Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Hur var det på IKEA då? Stort, mycket folk, beskedlig Vilgot? :)
Vilgot är jordens snällaste unge! :love: (Fast jag vet att du kommer att protestera nu :angel:) Han fick åka framåtvänd i paraplyvagn runt det gigantiska Ikea som aldrig tog slut. Inte ett knyst på hela tiden sa han. Som vanligt. :love: Jag tittade inte så mycket utan var bara fokuserad på att hitta till dom där byråerna. Paketen var grymt tunga, men det gick faktiskt bra att köra både paraplyvagn och kärran med paketen även om det var svårt på väg till bilen när marken lutade lite och kärran inte ville åka åt samma håll som jag... Det var på håret att jag fick in sista paketet i bilen faktiskt, så jäkla tungt var det. :eek:

Sen åkte vi till Maxi och handlade lite mat. Och vet du vad?! Medan jag gick där upptäckte jag att klockan nästan var 11:30 och att jag inte var illamående!!! :bow: Det är jag inte nu heller! Så jäkla skönt att det börjar släppa! :banana:

Grattis till ditt välmående :idea: vilken vecka har du trillat in i nu? Och självklart så kan Vilgot få dela platsen som världens snällaste unge med Isabella, känner mig generös idag :p

Är så nyfiken på nya ikea men vi ska dit nästa vecka och köpa köket! :banana: Passar på nu medan de har erbjudanet som Family-medlem att få 100 kr för varje 1000-lapp man handlar för.

Haha, vad du är snäll! :D

Jag har snart gjort 10 fulla veckor och tänker jag efter så var det vid den här tiden förra gången som det började släppa. Officiellt är det alltså 10 veckor, men jag tror snarare på 9 med tanke på tillverkningsdagen och den långa cykeln. Får se om jag har rätt sen när det är dags för ul.

Vad kul att ni äntligen ska få köket! När jag köpte kök på Ikea en gång i tiden så fick jag också det där erbjudandet. Det var jätteroligt att få en massa andra grejer på köpet! :D

Ja det blir väl ungefär 2500 kr att lägga å annat :) tackar vi inte nej till lite "återbäring"!

Nähä, inte Emelie... Då gissar jag på Armani, men det är säkert fel det med. :D

Då kan man köpa lite sånt som man normalt inte unnar sig. Jag skulle t.ex vilja ha nya tallrikar, men de jag har fyller ju sin funktion. :grin: Det får bli om två, tre år när vi har full lön igen... ;)

Gud, nytt porslin är så härligt. Jag drömmer om en vit Swedish Grace-servis, men det får verkligen vänta tills vi har två löner igen. :D

På tal om två löner, nu kommer jag och tjatar om dagis igen... :D Vad behöver man egentligen inför dagisstarten, och vad ska man tänka på? Min skrutta kommer inte gå många timmar alls, 12-15 timmar/vecka förmodligen. Funderar lite på om man ev. bör ha henne där någon extra dag de veckor det kanske bara blir 1 dag, för att "upprätthålla rutinen" liksom. Förstår ni hur jag menar? Det kanske inte ens är möjligt, måste ta upp det när vi ska ha intromöte känner jag.

Vad har ni för er den här fredagkvällen? Jag ligger i soffan på jobbet och mobilsurfar jag. :D :o Till mitt försvar kan jag säga att jag är klar för kvällen, inväntar bara läggningen. Himla skönt! Sen ska jag cykla hem och sätta igång med mitt senaste projekt - måla bord och stolar åt Stella. Kanske pussa lite på fröken också om hon mot förmodan är vaken när jag kommer. :love:

*kl*
Här kommer bilderna från Samuels SB-paketsöppnande :D (typ sist ut eller nått, haha)

2011-04-15%20083.JPG

"Det låter när man skakar det"

2011-04-15%20093.JPG

"Det är roligt att få riva lite papper"

2011-04-15%20103.JPG

"Titta vilka fina klossar jag fick" :bump:

2011-04-15%20111.JPG

"Koncentration på hög nivå"

S tackar så JÄTTEmycket för sina underbara klossar :bow: De var väldigt roliga att bygga med eller att spratla bort med benen så att tornet rasade :angel:. Ang att gissa vem som var SB-givare, så står det helt still i skallen just nu.. Jag skall kika på listan och tänka lite när jag läst igenom dagens alla inlägg.

Kl
Tackar för alla tummar. Nu e jag i alla fall hemma o idag lämnade jag in! Så jädra skönt... snart ska vi hälsa på grannarna o öppna SBpaketet.

Den 5 juni ska det komma en till Tornesch-Heartbreaker. Och den här gången blir det ett sto!!!!! :angel:

Ahaaa. Då hjälper jag till att hålla tummarna då :)

Dagen efter, den 6:e juni skall det komma ett Ludwigs Champion-Lancelot sto här på gården. Den 28:e maj skall det komma en Lasandos-Rodmens hingst. Om jag får bestämma, men det får jag väl så klart inte.

Å i maj (alt juni) så kommer min Catch Me If You Can (Capo Cassione-Syndikat) att betäckas med Canterbury och nästa år kommer det ett fint stoföl på C.... vid den här tidpunkten :angel:

Jag står i Lisebergshallen just nu och väntar på att mitt älskade Hardcore Superstar ska börja spela :love: det är typ 14:e gången i ordningen jag ser dem nu...

Annars har jag jobbat hela dagen så pappa fick äran att öppna sb-paketet tillsammans med Iggy med order om att föreviga öppnandet med kameran som stod bredvid sängen. Tror ni det blev några kort... :grin: ja ja tack så jättemycket för det fina munspelet o tamburinen! Tyvärr var tamburinen sönder :cry: slarv-posten! :mad: men jag tror att det går att laga med lite tyg som man spänner över och fäster. Pappan skulle kolla på det. Men det var verkligen en passande present till Iggy. Vi samlar nämligen på instrument. Han ska få en gitarr av oss nu när han fyller :) vi har ett litet familjeband hemma, pappa spelar trummor, jag gitarr o iggy maraccas :laugh:

Det fanns ingen ledtråd med i paketet, men jag fick bara en känsla att det kunde vara EmelieR?

Ojoj vilka fina föl du och Lottch kommer få om ni tar Canterbury som pappa! Kommer bli väldans avis!

Vad kostar det att betäcka sitt sto med en fin hingst? Alltså ca. Har inga ston själv eller planer på att skaffa är bara nyfiken! :)

*kl*
Idag har vi varit i kupolen och hittat skor till både mig och Milton! Det vart ett par Kavat till honom iaf. Dom va billigare på skohuset än andra ställen så då känndes det lika bra.
Så nu ser han inte naken ut längre i kundvagnen ;)
a06f6cfb-85f0-46ab-8ac3-ad0a295f6b063.jpg

cd3a67e1-6b33-4a9c-be1b-c84970f573213.jpg

Lite storleks skillnad! :D
57ab8d77-3ea7-44ba-8cb7-ad76535573111.jpg

Hihi! Du hade så rätt så :) Det var vi som hade shoppat lite till Iggy...
Va synd att den hade gått sönder :(

Ha det så kul på konserten :)

*KL*

"Nämen, vad är det?"
IMG_6660.jpg

"Kolla mamma, så spännande"
IMG_6664.jpg

"Mer papper?? Fast det var rätt fint, kollar lite på det innan jag öppnar"
IMG_6666.jpg

"Åååh, vad roliga!! Dessutom i mina favvofärger!:laugh:
IMG_6668.jpg

IMG_6673.jpg

Riktigt fina och uppskattade, tack!:bow:
Det var ett jättegulligt kort och godis till mig också..Så nu skäms jag om jag gissar fel:o

Men tror det är från Armani.....

Haha, nu är vi tre stycken som gissat på Armani! :D Ska bli väldigt skoj att se om någon av oss har rätt.

Kan inte min SB hinta något här, eftersom du glömt att lämna ledtråd på och i paketet? :D

Nu tycker jag det får rasa in lite sb:are och gissa lite mer! Fast ni är duktiga ni som är här inne och ni som har gissat klart redan!

Min dator håller på och uppdaterar sig och är på 16 av 23, så det lär ta ett tag = jag har tråkigt :p

Jag kan hinta om att den jag skickade till, ska hitta en liiiten ledtråd i omslaget(antingen i omslagspappert eller i kartongen..tänker inte avslöja vilket för då kanske den kan lista ut vilken som är från mig) Så även om du tror att du är ledtrådslös så kolla en extra gång...annars har den försvunnit:crazy:

(är ju några stycken som inte har fått ledtrådar, därför kan jag skriva så här utan att avslöja mej )

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 589
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
558
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 897
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka