju en cool liten ponny så jag tror inte det är några direkta problem, jag står ju och håller i honom och henne hela tiden. Och jag har ju hängt massor på min lilla ponny, så hon är ju inte direkt ovan av lite tyngd ;)

Alltså, en fråga om facebook :o. om någon tar bort mig som vän så ser ju inte jag det. Men om jag sedan går in på dennes sida, så kommer jag ju bara till viss information. Står det då så som när man inte var vän tidigare, att det står den där "bli vän med"-rutan längst upp? Förstår ni vad jag menar?! Kände att led blev lite luddigt :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 697
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka